Check engine?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
rocco
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 15:50
Paikkakunta: Helsinki

Check engine?

Viesti Kirjoittaja rocco »

Noniin kaikki gurut ja miksei vähemmän gurut, nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Pari päivää meni hyvin ton sp steg3 kanssa mutta, kuten olette varmaan lukeneet autoni on kärsinyt tuosta mystisestä käynnistysongelmasta jo pitkään (ennen stagea) eli välillä avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, startti ei lähe pyöri. Ja välillä taas moitteetta. Tänään sitten taas pasilan aseman pihassa ei hommasta meinannut tulla yhtään mitään, lukuisia ja vielä lukuisia avaimen kääntelyitä ja johtojen ropausta kunnes sitten n. 10 min kuluttua startti alko pyörittää mut ei tahtonut saada kipinää. Kun sitten vihdoin sain auton käyntiin niin check engine valo jäi palamaan eikä ole sittemmin sammunut. Sytkäkasetti on vaihdettu viikko sitten ja tulpat on uudet starttia en ole vielä joutnut irottaa ja katsioa mitä se on syönyt. Missä vika???
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Käynnistyksen esto

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Epäilen käynnistyksen estoa. Avaimen "haisteluanturi" epäkunnossa.
#9000 Aero
rocco
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 15:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rocco »

Missähän tuo anturi sijaitsee, onko paha homma vaihtaa?
rocco
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 15:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rocco »

No niin nyt ei CE-valo enää syttynytkään kunlöin auton tulille ja kävin ajelulla,merkillistä. Valaiskaa joku vielä missä tuo "haisteluanturi" sijaitsee ja tietysti muita hyviä ehdotuksia missä vika piilee.
Kiitoosh.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Muistelisin, että heti siinä päälimmäisenä oleva "mötikkä" virtalukon ympärillä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
rocco
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 15:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rocco »

Moro taas, en löytänyt sellasta anturia ja kyselin länskäristä et mikä siin vois olla ni epäilivät et tuo Boschin jälkiasenteinen Kaukosäätöinen häly/ajonesto/keskuslukitus, mutta ihmettelen et jos tos autos on häly ni ei se kyl koskaan ole huutamaan käynyt. Miten voisin ohittaa ton kyseisen hälyn/ajoneston ja säilyttää kuitenkin kaukosäätöisen keskuslukituksen? Mulla kun ei ole mitään kytkentäkaaviota tosta hälystä. Apuja kiitos.
rocco
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 15:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rocco »

Mahtaako tossa ollutkaan mitään orkkishälynpaloja? saati sitten mitään avaimenhaistelu anturiakaan? Kun autohan on tosiaan vm-94 ng900 T.

Alkaa olla vitsit vähissä ton vian kanssa kun tänään taas teki saman tempun eli avainta kääntäessä ei sanonu mitään ja sitte ku sai startattua ni ei tahdo saada ensin kipinää. Ja sitten ku sai käyntiin ni toimii taas vallan hienosti ilman mitään muita ongelmia kuin että, CE-valo palaa jälleen.
rocco
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 15:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rocco »

Pientä tarkennusta vielä tuohon käynnistysprobleemaan, esiintyy näköjään vain moottori lämpöisenä, kylmällä koneella aina ykkösellä käyntiin esim. aamulla kun auton on "levännyt" yön yli.
Vastaa Viestiin