Mistä jarrupalat asennettuna halvalla PK-seudulla?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
BAASI
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Mistä jarrupalat asennettuna halvalla PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja BAASI »

Terve!

Missä saisi mahdollisimman halvalla vaihdatettua jarrupalat -00 9-3 2.0t?

Vai kannattaisiko tilata speedpartsilta green stuff palat eteen ja street stuffit taakse? Hintaa tulisi n. 170e.

Osaanko vaihtaa saabin jarrupalat jos aikoinaan mopossa onnistuin?
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Mistä jarrupalat asennettuna halvalla PK-seudulla?

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

BAASI kirjoitti:Terve!

Missä saisi mahdollisimman halvalla vaihdatettua jarrupalat -00 9-3 2.0t?

Vai kannattaisiko tilata speedpartsilta green stuff palat eteen ja street stuffit taakse? Hintaa tulisi n. 170e.

Osaanko vaihtaa saabin jarrupalat jos aikoinaan mopossa onnistuin?
Palojen vaihto on suht helppoa jos on noinkin uusi auto. Kannattaa vaan katsoa tarkaan miten osat ovat ennen irroitusta.

Minulla oli jarrumännät takana aika jumissa ja uudet palat oli vaikea saada mahtumaan vanhojen tilalle. Jouduin vaihtamaan toisen jarrusatulan kokonaan.

Green stuff palat ovat mielestäni ihan OK. Ovat ainakin mulla olleet täysin äänettömät. Pölyäkään ei niin näytä syntyvän ja jarruteho on dramaattisesti parempi kuin vanhoilla kuluneilla vakio paloilla. Tämä ei varmaan ole mikään yllätys mutta kun ei ole referenssiä millaiset uudet uudet vakio palat ovat.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kannattaa katsoa, että löytyy jarrusatulan kuusiokoloon sopiva avain, ennen kun alkaa liian optimistiseksi :)

Nimim. hirveä järjestely, että pääsee vaihtamaan ja sitten puuttuukin avain -> hermon menetys ja ajan varaus korjaamolle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

peinu kirjoitti:Kannattaa katsoa, että löytyy jarrusatulan kuusiokoloon sopiva avain, ennen kun alkaa liian optimistiseksi :)

Nimim. hirveä järjestely, että pääsee vaihtamaan ja sitten puuttuukin avain -> hermon menetys ja ajan varaus korjaamolle.
Oliko etujarrusatuloissa kuusiokoloruuvi?
Takasatuloissa oli 2kpl 19mm ruuvia. Edestä en ole enää varma. Jarrulevyssä on kuusikoloruuvi joka oli todella tiukassa mutta sitä ei tarvitse avata palojen vaihdossa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Muistaakseni oli edessä 2 kuusiokoloa - aika isoa, ja kyseessä taisi olla ng900.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:Kannattaa katsoa, että löytyy jarrusatulan kuusiokoloon sopiva avain, ennen kun alkaa liian optimistiseksi :)

Nimim. hirveä järjestely, että pääsee vaihtamaan ja sitten puuttuukin avain -> hermon menetys ja ajan varaus korjaamolle.
Et sitten ostannu kuuskolosarjaa :roll: :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No ostin tietysti. Mutta siinä vaiheessa oli hermo jo menny :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin