Kierot jarrulevyt

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Meillä NG900 ravistus kasvoi ja kasvoi kunnes tuntui ettei uskalla koskea jarrupolkimeen ettei hajoa koko pirssi. Vaihdoin uudet levyt eikä mitään vaikutusta. Vaihdoin palat ja johan parani mutta täristi vielä hiukan. Samassa kuussa alkoikin sitten vetämään ojaan päin ja kuulumaan rahinaa. Laakerit vaihtoon ja enään ei täristä pätkääkään. Autolla ajettu 206tkm
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

etotto kirjoitti:paljonko oli päästölämpö /- aika ?
En päästänyt levyjä ollenkaan, ainoastaan sorvautin.
Tuotakin voisi tosin kokeilla joskus, jos tarve vaatii.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No niin, nyt vatkaa sitten nämä sorvatutkin mallit. Siinä ja siinä, jaksaako alkaa enää sorvauttamaan suoraksi.

Soittelin tuossa varsin Pro-carserviceen ja kyselin, että oiskohan niillä joitain mahollisesti erimerkkisiä/uritettuja tms. jarrulevyjä. Meinasi vaan mies, että tuskin se auttaa siihen kieroonvetelyyn. Syy jossain muualla.

Ehdotti sen navan mittaamista heittokellolla, että jos se on kiero. Ei hullumpi idea tosiaan ja tuota taisi joku tuolla aiemmin jo ehdottaakkin. Pitänee töistä nyysiä lainaan semmonen kapine jos ei raski ostaa ittelle...

Tuota vaan pohtinut, että mitäs jos se napa onkin kiero niin voikohan sitä sorvailla suoraksi vai tuleeko uudenlaitto samontein?
Jos joku tietää mitä maksaa niin kiitoksia jo etukäteen!

Joku tuumaili tuolla, että uudempia sabantteja ei passaa huollattaa ku merkkikorjaamolla vaan taitaapa olla se merkkikorjaamo viimisiä paikkoja, minne tuon vien =) Sanotaanko, että hinta ja "laatu" ei oikein kohtaa :D
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No niin. Nappasin heittokellon lainaan töistä.

Elikkäs jos heittoa ilmenee navassa, niin silloin on ilmeisesti laakerit kuluneet jo väljiksi?
Oon hieman huono selittämään nyt mutta olen ymmärtänyt, että jos heittoa on, niin vaihdetaan laakeri.
Vähän on kyllä hakusessa hommat ja termit, naparempaa oon ollut ainoastaan kerran tekemässä kaverina ja sekin traktoriin ... :oops:

Jos nyt jollakin on ohjeita taikka vinkkejä tuosta hommasta tai muuta kommenttia, että onko esim. vaikea taikka kallis savotta niin olisin kyllä kiitollinen! Olen myös miettinyt, että onko siinä nyt jotain muuta osaa sopivasti käsillä, joka olisi hyvä vaihtaa siinä samoilla tulilla?
Viimeksi muokannut snuggles, Pe Marras 17, 2006 04:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Noniin!
Aika nostaa vanha topikki pöydälle ja Päivittää tilannetta!

Edellisen viestin jälkeen tehtyä:
-Vaihdettu laakerit eteen ja levyt taas kerran.
Ei auttanut, entisetkin laakerit oli vielä ihan ookoo.
-Käytin PCS:llä diagnoosissa ja nyt toisella kertaa viimekuun lopulla remontissa. Vaihtoon meni Levyt, Palat, Laakerit, Navat ja 3 tärkeintä puslaa etupääsät vaihdettiin Powerflexin uretaanipusliin.
Hintaa reippaasti nelinumeroinen summa.
Nyt jos vielä vatkaa muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeen niin vatkaan takaisin!!

Sanottakoon, että nyt ohjautuu kyllä aika jees, ei vetele ja käyttäytyy paremmin. (yhdet puslat oli väljät siis)
Jarruttaminen sujuu tasaisesti ja pehmeästi.
Katsastusmies tosin pisti heti kylmää vettä niskaan ja tuumi, että takajarrulevyt on menossa pikkuhiljaa kieroiksi. huh huh...
juho
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 10:37
Paikkakunta: Pori

Kierot jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja juho »

Kieroutuvat jarrulevyt ovat ongelma omaskin pirssissä. Korjaamo vaihtoi takuuseen kuskin puolen levyn muutaman tuhannen kilometrin jälkeen, nyt täristää taas. Onko mitään vinkkiä mistä etsiä vikaa, kun eivät korjaamollakaan osanneet sanoa syytä. Auto on vm. 99 ja mittarissa 170000
Saabisti kolmannesssa polvessa
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No ainakin kannattaa tarkastuttaa, onko laakereissa väljää.
Vetoniveliä ja vetoakseleita veikkailivat useammat huoltamot itsellä syyksi. Melkeen omasta kokemuksesta sanois, että tarkistella nuo kohdat, mitä muut on suositellu tuolla ylempänä.
Sitten käydä mittauttaan vasta tuota napaa...sen verran iso homma se.
Vastaa Viestiin