Tärisee...
Tärisee...
Siis kun ei haulla löytynyt vastaavaa niin päätin kysäistä. Ensin kysymys: Onko vika renkaissa vai muualla, vai minussa? Sitten selvennystä.
Lähdin aamulla liikenteeseen ja Saab (9-3 vm.-99) starttasi kuin palmun alta. Eli no problem, paitsi pientä vinkunaa kuuluu näin pakkasella jostain ohajuspyörän etupuolelta ja se ihana narina kun ajaa suojatie korokkeiden yli. Mutta sitten kun olin noin 8 km ajeltu ja laskeuduin länsiväylle alkoi vibraus. Ensimmäinen 500 m länsiväylää (80km/h) pientä värinää ja sitten alkoi täristä niin että oli pakko kääntyä siitä lauttasaaren rampista mistä ei saa kääntyä klo 6-9. No sitten kun nopeus laski loppui tärinä ja loppu matkan ajelin 40 km/h rajoitusten mukaan töihin. Eli onko vika renkaissa vai onko jokin paikka vaan niin jäässä että värisee siksi?
Lähdin aamulla liikenteeseen ja Saab (9-3 vm.-99) starttasi kuin palmun alta. Eli no problem, paitsi pientä vinkunaa kuuluu näin pakkasella jostain ohajuspyörän etupuolelta ja se ihana narina kun ajaa suojatie korokkeiden yli. Mutta sitten kun olin noin 8 km ajeltu ja laskeuduin länsiväylle alkoi vibraus. Ensimmäinen 500 m länsiväylää (80km/h) pientä värinää ja sitten alkoi täristä niin että oli pakko kääntyä siitä lauttasaaren rampista mistä ei saa kääntyä klo 6-9. No sitten kun nopeus laski loppui tärinä ja loppu matkan ajelin 40 km/h rajoitusten mukaan töihin. Eli onko vika renkaissa vai onko jokin paikka vaan niin jäässä että värisee siksi?
#2267
Oliko käsijarru päällä ennen lähtöä? Muistan itsellä vastaavan tilanteen ng900:llä. Tuossa autossa oli käsijarruvaijerin loppupäissä olevat haitarikumit rikki ja vettä pääsi vaijerin sisään. Tuolloinkin liikkeelle lähtiessä tuntui käsijarrukahvassa aikalailla löysiä (vaijeri tiukalla), eli varmaankin kengät hipoi rumpuja sen verran, että sai täristyksen aikaan. Kengäthän ovat sellaista "liikkuvaista sorttia". Muistelen vian korjautuneen käsijarrua nykimällä??
-Tarmo
-Tarmo
Re:
No mites kävi? Hengissä?Ave kirjoitti:Juu katsottu on moneen kertaan... eli ainut mikä mieleen tuli on renkaat. No auto on nyt lämpöisessä firman tallissa sulamassa ja vartin päästä pitää lähteä liikenteeseen. Eli sitten nähdään miten käy...
Re:
Niin uskomattomalta kuin tuo kuulostaakin, niin itsellä on aivan samoja kokemuksia käsijarrusta ja nyt myös levyjarrusta. Juuri säädetty käsijarru aiheutti moisen ravistuksen.TST kirjoitti:Oliko käsijarru päällä ennen lähtöä? Muistan itsellä vastaavan tilanteen ng900:llä. Tuossa autossa oli käsijarruvaijerin loppupäissä olevat haitarikumit rikki ja vettä pääsi vaijerin sisään. Tuolloinkin liikkeelle lähtiessä tuntui käsijarrukahvassa aikalailla löysiä (vaijeri tiukalla), eli varmaankin kengät hipoi rumpuja sen verran, että sai täristyksen aikaan. Kengäthän ovat sellaista "liikkuvaista sorttia". Muistelen vian korjautuneen käsijarrua nykimällä??
-Tarmo
Nyt sama homma toistui motonetin jarrupaloilla, jotka eivät istu kunnolla ja pääsevät liikkumaan satulassa. Huomaa selvästi kuinka takajarrut naksahtavat jarrua painaessa, kun palat asettuvat satulaa vasten. Välillä palat alkavat helisemään itsekseen ja silloin alkaa aivan uskomaton vapina, auto muuttuu marakassiksi. Tärinä häviää kun vain hipaisee jarrupoljinta
