Olen hankkimassa autooni (Saab 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002) Saabin omaa viriboxia, joka nostaa tehon 125 KW:iin. Onko jollakin kyseinen boxi asennettuna omaan autoonsa (siis samanlaiseen kuin minullla) ?
Hinta asennuksineen ?
Pitikö auto muutoskatsastaa ? Paljonko maksoi ?
Onko kulutus kasvanut ?
Käytätkö 95 vai 98 bensaa ?
Paraniko kiihtyvyys/ohituskiihtyvyys ? Paljonko ?
Onko noin pienestä tehon/väännön lisästä ollut huomattavaa hyötyä ?
Saabin oma viriboxi ?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
Saabin oma viriboxi ?
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Mulla on
Hinta törkeän kallis suhteutettuna tehonlisään, mutta toisaalta rahallahan siitä selviää
..ite kysyin useammalta dealeriltä hintaa, ja vaihteluväli oli vähän alta 1000e - olikohan 1400e, eli kysy tarjousta
Muutoskatsastus on jokaisen oma asia. Mukana on dokumentti jolla homma käy nopsaan, ja hinta riippuu katsastusaseman sedän hinnastosta.ehkä k-hinta 40-50e..hallvemmallakin voi saada, mutta jonkun konttuurin setä voi olla hyvinkin ahne ja viedä vielä enempi.
Kulutus laskee, en ole mitannut tarkkaan, mutta pidemmälle tolla tankilla pääsee selvästi
95 okt riittää trionic 7 - saabin origviriboxille. Saabin mukaan ei tarvetta 98:n käyttöön näissä malleissa
Kiihtyvyyttä en ole mitannut. Saab ilmoitti noin arvona 0,5 sek pois 0-100 km/h arvosta.
Boxin olemassaolon todella huomaa, itsekin uskon juoruja että toi boxi antaisi enenmmänkin kuin +20hv, eli todellisuudessa tolla boxilla saisi 185hv ilmoitetun 170hv sijasta (juoruhan kertoo että saab ilmoitti markkinointisyistä matalapaineturbon viriboxin tehon alakanttiin koska 185 hv:n täyspaineturbon ja 150 hv matalapaineturbon hinnanero oli enemmän kuin viriboxin hinta) (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin)(totuushan ei aina asu internetissä)
Itse ostin orig boxin syystä että autossa oli silloin vielä 1 1/2 v takuuta jälellä, enkä jaksa kikkailla tyyliin maptun veke ja orig tilalle jos nyt takuumurhejuttuja tulisi..ehkä huono veruke
Hinta törkeän kallis suhteutettuna tehonlisään, mutta toisaalta rahallahan siitä selviää

Muutoskatsastus on jokaisen oma asia. Mukana on dokumentti jolla homma käy nopsaan, ja hinta riippuu katsastusaseman sedän hinnastosta.ehkä k-hinta 40-50e..hallvemmallakin voi saada, mutta jonkun konttuurin setä voi olla hyvinkin ahne ja viedä vielä enempi.
Kulutus laskee, en ole mitannut tarkkaan, mutta pidemmälle tolla tankilla pääsee selvästi
95 okt riittää trionic 7 - saabin origviriboxille. Saabin mukaan ei tarvetta 98:n käyttöön näissä malleissa
Kiihtyvyyttä en ole mitannut. Saab ilmoitti noin arvona 0,5 sek pois 0-100 km/h arvosta.
Boxin olemassaolon todella huomaa, itsekin uskon juoruja että toi boxi antaisi enenmmänkin kuin +20hv, eli todellisuudessa tolla boxilla saisi 185hv ilmoitetun 170hv sijasta (juoruhan kertoo että saab ilmoitti markkinointisyistä matalapaineturbon viriboxin tehon alakanttiin koska 185 hv:n täyspaineturbon ja 150 hv matalapaineturbon hinnanero oli enemmän kuin viriboxin hinta) (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin)(totuushan ei aina asu internetissä)
Itse ostin orig boxin syystä että autossa oli silloin vielä 1 1/2 v takuuta jälellä, enkä jaksa kikkailla tyyliin maptun veke ja orig tilalle jos nyt takuumurhejuttuja tulisi..ehkä huono veruke

9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Minulla on vastaava päivitys Trionic5 9-3:ssa, eli 154->185hv.
Hinta asennuksineen ?
ProCarservicestä klubihintaan (kysy Rikulta..) T7:n boksi taitaa vain olla huomattavasti kalliimpi kuin T5.
Pitikö auto muutoskatsastaa ? Paljonko maksoi ?
Itse asiassa tämä T5-viritys ei ole Saabin virallinen virityssarja, joten siihen ei saa muutoskatsatuksessa tarvittavaa dokumenttia. Trionic7:n on Saabilla ihan virallinen virityssarja ja dokumentti tulee boksin mukana (ainakin jos ostat boksin merkkiliikkeestä).
Onko kulutus kasvanut ?
Kasvaahan se jos lisätehoa käyttää ja ajaa kaasu pohjassa
Käytätkö 95 vai 98 bensaa ?
Yleensä 98 oktaanista.
Paraniko kiihtyvyys/ohituskiihtyvyys ? Paljonko ?
Enpä ole mitannut, mutta persdynon perusteella ihan huomattava ero.
Onko noin pienestä tehon/väännön lisästä ollut huomattavaa hyötyä ?
Kannattaa kysyä hinnat ensin... T7:n kannattanee enemmin hankkia suoraan Maptunin Steg1, jos hintoihin ei ole tullut muutoksia...
Hinta asennuksineen ?
ProCarservicestä klubihintaan (kysy Rikulta..) T7:n boksi taitaa vain olla huomattavasti kalliimpi kuin T5.
Pitikö auto muutoskatsastaa ? Paljonko maksoi ?
Itse asiassa tämä T5-viritys ei ole Saabin virallinen virityssarja, joten siihen ei saa muutoskatsatuksessa tarvittavaa dokumenttia. Trionic7:n on Saabilla ihan virallinen virityssarja ja dokumentti tulee boksin mukana (ainakin jos ostat boksin merkkiliikkeestä).
Onko kulutus kasvanut ?
Kasvaahan se jos lisätehoa käyttää ja ajaa kaasu pohjassa

Käytätkö 95 vai 98 bensaa ?
Yleensä 98 oktaanista.
Paraniko kiihtyvyys/ohituskiihtyvyys ? Paljonko ?
Enpä ole mitannut, mutta persdynon perusteella ihan huomattava ero.
Onko noin pienestä tehon/väännön lisästä ollut huomattavaa hyötyä ?
Kannattaa kysyä hinnat ensin... T7:n kannattanee enemmin hankkia suoraan Maptunin Steg1, jos hintoihin ei ole tullut muutoksia...
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
Saabin omasta viriboxista vielä.
Kyselin boxin hintaa eri merkkiliikkeiltä...vaihtelua oli 1100 Eurosta 1230 Euroon ! Sis. asennuksen ja uudet tulpat (asennusaika noin 1 tunti)
Onko tosiaan niin että boxi lisääkin tehon 185 Hv:aan ?
Miten voi tutkia onko autossani alkuperäinen boxi ? Ainakin rekisteriotteessa tehoksi ilmoitetaan 149,6 Hv. (110 kw).
Onko tosiaan niin että boxi lisääkin tehon 185 Hv:aan ?
Miten voi tutkia onko autossani alkuperäinen boxi ? Ainakin rekisteriotteessa tehoksi ilmoitetaan 149,6 Hv. (110 kw).
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !