Vaihdelaatikko FM55501 > FM53501
Vaihdelaatikko FM55501 > FM53501
Kaikenlaista juttua vaihdelaatikoista jo löysinkin, mutta tähän nimenomaiseen kysymykseen en selkeää vastausta löytänyt. Eli nykyinen viallinen vaihdelaatikkoni (auto 2.0T) on FM55501, i=3,89. Autoni vierellä odottaa jo vaihtolaatikko FM53501, i=4,45. Pitäisi aika korjaamolta varata mutta ennen sitä kysymys kuuluukin, meneekö vaihtolaatikko suoraan paikalle ja mitä nämä ilmeisesti välitykseen liittyvät i-arvot sitten käytännössä merkitsevät minun tapauksessani. Purkaamolta, josta vaihtolaatikon ostin mainittiin, että vaihtolaatikko on autosta 900i vm.98, ja tässä oli ollut nestekytkin. Vaihtolaatikossa on kuitenkin myös joku "kampi" vaijeria varten eli sen ei pitäisi olla ongelma.
Merkkaa että sulle tulee tiheemmät välitykset.
Itse laitoin ko. lootan vm. 2000 9-3: seen, eroina oli roiskepelti ja taka-kannake, mutta riippuu siis mihin tuota oot laittamassa...
Itse laitoin ko. lootan vm. 2000 9-3: seen, eroina oli roiskepelti ja taka-kannake, mutta riippuu siis mihin tuota oot laittamassa...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Tossa osviittaa vaikutuksista...
http://mypage.1g.fi/kuvat/Yleiset/vaihd ... s.jpg/full
http://mypage.1g.fi/kuvat/Yleiset/vaihd ... s.jpg/full
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Jos -98 mallin takakannake on erilainen kuin -95 tarvitset myös vaihteensiirtomekanismin. Vanhassa laatikossa takakiinnike on laatikon taakse pultattu ja uudessa laatikon hantinpuolen kylkeen.
Kannattaisi harkita laatikon vaihdon yhteydessä tuota nestekytkin päivitystä. Voit saada sieltä purkaamosta aika edullisesti tai jopa lootan mukaan kaupan päälle tarvittavat osat. On meinaan paljon parempi tuntuma ja kyvyempi käytettävä kuin vaijerikytkin.
Kannattaisi harkita laatikon vaihdon yhteydessä tuota nestekytkin päivitystä. Voit saada sieltä purkaamosta aika edullisesti tai jopa lootan mukaan kaupan päälle tarvittavat osat. On meinaan paljon parempi tuntuma ja kyvyempi käytettävä kuin vaijerikytkin.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Pähkäilyä
Kiitoksia tähänastisista vinkeistä. Nyt kun katson tuota välitystaulukkoa niin tulee pähkittyä sellainen johtopäätös, että osanumerossa tuo FM:n jälkeen oleva luku eli 53 tai 55 viittavaat välitykseen ja viimeiset kolme numeroa itse laatikkoon, sen mittoihin tms. Toisin sanoen kun kummassakin on kolme viimeistä numeroa 501, niin todennäköisesti menee ainakin fyysisesti ns. heittämällä paikoilleen. Tämä siis melkoisen auto-uunon pähkäilyä. Jos meni pahasti suolle niin korjatkaa ettei koko valtakunnan saabistit ole kanssani samalla suolla.
Re: Pähkäilyä
Vika numero tarkottaa kehitysversiota: vm94-97 = 1, vm98 = 3, vm99 = 5
kolmosesta alkaen tais vaihtuu joku kiinnikejuttu sekä jotain parannuksia pakkivaihteessa ja laakeroinnissa....
kolmosesta alkaen tais vaihtuu joku kiinnikejuttu sekä jotain parannuksia pakkivaihteessa ja laakeroinnissa....
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429