Mitä eroa aerossa-01 normaaliin 9-3 2,0t-01 nähden?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

saabeli kirjoitti:Paljonkohan maksaa Aero tekstit SE tekstintilalle ja onko hankala vaihtaa?
Ei tavallinen taapertaja (jaappanilaisen kuljettaja) hoksi, että onko kyseessä todella oikea aero.
Älä tee sitä! Revi mielummin kaikki merkit sieltä persiistä pois mutta älä "tarra-tuunaa" autoasi. Itse en ainakaan ymmärrä sellasta ollenkaan :roll:
Sama asia ku jossain rämässä 300-bimmerissä on M3-lätkä takapuolessa.. :roll:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Moni tavallinen tallaajakin kyllä tunnistaa bagdetuningin jo kaukaa, mutta Aero-merkit maksaa noin 10euroa kipale. Muista myös lippalakki. Asennus tapahtuu ottamalla vanhat merkit pois ja liimaamalla uudet tilalle...

Eski
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

saabeli kirjoitti:Paljonkohan maksaa Aero tekstit SE tekstintilalle ja onko hankala vaihtaa?
Ei tavallinen taapertaja (jaappanilaisen kuljettaja) hoksi, että onko kyseessä todella oikea aero.
Jos en väärin muista niin 13,4€ oli Aero merkki PCS:ssä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Älä tee sitä! Revi mielummin kaikki merkit sieltä persiistä pois mutta älä "tarra-tuunaa" autoasi.
Sivuilla olevista SE merkkien vaihdosta oli vain kysymys (autossani ei ole yhtään tarraa... eikä tule)!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Aero

Viesti Kirjoittaja testing1 »

En haluaisi pilata Baasi miesten/naisten unelmia, mutta voin sanoa että tosi harva ei saapisti tiedä tai ole edes kuullut mikä on Aero.
Omassa tuttava piirissä/työkavereista kukaan ei ole koskaan kuullutkaan mikä on Aero tai viggen, vaikka joukossa on peräti 2 ex saapistia :?
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

totta puhuen suurimmalle osalle autoilijoista tuo aero ei sano yhtään mitään..ihan sama onko siellä aero merkkiä tai ei. omasta ei löydy ainakaan mitään tunnisteita.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Vähän samanlaista kokemusta tuosta saabien mallitietoisuudesta ei-saabistien joukossa :(

Itse otin puskuripäivityksen yhteydessä pois SE-merkit, mutta mitään muuta en siihen liimaa, kerta kyseessä ei ole Viggen eikä Aero, niin siihen ei sellaisia merkintöjä myöskään tule.

Jokainen kuitenkin tekee kuten itse haluaa ;)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mulla oli hetken AeroWagonissa 2.2 TID kyltit, kunnes kyllästyin jatkuvaan ihmettelyyn ko. dieselikoneen saatavuudesta M00 Aeroon :evil:
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Menee hieman ohi aiheen. Mutta onko Viggenin ja 9-5 Aeron koneiden mekaanisissa osissa muissa kuin turbo eroa tavalliseen T7 2.3t :hen verrattuna?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

juhokare kirjoitti:Menee hieman ohi aiheen. Mutta onko Viggenin ja 9-5 Aeron koneiden mekaanisissa osissa muissa kuin turbo eroa tavalliseen T7 2.3t :hen verrattuna?
Kampiakseli on erilainen, männät taitaa olla myös (?) sekä softa.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli ovat järeämpää tavaraa kuten epäilinkin. Jos verrataan tavalliseen 2.3t:hen 2.3T:tä eli onko se koodinimikkein B235E vs. B235R, niin miten on konerikkoja näiden välillä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Alakerta mäntineen ja kampuroineen on ihan sama kaikissa B235-koneissa, mutta 2.3t (B235E) kannessa/venttiileissä on jotain eroa vrt. 2.3T (B235L) ja Aero(B235R).

Eski
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

saabeli kirjoitti:
Mitä eroa aerossa-01 normaaliin 9-3 2,0t-01 nähden?
Aero kuskilla lippalakki.
:lol: :lol: :lol: Tää on enemmän ku totta... :lol: :lol: :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mikä ihmeen aero lippalakki? en oo sellast saanu prklo :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

nugge kirjoitti:Mikä ihmeen aero lippalakki? en oo sellast saanu prklo :D
ei oo välii mitä lukee kunhan on lippis...!!!!! :lol: :lol: :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin