sytkäkasetin takuukorjauksista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mjsipila
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 07:32

sytkäkasetin takuukorjauksista

Viesti Kirjoittaja mjsipila »

Täällä oli keväämmällä puhetta sytkäkasettikampanjasta.
Multa kasetti levisi (9-3 2.0t -00) ja vaihdatin omalla kustannuksella.
Maahantuojalta kerrottiin, että koskee 00-02 mallisia 93:sia ja 95:sia, käskivät kysyä korjaamolta.Korjaamolla sanoivat, että kampanja koskee vain T7 koneita, itselläni on T5.
Onko kellään tietoa tästä T5/T7 asiasta. Aiemmissa viesteissä puhuttiin jotain kasetin sarjanumeroista. Numeroa en tiedä, kun vanha kassu jäi korjaamolle.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, takuukampanja koskee vain Trionic7 mustia kasetteja.

Eski
Juxu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 12:04
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juxu »

No mulla on -00 vuosimallin (käyttöönotto -99) saabi. Käsittääkseni kone on T5. Kouvolan Laakkosella vaihtoivat sytkäkasetin takuuseen, kun kävin muun murheen takia korjaamolla, ihmettelivät vielä kun sanoin etten ollut saanut takaisinkutsua postitse kotiin. Vanha kasetti oli punainen ja kuului Laakkosen mukaan numeron perusteella vaihdettavaan sarjaan? Uuden kasetin väri on musta, käy kuulemma tuohon moottoriin...
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mikähän lista Kouvolan pojilla oli, kun oikeasti punaiset kasetit ei kuulu takuukampanjaan ollenkaan ja toiseksi musta kasetti ei oikeasti käy Trionic5-moottoriin, vaikka saattaakin toimia...

Eski
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

siel taitaa olla omat listat:D tai sitte vaa hyvä palvelu :)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Juxu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 12:04
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Eski kirjoitti:Mikähän lista Kouvolan pojilla oli, kun oikeasti punaiset kasetit ei kuulu takuukampanjaan ollenkaan ja toiseksi musta kasetti ei oikeasti käy Trionic5-moottoriin, vaikka saattaakin toimia...

Eski
Mitähän haittaa tuosta mustasta kasetista on T5 koneelle? Laitoin kysymyksen myös GM-Finlandille, katsotaan mitä sieltä vastaavat.
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jos ruotsinkieli toimii niin tässä vastaus
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=63479

T5 käyttää vain punaista kasettia
T7 käyttää vain mustaa kasettia.

Aiemmin oli juttua täälläkin mutta tuosta linkistä itse moottorisuunnittelija neuvoo pysymään yllä mainitussa ruodussa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Juxu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 12:04
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Nyt tuli vastaus GM Finlandilta:




Hei,

kiitos viestistänne koskien Saabianne. Pahoittelumme vastauksemme viivästymisestä.

Olemme olleet yhteydessä Kouvolaan Laakkoselle ja myös tekniseen palveluumme. Valitettavasti autoonne on vaihdettu sytytysyksikkö turhaan, koska autonne ei kuulu kampanja autojen piiriin. Autossanne tällä hetkellä oleva sytytyskasetti on vaihtokelpoinen T5 järjestelmän kanssa, eli uudenmallinen T7 sytytysyksikkö (musta) toimii myös T5 järjestelmässä, mutta mikäli haluatte autoonne uuden punaisen T5 järjestelmän sytytyskasetin suosittelemme ottamaan yhteyttä Kouvolaan autotalo Laakkoseen. Pahoittelumme teille aiheutuneesta vaivasta.

Ystävällisin terveisin,

GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Toni Punkka
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Juxu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 12:04
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juxu »

Ei siis ilmeisesti ole mitään ongelmaa tuon T7 DI-kasetin kanssa T5 moottorissa, kun GM Finlandillakin sitä mieltä ovat. Kun ei täälläkään kenelläkään ole mitään perusteluja miksi tuo ei toimisi.

PS. Ruotsia en ymmärrä riittävästi, että olisi sieltä auennut.
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

Mistä näkee onko kone T5 vai T7?
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itse DI-kasetista tietysti, josta tuossa taidettiin jo mainostaa. Ja sitten joitain rakenteellisia eroja löytyy konehuoneesta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

GM Finland ei suunnittele moottoreita enkä minäkään mutta jos itse moottorin suunnittelija sanoo että älä käytä niin minä uskon.

T5 kone toimii kyllä mustallakin kasetilla mutta eteen voi tulla tilanteita jolloin musta kasetti on haitaksi koneelle. Elektroniikka höpinää kasetin sisällä.

Palstalla oli kerran tarkempaa erittelyä aiheesta mutta nyt en sitä löytänyt.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Omasta -99 autosta meni viime viikolla punainen sytkäkasetti (82400 km). Hajosi kertalaakista: illalla vielä toimi normaalisti, mutta seuraavana aamuna ei mitään. Auto meni läheiseen Delta-Autoon huoltoon, jossa todettiin vaihtoauton sytkällä, että vika todella oli DI-kasetissa. Uusi osa meni tilaukseen auton valmistenumeron perusteella. Tiedustelin, että kumman värinen mahtaa tulla, mutta eivät osanneet sanoa. Punainen tuli onneksi ja hintakin oli "vain" 210 euroa. Mukavaa, kun nämä tälläkin foorumilla paljon mainostetut osat laukeavat lähes yhtäaikaa. Muutama kuukausi sitten hajosi nimittäin ahtimen magneettiventtiili.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Mulla on kans tuo musta kasetti T5:ssa. En ole hirveää panikkia ottanut, vaikka olen kuullut aiemminkin tällä palstalla, ettei saisi käyttää. Tosin olen ajatellut vaihtaa sen punaiseen seuraavan huollon/mahdollisen tulevan virityksen yhteydessä. Ja vanhan olen ajatellut jättää vara kasetiksi. Sitäkään en ymmärrä miksi fyysiset liittimet ovat samanlaiset mustassa ja punaisessa, jos kuitenkin ei saisi käyttää ristiin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Tuossa tänään sattu tuleen tämmöinen threadi vastaan että mikä siellä nyt oikeasti on erona T5 ja T7 välillä ja mikä voi olla niitten sekottamisesta ilmenevät ongelmat
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=163743

Nakutustunnistus on erilailla toteutettu lyhyesti sanottuna.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin