Niin, uusi vaijeri maksaa Motonetistä 25e. Asennukseen arvioi paikallisella korjaamolla menevän noin tunti/n. 50e. Suapi pistää postiin tietoa jos tietää Kuopion seudulta edullisemman paikan asennukseen..
Ite vaihoin vaijerin. Vaihtamiseen tuhrautu muutama tunti. Varmaankin ikävä savotta, jos autoa ei pysty nostamaan ylös Tällaisella nivelrikkoisella otti kyllä niskoihin ja hartioihin.
Naps! Käsijarrun vaijeri poikki. Mites vaijereiden vaihto hoituu parhaiten? Ei kiirettä sillä Saab on katsastettava vasta tän kuun lopussa
Vanhan sain jo kiskottua pois. Pidemmän vaijerin Reittivalinta näyttää aika haastavalta. Millä sen saa mahtumaan tankin ja rungon välisestä kapeasta raosta? Kuskin puolen tankin pantaa löysäsin mutta rako ei juurikaan muuttunut.
9-3 aero -01
vfr kirjoitti:Sillä vanhalla vaijerilla saa, tai tässä tapauksessa olisi saanut vedettyä uuden vaijerin samaa reittiä paikoilleen.
No hyvä. Aattelin nopeuttaa hommaa purkamalla eka vanhan pois tieltä.
Vetonarua voiskin kokeilla.. Kiitos vinkistä!
Ehkä yksinkertaisempaa olis tässä tilanteessa tehdä tuo homma rautalangalla. Sopivan meltoa 2-3 mm rautalankaa ja siihen taivutella sopiva lenkki päähän, vaijeri siihen pujottaen ja menoksi...
Onko noissa käsijarruvaijereiden laadussa eroja? Motonetin vaijeri alle vuodessa suojakumit rikki ja taka-akselin korvakkojen kohdalla hinkannut vaijerin suojamuovin rikki, vaikka käsijarrua ei ole paljoa käytetty. Jälkimmäinen on kyllä suunnittelukäpy, tekee liian jyrkän mutkan ko. kohdalla. Vaijeri voideltiin ennen asentamista.
Vaijerit vaihdettu työn ja tuskan kautta. Ohuella rautalangalla sain pidemmän vaijerinpään lähellä taka-akselia. Naru kiinni ja kiskomista ym. Kuskin puolen "joutsen" jarrurummun sisällä oli totaalisen jumissa. Joutsenen herkistely ja rasvaus niin lähti sekin pelittämään. Käsijarrun säätämistä ja säätämistä ja säätämistä jne... Lopputulos oli 8%:n heitto jarrudymossa jihuu ! No onneksi kuskin puolen pallonivel oli väljä niin saa jatkaa harrastamista... (Hylätty)