pitkä startti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Hämmenetäänpä tuota soppaa sen verran.. Onko tuolla tulpan vaihtovälin lyhentämisellä ollut jollekin todellisuudessa suuri merkitys DI-kasetin kestoikään?juhokare kirjoitti:Itsellänikin on tapana vaihtaa tulpat aina joka huollossa, kun eivät maksa mitään itse tulpat eli sen muutaman euron per kipale. Tavallaan takuuna käy sitten DI-kasetille, eli tuo lisäkilometrejä käyttöikään. Ja eipä ne ole vaikea vaihtaa itsekkään.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tulpat ja öljyt 10tkm välein. Ja aina DI:n hajotessa vaihdan tulpat. Ja mulla noita kasetteja mennyt ihan riittävästi. Mielestäni DI:t hajoaa ihan sattumanvaraisesti. On vaikeaa - ellei mahdotonta - sanoa, mikä DI-kasetin kestoikään vaikuttaisi.Tasapaino akseli kirjoitti:Hämmenetäänpä tuota soppaa sen verran.. Onko tuolla tulpan vaihtovälin lyhentämisellä ollut jollekin todellisuudessa suuri merkitys DI-kasetin kestoikään?
Selvisikö mitään syytä pitkään starttiin? Vaimon NG900 päivittyi uudempaan ja siinä on samaa vaivaa. Edellinen lähti huomattavasti lyhyemmällä pyörityksellä käyntiin. Edellinen oli kyllä vapari ja tää on 185hv turbo. Tulpat vaihdoin piruuttain, mutta ei vaikuta. Muuten kone käy hienosti (kunhan saa käyntiin). Kun konetta on tovin pyörittänyt bensan katku haisee, niin kuin olisi vanhan kaasari koneen laittanut käymään (Näin ei kyllä käy aina). Mietin että voisiko joku suuttimista olla tukossa? Tulppia vaihdettaessa 2 pytyn tulppa oli hieman tummunut, muuten tulpat olivat loistavassa kunnossa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Ei mulla ainakaan mitään löytynyt. Vieteri vaan on pikkasen pitempi kuin tontussa. Auto kulkee kuin pieni eläin ja reagoi herkästi kaasuun. Kaikki tulpat oli samanlaisia.
Ei tota siis hankala ole saada käyntiin. Lähtee joka ikinen kerta. Kestää vain noin ehkä 2 sek. pyörittää, kun tontussa riittää sekunti.
Ei tota siis hankala ole saada käyntiin. Lähtee joka ikinen kerta. Kestää vain noin ehkä 2 sek. pyörittää, kun tontussa riittää sekunti.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
moro
omassa tontussa kärsin samasta viasta noin puoli vuotta, sai aina sahata pitkään kun auto seisoi 15min tai kauemmin (bensa haisi aina sahauksen jälkeen).
Kyllästyin tutkimaan itse ja vein alppilan autohuoltoon, tulos suuttimista kaksi vuoti reilusti ja kaksi vähemmän.
suuttimien pesu 120€ ja ongelma oli historiaa.
-Miika
omassa tontussa kärsin samasta viasta noin puoli vuotta, sai aina sahata pitkään kun auto seisoi 15min tai kauemmin (bensa haisi aina sahauksen jälkeen).
Kyllästyin tutkimaan itse ja vein alppilan autohuoltoon, tulos suuttimista kaksi vuoti reilusti ja kaksi vähemmän.
suuttimien pesu 120€ ja ongelma oli historiaa.
-Miika
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
#2344
Laitoin auton polttoaineen sekaan suuttimien puhdistusainetta. Katsotaan vaikuttaako mitään. Olen hieman skeptinen noiden puhdistusaineiden suhteen, mutta eipä hinta ollut paha.. Ei siis ollut mitään Fortea, vaan Motonetin laatua
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96