Maavara

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Maavara

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Onko kukaan mitannut paljonko NG900 ja 9-3 sissa on maavaraa ennen ja jälkeen viritysten?

Itselläni maavara on n. 90-100mm H&R:n (-30mm?) jousien ja JT:n 3" putken Race katilla asennusten jälkeen. Katti on juuri se mikä ensiksi osuu maahan. Vasemman takarenkaan etupuolella JT:n ja maan väli on 120mm. Maavaraa saisi olla hieman enemmän.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

maavara

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

WIS ilmoittaa ng900 mallille 130mm maavaraksi.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Pienin hyväksyttävä maavara katsastuksessa on 80 mm kuormattuna. Tuo JT 3" kyllä roikkuu mullakin kohtuu raakasti paikka paikoin, raapii pesuautomaateissa ja ajettaessa hidastepatteihin. Meni tosin silti läpi kattastuksesta. Tööttää töyssyssä!
9-3 Viggen #1487
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Talladega kirjoitti:Pienin hyväksyttävä maavara katsastuksessa on 80 mm kuormattuna. Tuo JT 3" kyllä roikkuu mullakin kohtuu raakasti paikka paikoin, raapii pesuautomaateissa ja ajettaessa hidastepatteihin. Meni tosin silti läpi kattastuksesta. Tööttää töyssyssä!
Tuo JT:n muoto ainakaan NG900:sessa ei ole niin optimaalinen. Jos downpipe olisi hieman erimuotoinen niiin katin takapää, joka ensin ottaa kiinni voisi ainakin mulla olla 20mm korkeammalla. Maavaran kannalta litteä Sport-katalysaattori on huomattavasti parempi kuin pyöreä Race-malli.

Katin jälkeinen putki voisi olla yhden mutkan putki nykyisen S-muodon sijaan. jolloin maavaraa nousisi katin jälkeisessä putkessa samat n. 20mm. Yksi huonoista vaihtoehdoista olisi koputtaa katin jälkeinen putki lommolle alapuolelta. Tämä varmaankin huonontaa aluminoidun pinnan kestävyyttä. No pitänee oppia tulemaan toimeen tuolla maavaralla. Autolla ei vaan tahdo päästä normaali hallinostureille, renkaan suuntauksiin ja mökkiteitä ilman että virittää lautoja renkaiden alle..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin