Mä en kyllä pääse niin suuriin kulutuksiin kuin og900i tai ng900 ruiskuilla.
Kun laittaa 1000kg asuntovaunun perään, niin kulutus on 12,5 l/100 km piristetyllä MANUAALI VAIHTEISELLA BENSAKONEELLA 2,0t 185hv.
Ilman suksipoksia kevyellä kuormalla ei mene maantieajossa MANUAALI VAIHTEISELLA BENSAKONEELLA 2,0t 185hv yli 7,5 mitenkään (en puhu moottoritiestä 120km/h)! Yksinkertaisesti tiellä on siinämäärin jaappanilaisia ym. tukkoja ettei nopea ajo onnistu.
JOS MENEE... VIPATTAA KAASUJALKA, TAI AUTOSSA ON VIKAA!
Noh mulla menee reilusti yli 7,5 ja jos epäilet että mun autossa on jotain vikaa niin voit tulla motarille vierelle kokeilemaan kuinka paljon sitä vikaa oikeasti löytyy...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Mä en kyllä pääse niin suuriin kulutuksiin kuin og900i tai ng900 ruiskuilla.
Kun laittaa 1000kg asuntovaunun perään, niin kulutus on 12,5 l/100 km piristetyllä MANUAALI VAIHTEISELLA BENSAKONEELLA 2,0t 185hv.
Ilman suksipoksia kevyellä kuormalla ei mene maantieajossa MANUAALI VAIHTEISELLA BENSAKONEELLA 2,0t 185hv yli 7,5 mitenkään (en puhu moottoritiestä 120km/h)! Yksinkertaisesti tiellä on siinämäärin jaappanilaisia ym. tukkoja ettei nopea ajo onnistu.
JOS MENEE... VIPATTAA KAASUJALKA, TAI AUTOSSA ON VIKAA!
Jos et huomannut niin vastasin ng900aerolle og9-3t kulutus vs og900i kulutus. Ja edelleenkään autossa ei ole vikaa eikä jalassa ole parkkinsonin tautia. Auto menee huoltoon perjantaina joten eiköhän se kulutus putoa .
Ja kuten jo aiemmin on käynyt ilmi (mikäli olet koko ketjun ketjun tarkasti lukenut) ei autossa tarvitse olla vikaa kuluttaakseen enemmän vaan erot voivat tulla muualta kuten lisälaitteista ja renkaista. Sekä suurena erona on myös tuo että kaikille nuo muut autot, maittain mitenkään erittelemättä, eivät ole tukkoja. Ne on vain ohitettavia. Ja voin tulla saamaan miittiin Juusokkaan mukaan niin saat samalla katsastettua kaksi "viallista" autoa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
jep jep, munkaan autossa ei ole mitään vikaa, eikä mun kaasujalassa.
Kun vaimo ajaa samaa autoa samaa tietä ja samaan suuntaan, on kulutus SIDin mukaan 6.8l/100km.
Kun vaihdetaan kuskia nousee kulutus lukemiin 8.3l/100km. Ehkä se johtuu vaan kuskin painosta?
Tai sitten siitä, että mamma ajelee muun liikenteen tahdissa ja minä "omaa vauhtia". Ei tarvitse montaa ohitusta kun keskikulutus alkaa nousta litroilla.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero kirjoitti:
Eli bensa noille turbosaabeille maistuu kyllä, ja oikein hyvinkin.
Mutta kuitenkin aika kohtuullinen kulutus tuollainen 10l/100km on.
Kulutuslukemiahan saa mieleisekseen sidistä nollaamalla jossain alamäessä pohjanmaalla, mutta totuus on toinen.
On tuo kulutus mun mielestä aika pieni 2litraselle moottorille. Toisaalta eipä se haittaa vaikka kuluttaakin, kun tossa on sen verran iso tankki, niin ei tarvi käydä kovin usein tankkaamassa . Itellä on enimmäkseen tollasta lyhyttä seka-ajoa, niin kulutus nousee siihen 10l/100km, mutta kun ajaa normaali maantieajoa niin kulutus on 7-8l/100km (riippuen tietysti nopeudesta).
ng900aero kirjoitti:
Eli bensa noille turbosaabeille maistuu kyllä, ja oikein hyvinkin.
