TIDin hehkutus
TIDin hehkutus
terve,
tässä aamuisin kun olen käynnistelly tidiäni, hehku käy vaan hetken näytöllä ja sammuu. tiedän, ettei suorasuihkutus juuri hehkua tarvi, mutta ketuttaa sahata käyntiin noin 5-7sekuntia. Muuten kone räjähtää heti tulille.
viime talvena kovilla pakkasilla starttaus oli todella velttoa, vaikka roikassa piti. joka kerta tuntu, että ei lähde tulille
mites muilla??
oisko osa hehkuista paskana?
tässä aamuisin kun olen käynnistelly tidiäni, hehku käy vaan hetken näytöllä ja sammuu. tiedän, ettei suorasuihkutus juuri hehkua tarvi, mutta ketuttaa sahata käyntiin noin 5-7sekuntia. Muuten kone räjähtää heti tulille.
viime talvena kovilla pakkasilla starttaus oli todella velttoa, vaikka roikassa piti. joka kerta tuntu, että ei lähde tulille
mites muilla??
oisko osa hehkuista paskana?
Kuinkas on niiden paluuletkujen kanssa, joko olet vaihtanut? Tuo hehku toimii itselläkin ihan samoin; valo siis vaan vilkahtaa.
Minulla on ehkä samantyylinen probleema. Kylmänä (-10) lähtee käyntiin ilman lämmitystä ihan hyvin, (lue parin sekunnin startti), tuprauttaa hiukan savua ja käy niinkuin kylmä kone kuuluukin.. Mutta jos pidän eberiä päällä etukäteen, on käynnistys todella nihkeää, starttaus useita sekunteja, kone yskii ja käy huonommin.
Ottaisiko molemmissa tapauksissa joku lämpöanturi vääriä lukemia tuon lämmityksen kanssa ja siksi hehkutus jää pois?
Minulla on ehkä samantyylinen probleema. Kylmänä (-10) lähtee käyntiin ilman lämmitystä ihan hyvin, (lue parin sekunnin startti), tuprauttaa hiukan savua ja käy niinkuin kylmä kone kuuluukin.. Mutta jos pidän eberiä päällä etukäteen, on käynnistys todella nihkeää, starttaus useita sekunteja, kone yskii ja käy huonommin.
Ottaisiko molemmissa tapauksissa joku lämpöanturi vääriä lukemia tuon lämmityksen kanssa ja siksi hehkutus jää pois?
R900 1996, 96 Super 1977
letkut on todennäköisesti ihan alkuperäiset ja edellinenkään niitä ei oo vaihtanut (pitäny tod. tarkkaa huoltokirjaa).
juuri on samat oireet mulla, mutta lähtee ihan selkeesti käymään, ettei yski tms...
eberissä mulla ei ole ajastinta lainkaan. jos auto on roikassa tietyllä kelillä se vaan huonotaa käynnistystä.
täytyy kysäistä autosähköliikkeistä saisko ne tuota hehkutusta säädettyä pidemmäksi. kyllähän auto on aina käyntiin lähteny, mutta hävettää käynnistellä, jos vaan joku sattuu kuulolla oleen.
eberi mulla on mykkänä, täytyy käyttää pajalla senki takia. viime talvella loppu toiminta. en oo viittiny korjauttaa viä, ku mulla on ollu 9-5 2.2tid farmari kattelussa koko ajan. oon aatellu kato kerranki harkiten ja rauhassa hankkia auton..
kiitoksia vastauksesta!!
juuri on samat oireet mulla, mutta lähtee ihan selkeesti käymään, ettei yski tms...
eberissä mulla ei ole ajastinta lainkaan. jos auto on roikassa tietyllä kelillä se vaan huonotaa käynnistystä.
täytyy kysäistä autosähköliikkeistä saisko ne tuota hehkutusta säädettyä pidemmäksi. kyllähän auto on aina käyntiin lähteny, mutta hävettää käynnistellä, jos vaan joku sattuu kuulolla oleen.
eberi mulla on mykkänä, täytyy käyttää pajalla senki takia. viime talvella loppu toiminta. en oo viittiny korjauttaa viä, ku mulla on ollu 9-5 2.2tid farmari kattelussa koko ajan. oon aatellu kato kerranki harkiten ja rauhassa hankkia auton..
kiitoksia vastauksesta!!
Täytyy sanoa, että on kyllä samaa huomannu itekkin. Nollakelilläkin kylmänä lähtee paremmin kuin roikasta.
