Vetonivelen vaihto?
Vetonivelen vaihto?
Jep, nyt on sitten vuorossa vetonivelen vaihto. Ajaessa kurviin kuuluu kovaäänistä pauketta, vapaalla ei kuulu mitään. Itse veikkaan tosiaankin tuota vetaria, onko muita mahdollisuuksia? Ja minkalainen homma tuon vaihtaminen on? Siis lähinnä ajallisesti, menee joka tapauksessa jonkun toisen vaihdettavaksi. Ja onko miten kiireellinen, pauke alkoi eilen.
-pakoputki
-holkkiremppa
-stefat laatikkoon
-kannen kiristys
-jouset ja iskarit
-ilmastointi reistaa
-pyöränlaakeri
-jarrulevyt+palat
-käsijarrun vaijeri
-ohjaustehostimen letkun vaihto
ja nyt tämä vetari.
Tässä vähän listaa viimeisen puolen vuoden rempoista. Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan. Onko kaikilla näin paljon vikoja (tai kuluvia osiahan nuo pääasiallisesti ovat)? Auto muuten ok ja pidän siitä mutta en välittäisi olla koko aikaa korjaamolla. Nyt ajettu 177tkm.
-pakoputki
-holkkiremppa
-stefat laatikkoon
-kannen kiristys
-jouset ja iskarit
-ilmastointi reistaa
-pyöränlaakeri
-jarrulevyt+palat
-käsijarrun vaijeri
-ohjaustehostimen letkun vaihto
ja nyt tämä vetari.
Tässä vähän listaa viimeisen puolen vuoden rempoista. Alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan. Onko kaikilla näin paljon vikoja (tai kuluvia osiahan nuo pääasiallisesti ovat)? Auto muuten ok ja pidän siitä mutta en välittäisi olla koko aikaa korjaamolla. Nyt ajettu 177tkm.
9-3 2.0t sport vm-00
#2895
#2895
Mulla oli lähtenyt ulompi vetonivel akselin spooreista liikkeelle. Nakutti niin maan perusteellisesti kurvatessa. Tasauspyörästöä mäkin pelkäsin, ehdin jo käytettyä laatikkoa ruottista etsimään. Tuli vaan kaip kantattua liian kovaa kun lukkosokka antoi periksi (silloin oli vielä orkkis purkkapuslat)
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Eihän se vaihtaminen oo niin hankalaa, kohtuullisen likaista vaan (on muuten vetarirasvaa jokapuolella). Mulle olisi riittänyt pelkästään vetarin uudelleen asettaminen, tuli vaan ostettua nivel jo valmiiksi.
Eikun nurkka ylös, pyörä pois ja kokeile liikkuuko vetoakseli ulomman vetonivelen suhteen paljonkin (siis sisään-ulos). Normaalisti pitäisi olla liikkumaton.
Eikun nurkka ylös, pyörä pois ja kokeile liikkuuko vetoakseli ulomman vetonivelen suhteen paljonkin (siis sisään-ulos). Normaalisti pitäisi olla liikkumaton.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Se vähän riippu kuinka paljon akseli oli liikkunut. Välillä ei kuulunut kuin oikealle kääntyessä ja välillä kuului jo suoraan vedättäessä. Ei se vetarin poisto vaikeaa ole (mulla se oli yberhelppo koska sokka oli jo antanut periksi). Muuten koko vetoakseli nivelineen pitää ottaa pois että saa nivelen poistettua. Tämä taas vaatii vetarinmutterin poiston, alapallon irroittamisen, kallistuksen vakaajan koiranluun irroittamisen. Jos lähtee irti helposti, tunnin homma, vääntäessä voi kulua pitempäänkin.
Mutta zekkaa eka liikuuko akseli.
Mutta zekkaa eka liikuuko akseli.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -