1. Tuli minulle ensimmäisenä mieleen että tuo patterinvaihto tulee tietyin väliajoin järjestelmän puolelta, ei niin että signaalivoimakkuutta mitattais ja tämän perusteella ilmoittais että patteri loppu. Olen joskus vaihtanut patterit koska ovet ei yksinkertaisesti auennut enää, eikä mitään ilmoitusta näkynyt aiheesta.
2. Cabbeen kun vaihdoin avaimen patterin, niin joutui turvautumaan ohjekirjaan että sain auki sen avaimen (uudempi malli), ja tästä samalla luin että neljä kertaa pitäis painaa avausnappia vaihdon jälkeen, ja näin tosiaan oli, vaihdon jälkeen vasta neljännellä painalluksella ovet aukes. Autossa ei ole hälyä, enkä yleensä käytä takalukkoa yhden ryömimiskeikan jälkeen... (auto kesän seisonnassa -> akku tyhjä, ovet takalukossa, starttikaapelit takakontissa maton alla... Arvatkaa seuraavat toimeenpiteet 5ov. autossa...)
3. Itse laitoin cabben avaimeen jotain ei-ihan-sopivaa patteria (eli ohuempi malli), kun muuta ei työpaikan toimistotarvikevarastossa ollut tarjolla... kauanko kestää, aika näyttää... Patukkamalliin olen joskus ostanut partcosta patterin, ja nyt tuo kehoitti sitä vaihtaa... Taidan jatkaa vanhalla kunnes simahtaa, mutta hankin varalle yhden patterin
EDIT:
Tuli muuten vielä mieleen tämänkesäinen pikku sattuma joka liittyy aiheeseen hälyn patterit.
Olin menossa kaverin mökille uukuniemelle, pysähdyin huoltoasemalle jossain imatran ja uukuniemen välissä, keskellä ei yhtään mitään, ja kävin ostamassa pakolliset eväät... Tullessani autolle (Aero -84, Nyyh...) painoin kapulan avausnappulaa, eikä mitään. Ei yhtään mitään. Odotin 5min, josko patteri keräis sen verran voimaa että viitsis ottaa hälyn pois, mutta ei. Arvaten joku oli jäänyt painamaan nappia taskussa, ja patteri oli totaalisen loppu. Noh, kontti auki, pillit soiden tavarat konttiin, luukku kiinni, ja jää sinä siihen huutamaan, mikä käyn kyselemässä patteria. Siitä tiskille, että tarvisin tähän ruuvarin ja uuden patterin jonka mallia en vielä tiedä. Ruuvaria ei löytynyt, mutta kekseliäs myyjätär kävi keittiöstä hakemassa jonkun sopivan veitsen jolla sain ruuvattua kapulan auki, ja hämmästeltiin AAA-kokoista, mutta ehkä 1/3 pituista 12V ! paristoa (jonka oikea nimi muuten on LRV08). Just. Tollasta. Ikinä ennen nähnytkään. Siinä sitten ihmeteltiin patterikaappia, ja pohjalla pilkotti lupaavanoloinen paketti, joka tosiaan oli juuri se oikea patteri, joka oli ainoa kappale. Totesin että tuo on minun, maksoi mitä maksoi. 2,5e jopa kustans
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kävi nimittäin tuuri tällä kertaa!
Toisaalta arvelin että 9V varmaan riittäis, joten olisin asentanut siihen tavallisen 9V pariston tilapäisesti mikäli oikeanmallista ei olisi löytynyt...