Jos se tuo lohkolämmittimen paikka on jonki anturin vieressä?
Hehkutuksesta sen verran, että jos roikassa pitää niin vilahtaa ehkä sekunnin itsellä kovimmilla pakkasilla. Jos ei roikassa niin silloin hiukan pidempään, mutta nopea on.
Vaihdoin itse ensin vain yhden, paloi heti toinen. Eli kannattanee vaihtaa koko sarja, sitten kun alkaa vaihtamaan.
Vinkkinä: merkkihehku maksaa 1KPL enemmän kuin tarvikkeena koko sarja (just samoja ovat...).
Jos sulla on yleismittari, niin ne hehkuthan on näppärä tarkistaa vaikka itse, tosin sinulla tuskin mitään vikaa niissä.
Jos se tuo lohkolämmittimen paikka on jonki anturin vieressä?
Hehkutuksesta sen verran, että jos roikassa pitää niin vilahtaa ehkä sekunnin itsellä kovimmilla pakkasilla. Jos ei roikassa niin silloin hiukan pidempään, mutta nopea on.
Itsellä oli 1 rikki, silloin kyllä alkaa moottorivalo palamaan. Todennäköisesti ei heti hehkutuksessa vaan vasta noin 20sek päästä, kun kone jälkihehkuttaa.tripleT kirjoitti:oisko osa hehkuista paskana?
Vaihdoin itse ensin vain yhden, paloi heti toinen. Eli kannattanee vaihtaa koko sarja, sitten kun alkaa vaihtamaan.
Vinkkinä: merkkihehku maksaa 1KPL enemmän kuin tarvikkeena koko sarja (just samoja ovat...).
Jos sulla on yleismittari, niin ne hehkuthan on näppärä tarkistaa vaikka itse, tosin sinulla tuskin mitään vikaa niissä.
No niin, tuossa työpaikan reissun jälkeen ei ollut auto roikassa ja pakkasta oli noin 10-12 astetta. Laitoin koemielessä motin tulille ilman roikkaamista taikka Eeberillä lämmittelyä. Starttasi luonnollisesti hiukan hitaammin. Pärähti kivutta käyntiin mutta pikkusen takelteli käynti ensimmäiset vajaat 10 sekuntia.
Kuinkas muilla, onko kokemuksia?
Hehku paloi tälläkertaa ihan useita sekunteja.
Kuinkas muilla, onko kokemuksia?
Hehku paloi tälläkertaa ihan useita sekunteja.
Itsellä jos lyö kylmiltään käyntiin kovemmalla pakkasella niin muutaman sekunnin tuntuu kun olis pellin alla joku perkinsin meridieseli. Muuten kyllä käy ja käynnistyy kohtuu nätisti.snuggles kirjoitti:No niin, tuossa työpaikan reissun jälkeen ei ollut auto roikassa ja pakkasta oli noin 10-12 astetta. Laitoin koemielessä motin tulille ilman roikkaamista taikka Eeberillä lämmittelyä. Starttasi luonnollisesti hiukan hitaammin. Pärähti kivutta käyntiin mutta pikkusen takelteli käynti ensimmäiset vajaat 10 sekuntia.
Kuinkas muilla, onko kokemuksia?
Hehku paloi tälläkertaa ihan useita sekunteja.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Ihan samat kuviot, eilen kun käynnistin TiDin -10 pakkasellasnuggles kirjoitti:No niin, tuossa työpaikan reissun jälkeen ei ollut auto roikassa ja pakkasta oli noin 10-12 astetta. Laitoin koemielessä motin tulille ilman roikkaamista taikka Eeberillä lämmittelyä. Starttasi luonnollisesti hiukan hitaammin. Pärähti kivutta käyntiin mutta pikkusen takelteli käynti ensimmäiset vajaat 10 sekuntia.
Kuinkas muilla, onko kokemuksia?
Hehku paloi tälläkertaa ihan useita sekunteja.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta lämmitettynä lähtee aina kuin kesällä
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Onkohan tosiaan tuon lohkolämppärin sijainnilla merkitystä... pitääpä illalla vilkaista, missä vastus sijaitsee.
Koneen lämpöanturin liitin oireili joku viikko sitten. Lämpömittari näytti kylmää konetta jatkuvasti. Irrotin pistokkeen ja putsasin kontaktipinnat. Oireet loppuivat.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD