REPLACE KEY BATTERY?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

REPLACE KEY BATTERY?

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Tuli tällainen virheilmoitus sidin näytölle.
REPLACE KEY BATTERY.

No kaikki varmaan ymmärtää mitä tarkoittaa, mutta voiko sen patterin vaihtaa itse? Vai hukkaako se avain jotkut koodisa?

kokeilin toista avainta ja sama teksti tulee näyttöön.

onko tämä nyt niitä..."ota akun navat irti juttuja"?

Jos jollain on kokemusta patterin vaihdosta niin voisi hieman valaista...
-Kiitokset etukäteen- 8O
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

Ainakin vanhemman malliseen avaajakapulaan oli helppo vaihtaa itse.
Ave
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2005 08:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ave »

Helppo vaihtaa kunhan ei tee sitä niin kuin meikäläinen:
Lähdin aamulla töihin ja SID paukautti tuon ym. tekstin ruutuun. No minä reippaana poikana luin manuaalista miten vaihto pitää suorittaa ja kuinka vaihdon jälkeen pitää painaa neljä kertaa peräjälkeen oven avauspainiketta, jotta avain patterin vaihdon jälkeen "koodaantuu" uudelleen.
Noh minä sitten työpäivän aikana vaihdoin patterin ja kun lähdin töistä kotiin ei ovet avautuneetkaan 8O Painelin oven avauspainikettta satapataa kertaa eikä mitään tapahnut, joten nappasin avaimen oveen ja väänsin avaimesta. Jolloin tottakai hälytin alkoi huuttaa. No minä en siinä keksinyt sitten muuta kuin hypätä pukille ja avain virtalukkoon ja virrat päälle ja hälytin hiljeni. Kotiin päästyäni hain toisen kaukosäätimen ja sillä lukitsin/avasin ovet. Sitten kun ovet olivat auki niin painoin neljä kertaa oven avaus nappulaa ja suprise! valot vilkkuivat ja patteri vaihdon kokenut kapula toimi!
Eli mitä opimme tästä: Älä lukitse ovi/laita hälytintä päälle ennen kuin olet vaihtanut pariston ja "koodannut" kapulan!
#2267
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Siis mitkä patterinvaihtotalkoot nyt on menossa?? Minullakin 9-3 kehoitti tänäaamuna vaihtamaan avaimen patterit :)
Cabbe sentään ehdotti vaihtoa jo aikaisemmin syksyllä...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Ja mulla taas ei vaatinut mitään koodauksia patterin vaihto n kk sitten. Uudet sisään ja heti toimi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onko kellään jäänyt rokuliin tuota vahanmallista kapulaa?
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Ootteko löytäny pattereita jostain

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Mistä ootte löytänyt patterit?

Eli mistä löytäny? löytyykö ihan kameraliikkestä tms?

Joo ite kanssa joskus painelin lukkoon ovia taskussa ja se koodas jotenki uusix sen... eipä sit toiset avaimet enään toiminutkaan, kunnes paineli ja lukkoon/auki jne...hetken!
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Ootteko löytäny pattereita jostain

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

jussijokinen kirjoitti:Mistä ootte löytänyt patterit?

Eli mistä löytäny? löytyykö ihan kameraliikkestä tms?

Joo ite kanssa joskus painelin lukkoon ovia taskussa ja se koodas jotenki uusix sen... eipä sit toiset avaimet enään toiminutkaan, kunnes paineli ja lukkoon/auki jne...hetken!
Sieltä minä ainakin hain kun ei Kodin Anttilasta löytynyt. Sieltä kun sai aina noihin Defan kalikoihin patterit mutta näissä omissa pattereissa on joku outo koodi??
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ootteko löytäny pattereita jostain

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Sieltä minä ainakin hain kun ei Kodin Anttilasta löytynyt. Sieltä kun sai aina noihin Defan kalikoihin patterit mutta näissä omissa pattereissa on joku outo koodi??[/quote]

Se oli nopee vastaus :D
Tarvii alottaa purkaan... saa nähä onko kohta avaimet käärittynä laastariin? :lol:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ensin ostin tarvike pariston ja se kesti tasan vuoden, sitten GM tuote ja kesto noin 2-3 vuotta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

potkuhousu kirjoitti:ensin ostin tarvike pariston ja se kesti tasan vuoden, sitten GM tuote ja kesto noin 2-3 vuotta.
Eli mulla sitten vertailutesti käynnissä, kun on toisessa GM original part ja toisessa joku halpamaassa valmistettu :D Tuloksia odotettavissa lähiaikoina :lol:
Patterin nro 1632 oli ainakin nokialla harvinainen. Vai kahdesta valokuvausliikkeestä löytyi sopiva nappipatteri.

