ahdin vuotaa?? ja nyt ei käy kunnolla
ahdin vuotaa?? ja nyt ei käy kunnolla
Onkohan kellään kokemusta että ahdin vuotaa pakopesästä siitä kohtaa mistä menee hukkaportille tanko kuoren läpi? kysessä t5 vakioahdin. Ahtimessa ei ole halkeamaa.
ahdot ei nouse yli 1bar. vuodon tuntee kädellä. irroitin downpipen ja katsoin ahtimeen, tanko ja sen lähellä oleva alue oli aivan valkoinen.
veikkaisin että ahdot eivät nouse koska lambda on sekaisin ulkoa tulevasta ilmasta?? onkohan kyseiseen kohtaan uusia tiivistettä vai mitä tehdä? vaihtaa isompaan?
ahdot ei nouse yli 1bar. vuodon tuntee kädellä. irroitin downpipen ja katsoin ahtimeen, tanko ja sen lähellä oleva alue oli aivan valkoinen.
veikkaisin että ahdot eivät nouse koska lambda on sekaisin ulkoa tulevasta ilmasta?? onkohan kyseiseen kohtaan uusia tiivistettä vai mitä tehdä? vaihtaa isompaan?
Viimeksi muokannut SonmH, La Loka 14, 2006 08:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hukkís
Kaverilla meni aikoinaan Cosworthissa vakio T03:ssa akseli poikki sieltä pakopesästä, joka liikuttaa sitä hukkaportin porttia. Ahdot ei nousseet, kun hukkis oli kokoajan auki. Sen huomaa kun liikuttaa tankoa ja katsoo liikkuuko hukkaportti.
Toinen juttu on sitten jos pakopesä on halki esim liian suuren vastapaineen takia.
En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta kumminkin...
Toinen juttu on sitten jos pakopesä on halki esim liian suuren vastapaineen takia.
En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta kumminkin...
Hukkis
Voiko noin kuumassa paikkaa olla mitään metallitiivistettä(holkki?) kummempaa. Siks toisekseen aika perkeleenmoinen vuoto pitäs olla akselin kohdilta jos ei ahtoja nosta yhtään. Haiskahtaa pakopesän halkeamalta, ja sitä on vaikeampi todeta muutakuin paineilla eli ajossa rullilla=dynamometrilla jos halkeama ei ole silminnähtävissä(=hiushalkeamia), niin vuoto tulee näkyviin/kuuluu kun pitäisi olla painetta.
Jos jäähdytysnestettä katoaa, niin silloin jostain halkeamasta tms pääsee turboon vettä, tuli mieleen vaan siittä valkoisesta väristä, mutta eippä kait.
Mutta kertokaahan muut jotka tuntee Baasin ahtimien sielunelämää paremmin.
Jos jäähdytysnestettä katoaa, niin silloin jostain halkeamasta tms pääsee turboon vettä, tuli mieleen vaan siittä valkoisesta väristä, mutta eippä kait.
Mutta kertokaahan muut jotka tuntee Baasin ahtimien sielunelämää paremmin.
1barin verran ahtaa ja sitten alkaa suhisemaan.
voihan se tietysti olla halki mutta kokeilin ilman mankkuvenan w letkua ja silloin ahdot nousi. vuoto tuntuu tuhjäkäynnilläkin.
mutta vaikka se olisi haljennut niin minun mielestä pitäisi ahtaa silti koska vuotohan on turbiinin jälkeen?? oikaiskaa jos olen väärässä... kyseessä on aloittelija
voihan se tietysti olla halki mutta kokeilin ilman mankkuvenan w letkua ja silloin ahdot nousi. vuoto tuntuu tuhjäkäynnilläkin.
mutta vaikka se olisi haljennut niin minun mielestä pitäisi ahtaa silti koska vuotohan on turbiinin jälkeen?? oikaiskaa jos olen väärässä... kyseessä on aloittelija

-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Tutki kompurapuolen jälkeiset painepuolen letkut jos vaikka löytäisit sieltä vuodon niin kuin itsekin löysin. Coolerille mevän ja coolerilta lähtevän letkun vuoto ainakin rajoittaa juuri maksiahtoja ja aiheuttaa suhinaa kovilla paineilla.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
ja nyt sitten ei käy kunnolla... pätkii koko ajan, kaasu pohjassa hieman vähemmän.
vaihdoin tulpat vanhojen tulppien kärjet oli ihan valkoiset ja muuten nokiset. vaihto ei auttanut asiaan.
pitäisikö ohjelma vaihtaa jos on vaihtanut cuulerin ja ahtoputkiston isompaan??
edit: voisiko sytytys kasetissa olla vikaa?? olisiko kellään punaista lainata hetkeksi? olen helsingissä.
vaihdoin tulpat vanhojen tulppien kärjet oli ihan valkoiset ja muuten nokiset. vaihto ei auttanut asiaan.
pitäisikö ohjelma vaihtaa jos on vaihtanut cuulerin ja ahtoputkiston isompaan??
edit: voisiko sytytys kasetissa olla vikaa?? olisiko kellään punaista lainata hetkeksi? olen helsingissä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Maptunin vastaus oli ettei coolerin vaihto vaikuta softaan koska kone saa vaan viileämpää ilmaa eli sama kun ajettaisiin kylmemmässä ulkoilmassa.SonmH kirjoitti:pitäisikö ohjelma vaihtaa jos on vaihtanut cuulerin ja ahtoputkiston isompaan??
Tarkastitko uusien tulppien kärkivälin? Mulla ainakin alkaa pätkimään aika herkästi jos kärkiväli on yli 1,1. Toista sytkäkasettia kannattaa kanssa testata.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Olisko vika turbon hukkaportin pyöreässä "läpässä", kun toi turbo "vuotaa"? Eli joko aktuaattorin jousessa on jotain feelua tai sitten tuo läppä falskaa ja ahdot pääsee karkaamaan.
Tämän saa selville ottamalla downpipen irti turbosta ja tsekkaamalla tuo hukkiksen läppä käsin.
Käyntiongelmista: tuskin tuo läppä erityisemmin vaikuttaa käymiseen. Siihen voi sitten olla syynä joku toinen vika (sytkäkasetti, tulpat, kampiakselin asentoanturi tms.).
Tämän saa selville ottamalla downpipen irti turbosta ja tsekkaamalla tuo hukkiksen läppä käsin.
Käyntiongelmista: tuskin tuo läppä erityisemmin vaikuttaa käymiseen. Siihen voi sitten olla syynä joku toinen vika (sytkäkasetti, tulpat, kampiakselin asentoanturi tms.).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007