Q: Uusi Saabisti kyselee...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
JKK
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Loka 28, 2006 17:16

Q: Uusi Saabisti kyselee...

Viesti Kirjoittaja JKK »

Kun tuo talvikin nyt koitaa, niin pihaan ajautui vm.1996 "GM"-Saab 900 Cabriolet. Kone on perus 2,0-litrainen ilman turboa. Manuaalivaihteinen ja mittarissa 211tkm, josta ei ole kyllä varmuutta kun huoltokirjaa ei italialainen aikaisempi omistaja ollut laittanut mukaan.

Kun keväällä alan autoa laittelemaan iskukuntoon, niin tarvitsisi tietää joitakin perusfaktoja autosta ja moottorista. Mitkä kohdat kannattaa tarkastaa ja huoltaa. Tietysti perushuolto täytyy tehdä mutta onko mallissa jotain poikkeavaa, joka pitäisi osata ottaa huomioon. Aikaisempaa kokemusta Saabeista ei ole. Onko kone luotettava jne...

Sitten tarvitsisi hankkia joitakin interiöörin osia autoon, kuten uusi vaihdekepin nuppi, kangasmatot, alkuperäinen radio jne... Onko saabisteilla jokin erityinen mesta, josta noita kannattaisi metsästää käytettynä tai uutena, tai mahdollisesti jotain Saabeihin erikoistunutta purkaamoa?

Auton ainoa havaittu vika on tienpäällä ajettaessa tasaisella vedolla sellainen ajoittainen nykäisy vedossa. Eli aivan kun kone jättäisi välillä pari tahtia väliin. Varmaan kannattaa aloittaa syttylaitteiden uusimisella (tulpanjohdot, tulpat, kansi ja pyörijä)? Vai kuinka?

Näillä nyt pärjäilisi jo alkuun. Kiitos jo etukäteen.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Osia kannattaa kysellä esim
Riku Seijari

Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
riku.seijari@pro-carservice.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Tilaamalla tulee matkahuollolla minne vain ja melkein mitä vain. Orkkis osaa huomattavasti halvemmalla kuin saab-liikkeestä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin