Moottori öljynpaineet katosi 2001 mallisesta 9-3:sesta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Alex77
"Kaasari"

Moottori öljynpaineet katosi 2001 mallisesta 9-3:sesta

Viesti Kirjoittaja Alex77 »

Moottori öljynpaineet katosi 2001 mallisesta 9-3:sesta 2.0t moottorisesta..isukin auto on, onneksi pärjää vähänaikaa ilmankin.

Näin tyhmänä kysyn että miten tulisi menetellä? Toki jo isäni ehti viedä auton paikalliseen ihan hyvälaatuiseen korjaamoon..

Pientä rahinaa on ollut jo vuoden pari, ja autolla on ajettu lyhyttä matkaa aika paljon.

Taitaapi olla huohotinjärjestelmän huonon toimivuuden syytä, epäilen "lietettä" on kertynyt imuputkeen, ja varmaan se on tehnyt hallaa öljynpaineelle ja voitelulle ajan kuluessa, onhan moottori Trionic 7...

Mitenkäs tulis tehdä nyt remontin kanssa, mun mielestä Trionic 7 moottorisissa autoissa on 8 vuoden moottoritakuu? läheskään kaikkia 100 000km jälkeen tehtyjä huoltoja ei ole tosin tehty merkkihuollossa, mutta aina on vaihdettu öljyt alle 25 000 välein.

Ärsyttää kun ei viittis nähdä isukin maksavan koko moottoriremonttia..
karote
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja karote »

Lyhyttä ajoa ja öljyn vaihtoväli T7 koneella ollut jotain 20-25 tuhatta? No ei ihme että kilahti. Lyhyellä ajolla vaihtovälin pitäis olla jotain max 10 tuhatta. Vaikka mulla on vielä vanha kunnon pannu T5, niin vaihdan siihen öljyt 10 tuhannen välein. 50€ + suodatin on aika pieni hinta siitä, että kone pysyy kunnossa. Samanhan joutuu pulittamaan jo käydessään kerran tankilla...
Alex77
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Alex77 »

Juu, ainakin entisellä omistajalla oli huoltokirjan mukaan, itse olen vaihtanut autoon jo 15km välein ja olen myös isää kehoittanut vaihtamaan/vaihdattamaan.
saabeli
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Moottori öljynpaineet katosi
Katosiko paineet, vai menikö öljykello?
Ennen mitään suurempaa remonttia vaihda/vaihdata öljykello... tai mittauta paineet... vika voi olla siinäkin, että öljykellolle menevä johto ottaa jossain runkoon.
Vaihda öljyt useammin ja parempilaatuista (long lifet oltava ehdottomasti, jos ajelet 20000 vaihtoväleillä).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Vastaa Viestiin