pitkä startti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei näyttänyt olevan tulppien kiristsjärjestyksellä, vaihdolla eikä tankin täyttöasteella olevan merkitystä...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

juhokare kirjoitti:Itsellänikin on tapana vaihtaa tulpat aina joka huollossa, kun eivät maksa mitään itse tulpat eli sen muutaman euron per kipale. Tavallaan takuuna käy sitten DI-kasetille, eli tuo lisäkilometrejä käyttöikään. Ja eipä ne ole vaikea vaihtaa itsekkään. :wink:
Hämmenetäänpä tuota soppaa sen verran.. Onko tuolla tulpan vaihtovälin lyhentämisellä ollut jollekin todellisuudessa suuri merkitys DI-kasetin kestoikään?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
hunt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 12:47

Viesti Kirjoittaja hunt »

OG900:ssa starttautti varmaan 10 sekkaa joskus kesähelteelläki. Oli kylmäkäynnistys venttiilin johto irti. Tiedä sitte onko NG:ssä edes moista, semmonen sininen pieni pömpeli kaasuläpän vieressä
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Onko milloin viimeksi akku vaihdettu? Voisko akun kunto vaikuttaa startin pituuteen?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
hunt
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 12:47

Viesti Kirjoittaja hunt »

No eipä oikeastaan. Vanha paska akku päinvastoin lyhentää starttiaikaa. Jos ei ekalla, niin ei ollenkaan tyyliin.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Kyllä mulla vaikutti upouusi varta niin että pärähti ihan heti käyntiin vanhaan verrattuna...
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Samaa kokemusta kuin NG900T:llä. Vanhalla akulla sai sahata käyntiin, kunnes se tilttas kokonaan. Uus akku kehiin ja alkoi starttaaminen sujua.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

deportivo kirjoitti:Samaa kokemusta kuin NG900T:llä. Vanhalla akulla sai sahata käyntiin, kunnes se tilttas kokonaan. Uus akku kehiin ja alkoi starttaaminen sujua.
Saa sahata pitempään käyntiin ku ennen?
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Joo, siis tarkoitin että paskalla akulla joutui starttaan pidempään. Uudella käynnistyi nopeammin.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyllä toi ainakin nopeesti ja kovaa pyörittää, ettei siitä pitäis olla kiinni. EI vaikuttanut siis tankin täyttöastekaan :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tasapaino akseli kirjoitti:Hämmenetäänpä tuota soppaa sen verran.. Onko tuolla tulpan vaihtovälin lyhentämisellä ollut jollekin todellisuudessa suuri merkitys DI-kasetin kestoikään?
Tulpat ja öljyt 10tkm välein. Ja aina DI:n hajotessa vaihdan tulpat. Ja mulla noita kasetteja mennyt ihan riittävästi. Mielestäni DI:t hajoaa ihan sattumanvaraisesti. On vaikeaa - ellei mahdotonta - sanoa, mikä DI-kasetin kestoikään vaikuttaisi.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Selvisikö mitään syytä pitkään starttiin? Vaimon NG900 päivittyi uudempaan ja siinä on samaa vaivaa. Edellinen lähti huomattavasti lyhyemmällä pyörityksellä käyntiin. Edellinen oli kyllä vapari ja tää on 185hv turbo. Tulpat vaihdoin piruuttain, mutta ei vaikuta. Muuten kone käy hienosti (kunhan saa käyntiin). Kun konetta on tovin pyörittänyt bensan katku haisee, niin kuin olisi vanhan kaasari koneen laittanut käymään (Näin ei kyllä käy aina). Mietin että voisiko joku suuttimista olla tukossa? Tulppia vaihdettaessa 2 pytyn tulppa oli hieman tummunut, muuten tulpat olivat loistavassa kunnossa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei mulla ainakaan mitään löytynyt. Vieteri vaan on pikkasen pitempi kuin tontussa. Auto kulkee kuin pieni eläin ja reagoi herkästi kaasuun. Kaikki tulpat oli samanlaisia.

Ei tota siis hankala ole saada käyntiin. Lähtee joka ikinen kerta. Kestää vain noin ehkä 2 sek. pyörittää, kun tontussa riittää sekunti.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

moro

omassa tontussa kärsin samasta viasta noin puoli vuotta, sai aina sahata pitkään kun auto seisoi 15min tai kauemmin (bensa haisi aina sahauksen jälkeen).
Kyllästyin tutkimaan itse ja vein alppilan autohuoltoon, tulos suuttimista kaksi vuoti reilusti ja kaksi vähemmän.

suuttimien pesu 120€ ja ongelma oli historiaa.

-Miika
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Laitoin auton polttoaineen sekaan suuttimien puhdistusainetta. Katsotaan vaikuttaako mitään. Olen hieman skeptinen noiden puhdistusaineiden suhteen, mutta eipä hinta ollut paha.. Ei siis ollut mitään Fortea, vaan Motonetin laatua :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin