saab lähti huoltoon

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Eikös iloinen kulutuskeskustelu ollut jos tässä
Oli niin suosittuaihe, että taitaa alkaa alusta... ja joillekkinhan se oli kunnia-asia mitä enemmän vaan saa saabisa syömään!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

saabeli kirjoitti:Oli niin suosittuaihe, että taitaa alkaa alusta... ja joillekkinhan se oli kunnia-asia mitä enemmän vaan saa saabisa syömään!
Ehkä on ehkä ei, Sou Not...

Ei luulisi muiden per....ä kaivelevan, vaikka siltä taas näyttääkin. :wink:

Kaikki mitä sinne tankkiin lorottaa niin ne, myös menee.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Ei luulisi muiden per....ä kaivelevan, vaikka siltä taas näyttääkin.
Onko tämä kielletty aihe? Edellinen keskustelu ei tosiaan lopulta kehittynyt kovin hedelmälliseksi.

Aika täsmällinen pitäisi olla, kun raportoi jotain kulutuksia. Itse lasken kulutuksen tankkauksen yhteydessä enkä pidä ajotietokoneen antamia lukemia ihan tarkkoina (en tosin muista yleensä resetoida sitä). Toinen juttu on se, että eri ihmisille kaupunki- ja matka-ajo on aika erilaista. Jopa se vaikuttaa ajaako matkanopeutta mittarin mukaan tarkalleen nopeusrajoitusten rajoissa vai huomioiko 10-20 % sakotusrajan rajoituksen päälle.

Olisi kiintoisaa, jos joku ystävällinen ajaisi tankillisen GPS päällä ja tallettaisi nopeusprofiilin. Luulen, että sillä saisi jo aika hyvän kuvan kulutuksesta. En valitettavasti itse omista tarkoitukseen sopivaa laitetta.

Moottorijarrutuksen käyttö taloudellisessa ajossa ei ole turhaa puhetta. Sen voi huomata kun ajelee vuoristossa.

Sanotaan nyt vielä, että viime tankillisella kulutus oli 9,9 l/100 km. Tankilliseen mahtui yksi pidempi matka (2 x 120 km) ja sitten 400 km suhausta Espoossa, tyypillinen matka n. 6 km, jonka jälkeen aina uusi kylmälähtö.
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

karitammi kirjoitti: Onko tämä kielletty aihe? Edellinen keskustelu ei tosiaan lopulta kehittynyt kovin hedelmälliseksi.
Joku poliitikko kirjoitti: Asiat riitelevät eivät ihmiset :wink: :lol:
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

karitammi kirjoitti: Olisi kiintoisaa, jos joku ystävällinen ajaisi tankillisen GPS päällä ja tallettaisi nopeusprofiilin. Luulen, että sillä saisi jo aika hyvän kuvan kulutuksesta. En valitettavasti itse omista tarkoitukseen sopivaa laitetta.
Mulla on ollut tarkoitus tehdä tämä, kunhan ilmat lämpenee. En viitsi pitää pakkasessa laitetta, kun akun kesto lyhenee. Tosiaan Navigaattori antaa liike keskinopeuden liikkeeltäoloajalta (esim. liikennevalo pysähdyksiä ei oteta) ja kokonaiskeskinopeuden koko ajalta. Samaten saa ajat liikkeellä ja pysähdyksissä. Ja tietysti maksiminopeuden ja matkan.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

bensan kulutuksen syy tais ratketa 8O katsoin jakajan kantta ja totesin et huonossa hapessa on.kannessa oli kaksi nastaa enää jäljellä pari muuta oli jo kulunut niin et muoviakin oli syönyt oli varmaan kansi ollut vinossa :evil: pyörijä oli niin piukassa vissiin liimattu ku piti meisselillä rikkoa :D mut nyt toimii jä lähtee ku telkkä pöntöstä.......
Vastaa Viestiin