Mutta kuitenkin aika kohtuullinen kulutus tuollainen 10l/100km on.
Kulutuslukemiahan saa mieleisekseen sidistä nollaamalla jossain alamäessä pohjanmaalla, mutta totuus on toinen.
On tuo kulutus mun mielestä aika pieni 2litraselle moottorille. Toisaalta eipä se haittaa vaikka kuluttaakin, kun tossa on sen verran iso tankki, niin ei tarvi käydä kovin usein tankkaamassa . Itellä on enimmäkseen tollasta lyhyttä seka-ajoa, niin kulutus nousee siihen 10l/100km, mutta kun ajaa normaali maantieajoa niin kulutus on 7-8l/100km (riippuen tietysti nopeudesta).
Minunkin mielestä kulutus on ihan siedettävää tasoa, kyseessä on siis seka-ajo josssa 1/3 kaupungissa pyörimistä ja sidiä ei ole nollailtu, ja kulutus on mitattu ajokilometreistä suhteessa tankattuun bensaan.
BMW vei samassa ajossa hieman yli litran enemmän mutta painoakin on 500kg enemmän joten aika samassa suhteessa vie sekin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No ni... 1600km ajettua viikon sisään ja SID tarjoaa lukemaa 5,9ltr/100km. Eberiä käytelty ja vakionopeussäädin jatkuvasti toiminnassa. Ei ihan pisaralla pisimmälle ajoa mutta hieman yritystä. Ihan jees... En valita ennee.
Mulla on nytten pakkaskäynnistysten jälkeen:
Ajettu: 350km
Keskinopeus 35km/h
Keskikulutus: 10.6 l / 100km
Jossain TM:n talvitestivertailussa vuoden 2001 9-3 malli pärjäsi ihan hyvin, mutta kylmänä kulutus taisi olla testijoukon suurimpia. Tämähän tietysti käytetään hyväksi lämmitykseen.
Ajettu: 850km
Keskinopeus 31km/h
Keskikulutus: 12.7 l / 100km
Kyllä kulutukset on suuria, jos ei keskinopeus nouse ylemmäs!
On tainnut tulla rikottua lakia (tyhjäkäynti max. 2min), tai sitten on jökötetty jonossa ja liikennevaloissa oikein urakalla.
Tuolla kulutusluvulla kestää laittaa jo asuntovaununkin perään.
Itse on nyt tullut ajeltua talvinopeusrajoitusten jälkeen, tuollaista 80-90km/h maantiellä, kun ei viitsi paljon kovempaa ajaa, kun sitten on aina joku hitaampi edessä.
Niin kulutus on ollut sidin mukaan pyöreästi 7l satasella. Että nyt kun nopeus on ollut näin alhainen, niin kyllä kulutuskin on pysynyt alhaalla. Vielä pitäisi päästä ajamaan sitä 100-110 km/h, jotta näkisi kuinka paljon on vaikutusta talvirenkailla verrattuna kesärenkaisiin.
Autoa ei ole pidetty tyhjäkäynnillä kuin Tikkurilan valoissa
Oikeat kulutusluvut mitataan kaukana kehä 3:sta (siellä ei normaaliajoa ajeta koskaan... on hullujen aluetta).
Voihan sen mittauksen toki siellä provinssissa suorittaa, tosin kulutukseen se ei vaikuta jos ei voi pellon viertä pitkin ajaa koko auton elinkaarta. Täällä tuo valoissa seisominen on normiajoa, porojen väistely alinopeudella taas ei. Ja 80% näistä hulluista kehä 3:n sisäpuolella on muuten provinssista kotoisin. Aborginaaleja on enää vähemmistö.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....