Ohjaustehostimen takaiskuventtiili?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabinen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:39

Ohjaustehostimen takaiskuventtiili?

Viesti Kirjoittaja Saabinen »

Ohjaustehostin ääntelee, ja sain sellaisen vinkin, että aiheuttaja voisi olla takaiskuventtiili, joka olisi kuulemma pitänyt vaihtaa takuuseen.

Tiedetäänkö tällaisesta mitään? Voisiko olla niin, että tuommoinen rikkonainen venttiili olisi aiheuttanut liian kovat paineet ja vuodon tehostimen kumiletkuun? :?:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohjaustehostimen takaiskuventtiili?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Saabinen kirjoitti:Ohjaustehostin ääntelee, ja sain sellaisen vinkin, että aiheuttaja voisi olla takaiskuventtiili, joka olisi kuulemma pitänyt vaihtaa takuuseen.

Tiedetäänkö tällaisesta mitään? Voisiko olla niin, että tuommoinen rikkonainen venttiili olisi aiheuttanut liian kovat paineet ja vuodon tehostimen kumiletkuun? :?:
Mikä auto ja vuosi?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Saabinen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:39

Viesti Kirjoittaja Saabinen »

Auto on Saabi-merkkinen ja 9-3 tyyppiä, vuosimalli on 2002 (otettu käyttöön 09/2001).
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Yhdessä tapauksessa tiedän että oli yksi tehostimen letku korjattu ja liian kaposta letkua käytetty, mikä sitten oli rikkonut vanhan tehostimen.

-98 9-3

T. Pasi
99T-museopeli
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tähän nyt sit liittyen niin ajelin tossa illalla ihan rauhallisesti stadissa pil*u kunne alkoi kuulumaan aivan kamala "rahina"...mun mielestä se tulee tehostajanpumpulta...ääni ei muutu oikeestaan ollenkaan kierroksista riippumatta...ainoo et ku antaa paikallaan oikeen kunnolla sapiskaa niin tulee vielä pienet ritinät kaupanpäälle...tosi rasite ääni...mun korvaan kuulostais ihan yli paskana olevalta laakerilta...mut ei oo ainakaan käsi kopelolla mitään klappia eikä muuta,lievästi oli kostea tehostimen akselin juuri mut ei märkä...ja akseli oli aika lämmin...kellään mitään hajua mist vois olla kysymys...ja autohan on 9-3Aero -01
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onko säiliössä öljyä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

9-3 og:n takaiskuventtiili vaihdettu ilma suurempaa meteliä (kaikissa) takuuseen. Huoltokirjassa on merkintä (voin katsoa sen koodin kun autoon menen) jos homma tehty. Jäivät tiettävästi jumiin ja seurauksena paineet nousi ja öljyt tuli pihalle. Mulla meinaan kävi näin vuosia sitten (vm-99). Öljymäärä on helppo tarkistaa kun avaa säiliön kannen. Se jumiin mennyt takaiskuventtiili muuten aukesi matkalla kun auto vietiin pajalle eli perillä ei ollut mitään "vikaa". Venttiilinvaihto tehtiin minulla silti.

Matti
Vastaa Viestiin