Mistäpä lähden nyt etsimään vikaa? Katsastussetä virkkoi, että jarruletku voisi olla tukkeentunut ja korjaamonsetä, että jarruletku voi olla jo jonkinverran kulunut että antaa paineita pois pullistumalla tai sitten jarrusylinterissä on jotain haikkää. Kuulostaako mikään noista potentiaaliselta?
Käyttöjarrun balanssi mättää
Käyttöjarrun balanssi mättää
Toinen katsastuksessa esille tullut (ja onneksi myös viimeinen) vika on taka-akselin käyttöjarrun epäbalanssi. Jälleen kerran koetin hakua, mutta käsijarru oli kovastikkin aiheena. Käytin Saabia paikallisella korjaamolla ja ne irrottivat jumiutuneen jarrusmännän takaoikealta ja muutenkin voitelivat molemmin puolin männät liikkuvaisemmiksi. Tästä huolimatta sai dynossa lukemat 1,1/1,7
Mistäpä lähden nyt etsimään vikaa? Katsastussetä virkkoi, että jarruletku voisi olla tukkeentunut ja korjaamonsetä, että jarruletku voi olla jo jonkinverran kulunut että antaa paineita pois pullistumalla tai sitten jarrusylinterissä on jotain haikkää. Kuulostaako mikään noista potentiaaliselta?
Mistäpä lähden nyt etsimään vikaa? Katsastussetä virkkoi, että jarruletku voisi olla tukkeentunut ja korjaamonsetä, että jarruletku voi olla jo jonkinverran kulunut että antaa paineita pois pullistumalla tai sitten jarrusylinterissä on jotain haikkää. Kuulostaako mikään noista potentiaaliselta?
Tänään kävin teetätyttämässä autohuollossalisää jarruremppajuttuja, eli vaihdatin jarrusatulan, jarruletkun ja taaimmaisen jarruputken vasemmalle taakse. Samalla jarru herkisteltiin ja ilmattiin. Ajossa kokeilin, että miltäs tuntuu ja ainakin perstuntumalta ei mitään ongelmaa.
Menin katsastukseen ja edelleen takavasen on heikompi kuin wanha takaoikee käyttöjarrussa!! Onneksi kuintenkin alle sen maagisen 30%
Onko teillä ideoita, että mitä vielä voisi kattoa tuossa jarrubalanssissa?
Menin katsastukseen ja edelleen takavasen on heikompi kuin wanha takaoikee käyttöjarrussa!! Onneksi kuintenkin alle sen maagisen 30%
Onko teillä ideoita, että mitä vielä voisi kattoa tuossa jarrubalanssissa?
Tulipa mieleeni, että jumittaisikohan ng900 94 - 95 (96?) vuosimalleissa oleva jonkunlainen paineenrajoitin?
kyseiset pitkän peukalon kokoiset mötiköt löytyy auton alta molemmista jarruputkista heti letkujen kiinnityttyä koriin.
Mötiköitä ei ole putkissa -97 vuosimalleissa tai uudemmissa mutta 94 ja 95 malleista ne ainakin löytyy.
Hook
kyseiset pitkän peukalon kokoiset mötiköt löytyy auton alta molemmista jarruputkista heti letkujen kiinnityttyä koriin.
Mötiköitä ei ole putkissa -97 vuosimalleissa tai uudemmissa mutta 94 ja 95 malleista ne ainakin löytyy.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Noi vois kokeilla vaihtaa päittäin, josko ongelma siirtyy toiselle puolelle.. -> uutta osaa molemmin puolin tai viallisen (se joka jarruttaa huonommin vai paremmin??) herkistelyä?
Vika voi siis olla myös paremmin jarruttavassa puolessa
En lähtisi ottamaan noita pois enempää tietämättä, ettei takajarruista tule liian tehokkaita etujarruihin nähden...
En ole enempää noita ihmetellyt omassani, kun mitä otin irti jarruletkujen vaidon yhteydessä ja hioin ja maalasin pidemmän iän toivossa.. Oli hieman ruostetta päässyt pintaan omassa -94:ssa..
Hook
Vika voi siis olla myös paremmin jarruttavassa puolessa
En lähtisi ottamaan noita pois enempää tietämättä, ettei takajarruista tule liian tehokkaita etujarruihin nähden...
En ole enempää noita ihmetellyt omassani, kun mitä otin irti jarruletkujen vaidon yhteydessä ja hioin ja maalasin pidemmän iän toivossa.. Oli hieman ruostetta päässyt pintaan omassa -94:ssa..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.