Onkos se jonkun saabissa olevan järjestelmän höpinää tai jotain, kun tuntuu monella ilmoittavan viikon sisään toisenkin avaimen pariston kaipaavan vaihtoa. Ei meillä ainakaan avaimia käytetä läheskään yhtä paljon, että paristot kuluisi yhtäaikaa. Ja miksihän avaimen paristo ei voisi olla ladattavaa mallia ja se latautuisi aina täyteen, kun avain on virtalukossa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

1. Tuli minulle ensimmäisenä mieleen että tuo patterinvaihto tulee tietyin väliajoin järjestelmän puolelta, ei niin että signaalivoimakkuutta mitattais ja tämän perusteella ilmoittais että patteri loppu. Olen joskus vaihtanut patterit koska ovet ei yksinkertaisesti auennut enää, eikä mitään ilmoitusta näkynyt aiheesta.

2. Cabbeen kun vaihdoin avaimen patterin, niin joutui turvautumaan ohjekirjaan että sain auki sen avaimen (uudempi malli), ja tästä samalla luin että neljä kertaa pitäis painaa avausnappia vaihdon jälkeen, ja näin tosiaan oli, vaihdon jälkeen vasta neljännellä painalluksella ovet aukes. Autossa ei ole hälyä, enkä yleensä käytä takalukkoa yhden ryömimiskeikan jälkeen... (auto kesän seisonnassa -> akku tyhjä, ovet takalukossa, starttikaapelit takakontissa maton alla... Arvatkaa seuraavat toimeenpiteet 5ov. autossa...)

3. Itse laitoin cabben avaimeen jotain ei-ihan-sopivaa patteria (eli ohuempi malli), kun muuta ei työpaikan toimistotarvikevarastossa ollut tarjolla... kauanko kestää, aika näyttää... Patukkamalliin olen joskus ostanut partcosta patterin, ja nyt tuo kehoitti sitä vaihtaa... Taidan jatkaa vanhalla kunnes simahtaa, mutta hankin varalle yhden patterin :)

EDIT:
Tuli muuten vielä mieleen tämänkesäinen pikku sattuma joka liittyy aiheeseen hälyn patterit.
Olin menossa kaverin mökille uukuniemelle, pysähdyin huoltoasemalle jossain imatran ja uukuniemen välissä, keskellä ei yhtään mitään, ja kävin ostamassa pakolliset eväät... Tullessani autolle (Aero -84, Nyyh...) painoin kapulan avausnappulaa, eikä mitään. Ei yhtään mitään. Odotin 5min, josko patteri keräis sen verran voimaa että viitsis ottaa hälyn pois, mutta ei. Arvaten joku oli jäänyt painamaan nappia taskussa, ja patteri oli totaalisen loppu. Noh, kontti auki, pillit soiden tavarat konttiin, luukku kiinni, ja jää sinä siihen huutamaan, mikä käyn kyselemässä patteria. Siitä tiskille, että tarvisin tähän ruuvarin ja uuden patterin jonka mallia en vielä tiedä. Ruuvaria ei löytynyt, mutta kekseliäs myyjätär kävi keittiöstä hakemassa jonkun sopivan veitsen jolla sain ruuvattua kapulan auki, ja hämmästeltiin AAA-kokoista, mutta ehkä 1/3 pituista 12V ! paristoa (jonka oikea nimi muuten on LRV08). Just. Tollasta. Ikinä ennen nähnytkään. Siinä sitten ihmeteltiin patterikaappia, ja pohjalla pilkotti lupaavanoloinen paketti, joka tosiaan oli juuri se oikea patteri, joka oli ainoa kappale. Totesin että tuo on minun, maksoi mitä maksoi. 2,5e jopa kustans :) Kävi nimittäin tuuri tällä kertaa!
Toisaalta arvelin että 9V varmaan riittäis, joten olisin asentanut siihen tavallisen 9V pariston tilapäisesti mikäli oikeanmallista ei olisi löytynyt...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Ja mulla taas ei vaatinut mitään koodauksia patterin vaihto n kk sitten. Uudet sisään ja heti toimi.
SILLOIN EI AINAKAAN TARVI KOODAILLA, JOS VAIHTAA PATTERIN ENNEN (n. 3v:n välein), KUIN ILMOITUS PYYTÄÄ!

PATTERI MAKSAA YLLÄTTÄVÄN PALJON!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
kattikukkula
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kattikukkula »

saabeli kirjoitti: PATTERI MAKSAA YLLÄTTÄVÄN PALJON!
Jep, Clas Ohlsonilta CR1632 maksaa 2,50€.

Patterin vaihdon jälkeen sitä avausnappia piti painaa neljä kertaa.

Vaikeinta oli sen kuoren avaaminen.

mika

--
9-3 2.0t, 2001
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Nappe kirjoitti: Autossa ei ole hälyä, enkä yleensä käytä takalukkoa yhden ryömimiskeikan jälkeen... (auto kesän seisonnassa -> akku tyhjä, ovet takalukossa, starttikaapelit takakontissa maton alla... Arvatkaa seuraavat toimeenpiteet 5ov. autossa...)
Oli muuten ekaa kertaa Defan lataavasta lohkolämppäristä kesällä hyötyä kun mulla kävi näin. Oli jo tiiliskivi kädessä ennenkuin järki leikkasi
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Vastaa Viestiin