Kyllä sitä syytä siinä näkyy, jonni verran, siitä vaan pähkäilemääntesting1 kirjoitti:No ainakaan videolla en nähnyt mitään syytä, joka olisi rikkonut laatikon.
TCS ja kiihdytys
Re: Laatikko
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Emmä tiäJarmo900 kirjoitti:OT: Mikä on tiedostotyyppinä tuossa ladattavassa versiossa (full.***) .swf tai .flv ei kelvannut93t sport kirjoitti:Tässä videolle tallennettuna, "syy ja seuraus"
http://mypage.1g.fi/kuvat/Jaossa/Laatikon_tuho.flv
Mitä tästä opimme? Emme varmaan mitään
Itse kun ei tarvi latailla koneelle kun ne on jo siellä...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Laatikoista
"Peli-miehellä" pitäs olla aina perusmoottori jemmassa ja 1-2 lootaatesting1 kirjoitti:Olisi hyvä jos tänne clubin sivuille saataisiin tämmöisiä täystuhoja varten jonkinlainen tietopankki, jossa olisi yhteystiedot firmoihin jotka tekevät laatikoihin(Saab) remppoja ja firmoja jotka tekevät vakiolaatikoista vahvistettuja. Tietoa myös käykö minkä mallien laatikot mihinkä vuosimallin Saabiin.
Esim näin:
Laatikot:
Firma XXX tekee mm. Saabien laatikko remppoja ja myös osaavat vahvistaa niitä; yhteystiedot: osoite: xxxx, puh: xxxx
Firma XYZ myy kunnostettuja vakio laatikoita, osoite yyyy, pyh: yyyy
Moottorit:
Firma ZZZ tekee moottoriremppoja erityisesti Saabit .....
jne
Kohtuu hinnalla saa kun jaksaa etsiä, tietty kun tuho tulee niin on ostettava mitä silloin on myynnissä.
Ja halavalla jos saa niin ei niistä arvo tipu, aina ne saa myytyä eteenpäin.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
http://www.kyankton.net/saabng900/drive_trains.htm#
Tuohon ainakin ruuvattu 9-3SS:n laatikko sekä vaihdettu vaihteensiirtotankomekanismi vaijerikäyttöiseksi. Liekkö paljon oikeasti joutuu turaa.. Ei taida olla ihan bolt-on.
Käsittääkseni nimenomaan jotkut tietyn vuosimallin (02?) Dieselin laatikot käyvät moottoriin kiinni suoraan, eli ihan mikä tahansa laatikko ei siltikkään mene niin helposti kun toiset.
Enemmän tietävät kertoo sitten lisää..
Hook
Tuohon ainakin ruuvattu 9-3SS:n laatikko sekä vaihdettu vaihteensiirtotankomekanismi vaijerikäyttöiseksi. Liekkö paljon oikeasti joutuu turaa.. Ei taida olla ihan bolt-on.
Käsittääkseni nimenomaan jotkut tietyn vuosimallin (02?) Dieselin laatikot käyvät moottoriin kiinni suoraan, eli ihan mikä tahansa laatikko ei siltikkään mene niin helposti kun toiset.
Enemmän tietävät kertoo sitten lisää..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Omassa pirssissä vaihdelaatikko kesti juuri niin kauan kuin Viggen kytkin piti eli ehkä n. 450Nm vääntöihin asti. Sen jälkeen kun Viggen kytkin ei enää pystynyt pitämään meni 3 viikkoa kun tasauspyörästön hampaat tuli laatikon kyljestä. Auto oli ennen sitä minun käsissäni saanut 4,5 vuoden aikana satoja paikaltaa lähtöjä ja ykkösellä sekä kakkosella sutimisia vakiona, stage 3:lla ja lopulta vähän aikaa isommalla ahtimella. Näytin kuvia rikkoutuneesta laatikosta tutulle joka työkseen suunnittelee vaihteistoja ja hän sanoi ettei niissä näy juurikaan kulumaa vaan liian suuri vääntö on katkaissut hampaan juuresta. Laatikolla oli siihen mennessä ajettu 240tkm. En siis tiedä voiko tuota nyt ihan heikoksi sanoa mutta kyllä sen rikki saa riittävällä väännöllä ja rääkkäämisellä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Näinhän se on, helposti unohtuu että puhutaan kuitenkin aikaslailla isosta väännöstä näissä viritetyissä vehkeissä. Vääntöpiikit saattavat olla lähellä 550Nm viritetyissä vehkeissä, ehkä jopa korkeimpia.NG900SET -95 kirjoitti: En siis tiedä voiko tuota nyt ihan heikoksi sanoa mutta kyllä sen rikki saa riittävällä väännöllä ja rääkkäämisellä.
Minkä muun merkin vakiolaatikot kestävät tämmöisiä vääntöjä. Eikä nyt puhuta suproista ja skyline:ista?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Pitää nyt ohimennen mainita kun puhe asiasta on...
frendin m95 ng900:sta on pariin kertaan saatu aski hajoamaan, perä _ei_ yksinkertaisesti kestä toispuolista sutia rata- tai hullutteluajossa. Kummallakin kerralla epikriisiin kirjattiin sama selitys; tasauspyörästön pienemmät hammaspyörät leikkaavat kiinni ristitappiin (liukulaakerointi, kaksi muutaman millin levyistä voitelu-uraa akselissa), lämpö tekee tuhojaan ja rattaat voivat paukahtaa jäljestä päin suhteellisen rauhallisessakin tempauksessa. Kahden perusteellisen askirempan jälkeen viesti on mennyt perille, sutivetoja vältetään ennen lukkoperän hankkimista.
Kyseisessä autossa oli ekan askin aikoina peräti vakioroippeet, toisella kerralla stage 3 tehokkaammasta päästä. Eräillä Saabin askeilla ei vain näemmä voi ajella kuten isot pojat radalla.
frendin m95 ng900:sta on pariin kertaan saatu aski hajoamaan, perä _ei_ yksinkertaisesti kestä toispuolista sutia rata- tai hullutteluajossa. Kummallakin kerralla epikriisiin kirjattiin sama selitys; tasauspyörästön pienemmät hammaspyörät leikkaavat kiinni ristitappiin (liukulaakerointi, kaksi muutaman millin levyistä voitelu-uraa akselissa), lämpö tekee tuhojaan ja rattaat voivat paukahtaa jäljestä päin suhteellisen rauhallisessakin tempauksessa. Kahden perusteellisen askirempan jälkeen viesti on mennyt perille, sutivetoja vältetään ennen lukkoperän hankkimista.
Kyseisessä autossa oli ekan askin aikoina peräti vakioroippeet, toisella kerralla stage 3 tehokkaammasta päästä. Eräillä Saabin askeilla ei vain näemmä voi ajella kuten isot pojat radalla.
M93 9000 CS Aero (KA)