saab lähti huoltoon
saab lähti huoltoon
ny sain tarpeekseni bensan kulutuksesta jumankekka saabas hörppii 12-14 satasella seka ajossa ei oo kaik kohilla,vika valo ei pala mut bensaa palaa..... katsotaan mitä mittarit näyttää et onko säädöt kohilla vaiko misä ois vikaa, onko jollain ollu samoja murheita?vaik bensa on halventunut mut raja kaikella
Itselläni tuo kahden litran vapari vie nurkka-ajossa sen 12 pintaan. Matka-ajossa 80-90:n nopeuksissa mennään sinne 7-8 litran kieppeille (nämä siis SID:in mukaan, eroa todelliseen on tankkausvälillä noin litran verran huoltsikan eduksi)
...jos eivät huollossa keksi mitään suurempaa syytä, niin sitten kalibroivat ajotietokonetta parempaan suuntaan
...jos eivät huollossa keksi mitään suurempaa syytä, niin sitten kalibroivat ajotietokonetta parempaan suuntaan
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Täsmälleen samoin olisin itse sanonut! (Siis samaa kulutusta omakin vapari...) Eli ei kyllä minua ihmetytä, jos se vie 12-14L pil...korttelia kiertäessä.Itselläni tuo kahden litran vapari vie nurkka-ajossa sen 12 pintaan. Matka-ajossa 80-90:n nopeuksissa mennään sinne 7-8 litran kieppeille (nämä siis SID:in mukaan, eroa todelliseen on tankkausvälillä noin litran verran huoltsikan eduksi)
9-3SS LinearPlus 1.8T -04 Espresso Black
Minulla automaattiturbo kuluttaa sekalaisessa ajossa sen ~11-12, mutta aina on pysynyt alle 13. Maantiellä näyttäis nykyään menevän ~9,5 n.90km/h keskinopeudella.
Muutos talvirenkaissa 185/65-15" -> 225/45-17" nosti kulutusta reilulla litralla... Tuntee kyllä kaasupolkimessa ja automaatin muuttuneen käyttäytymisen myötäkin tuon lisäntynnen pyörivän massan
Muutos talvirenkaissa 185/65-15" -> 225/45-17" nosti kulutusta reilulla litralla... Tuntee kyllä kaasupolkimessa ja automaatin muuttuneen käyttäytymisen myötäkin tuon lisäntynnen pyörivän massan
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Itse vaihdoin muutama viikko sitten mustan kasetin punaiseen (kuten pitää olla) ja samalla tulpat uusiin. Tuo oma ajo on enimmäkseen lyhyttä ajoa, niin en ole päässyt kunnolla testaamaan maantiekulutusta. Tänään mielestäni kone oli tarpeeksi lämmin ja motarilla 110km/h nopeudessa nollasin ajotietokoneen. 10km aikana kulutus jäi siihen 8,4l/100km. Mielestäni ennen tuolla mustalla kasetilla on kuluttanut sellaset 7,6l/100km tossa nopeudessa (ja yli 100km matkalla 80-85km/h nopeudella jotain 7,1l/100). Ennen olen ajanut 95:lla ja nyt pari kuukautta 98:lla.
Noi testit pitäs tietysti tehdä tarpeeksi pitkässä matka-ajossa, ennen kuin saa täyden varmuuden, mutta minkäs teet kun ei ole asiaa kauemmas.
Noi testit pitäs tietysti tehdä tarpeeksi pitkässä matka-ajossa, ennen kuin saa täyden varmuuden, mutta minkäs teet kun ei ole asiaa kauemmas.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
"saabi 2.0":n ilmoittamat lukemat kuulostavat vähän kovilta. Mulla on vakiokunnossa oleva 2.0t (154 hv) vm. -99. Kulutuslukemat ovat karkeasti seuraavat:
-Kitkoilla matkapainotteisesti 80 km/h ja alle: alle 8 l/100km
-Nastoilla/kesärenkailla matkapainotteisesti 100 km/h ja alle: 8-9 l/100km
-Kaupunki- ja muu lyhyt, sekalainen ajo: n. 10 l/100 km
Käytännössä kaikissa lukemissa on vähän sekalaista kaupunkipyöritystä. Pieni kylmänä käynti ei vaikuttanut omassa autossa. Ajelin aika pitkään huonokuntoisella termarilla (lämpömittari "roikkui" vähän).
Yksi vääräleuka tuossa valitteli, että autoilu kallistui kuntaliitoksen takia. Kaverin kunta liitettiin kaupunkiin ja auto "Syöp kaupunkiajossa enämpi"
-Kitkoilla matkapainotteisesti 80 km/h ja alle: alle 8 l/100km
-Nastoilla/kesärenkailla matkapainotteisesti 100 km/h ja alle: 8-9 l/100km
-Kaupunki- ja muu lyhyt, sekalainen ajo: n. 10 l/100 km
Käytännössä kaikissa lukemissa on vähän sekalaista kaupunkipyöritystä. Pieni kylmänä käynti ei vaikuttanut omassa autossa. Ajelin aika pitkään huonokuntoisella termarilla (lämpömittari "roikkui" vähän).
Yksi vääräleuka tuossa valitteli, että autoilu kallistui kuntaliitoksen takia. Kaverin kunta liitettiin kaupunkiin ja auto "Syöp kaupunkiajossa enämpi"
Ymmärtääkseni pohjautuu saabin samaan vanhaan moottoritekniikkaan. Ainoastaan T5->T7 on vähän polttoaineenkulutus vähentynyt.saab900c kirjoitti:Vaikuttaa siltä, että polttoaineen kulutus ei siis ainakaan ole hyvä tekosyy vaihtaa og900:sta ng:hen tai 9-3:een.
Jokatapauksessa mun og900 kulutti maantieajossa jotain 1,5l/100 enemmän kuin tämä og9-3, mutta se varmaan johtui moottorin iästä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Eikös iloinen kulutuskeskustelu ollut jos tässä http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47012