Miten on ?.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Miten on ?.

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Uskallakohan ostaa" Saabin" tytölle,siis kortti jus saatu ja äijä tarjoo og satkua.
Äijä ajellu saabeilla jo vuuvesta -80 mutta ei ole omistannu yhtään näitä gm saabeja.
Likka haluu tommosen 9-3 mutta mun pujetille sopis paremmin ng 900.
Mutta se og 900 olis tietty se paras mutta ei kelpaa tälle nyky nuorisolle.
Näitä ensimmäisiä vm -94/95 gm satkuja saa jo alta kahen tonnin,mutta sillä rahalla sais TOSI hyvän og:n.
Epätietoinen isä kysyy tekeeköhän näillä ng saabeilla mitään?.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Ostojutuista löytyy haulla paljon tarinaa.

Ja jos käyttöauto hakusessa ni mikä ettei. Pääsee paikasta toiseen ihan samalla tavalla kun muillakin.
Hyvin on toiminnu mulla ainakin. Tyyppiviat on mitä on, mutta niitä kun on joka merkissä ja mallissa.
Vikoja ei ole ollut oikeastaan mitään. Pari pikku juttua jotka on omasta "näppäryydestä" johtunu.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

NG 900:nen on hyvä peli. Se mitä saa parilla tonnilla on sitten eri asia. 5000 - 6000€ alkaa saamaan jo järkevän NG:n. Olen paria alle 5000€ laitetta käynyt katsomassa ja minusta ne olivat ala-arvoisia. Poikkeuksia toki voi olla. Jos rahaa on laittaa max 2000€, niin ostaisin kyllä OG:n.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

NG:ssä vakiona ABS:it, kuljettajan Airbäg ja vyönkiristimet :wink: .
Itselläni on ollut kohta vuoden NG900:nen kahden vuoden OG-kauden jälkeen eikä mitään fataaleja ongelmia ole ollut vielä. Tämä niinkuin edeltäjänsäkään ei ole tienposkeen jättänyt. Ja esim. tällainen perusmopo, eli kahden litran vapari on aika varma peli, kunhan on asiallisesti pidetty ja ajallaan huollettu. Sinällään, jos tuo 9-3:sen muotokieli puhuttaa (ja miksei puhuttaisi, nättihän se on) niin NG900:nen on se edullisempi vaihtoehto päästä siihen kantaan kiinni. 8)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Tää on tyhmä !!


Mutta jos pitäs kolari (hirvi,nokka,puhun,) Niin og satku on se millä mä sen tyttären laittasin reissuun.

Ei ne appisit tai sipsit tai aiirpakit velvota mitään.

Og satku kestää nää normaali mällit ja matkustajat säilyy jos on vaan vyöt kiinni.

MUTTA KUN SE ON NUORISON MIELESTÄ NIIN RUMA??.

Mulla on og saab 900 t:bo punanen ,nätti ja turvallinen mutta ei kelpaa.

Kai se pitää niihin sipseihin ja apseihin luottaa ja hommaa sille likalle se 900/9-3 saab.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

YKÄ kirjoitti:Tää on tyhmä !!


Mutta jos pitäs kolari (hirvi,nokka,puhun,) Niin og satku on se millä mä sen tyttären laittasin reissuun.

Ei ne appisit tai sipsit tai aiirpakit velvota mitään.

Og satku kestää nää normaali mällit ja matkustajat säilyy jos on vaan vyöt kiinni.

MUTTA KUN SE ON NUORISON MIELESTÄ NIIN RUMA??.

Mulla on og saab 900 t:bo punanen ,nätti ja turvallinen mutta ei kelpaa.

Kai se pitää niihin sipseihin ja apseihin luottaa ja hommaa sille likalle se 900/9-3 saab.
Täytyy kyllä sanoo, että henk.koht en laittas.

og9-3 on iha eri juttu jo ku ng900, mut kummatkin kestää ajaa 400kg painavaan tuulilasin korkeudella olevaan säkkiin niin että A-pilarit sen kovin hyvin kestää. Vaikka taipuvat. Tuohon testiin ei sitten ole parempia heltkellä jona ne tehtiin ku saab 9-5 ja volvo s80. Revi huumorii.

Mix just toi testi tehtii lisänä tehtaan omissa testeissä ruotsissa, ei muualla. Esim euroncap:n testis tätä ei tehä.. jos nyt en väärin muista tuosta on voorumilla jopa kuvat ja jos ei niin etitää. eipähän sit vaivaa mikä kestää ja mikä ei.

Oisko hirvi tolla tuulilasin korkeudella ku kopsahtaa kohdalle osuessaan.

Onhan kyseessä kuitenkin uudempiautomalli ku og900, haloo. mikä autonvalmistaja tekis turvattomampää uudestaa. SAAB vai :?: :?: :?: 8O
9-3.1972
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Rauta maksaa.

Gm:llä ei oo varaa???.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

YKÄ kirjoitti:Rauta maksaa.

Gm:llä ei oo varaa???.
Nih...Jos karvamalleja verrataan painon perusteella(autotalli.com):

OG900 5D=1150 kg
NG900=1420 kg
9-3=1430 kg
9000=1320 kg
9-5=1610 kg

Tainnut olla Saab-Scanialla pula teräksestä :P
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mikä on hinta raja, emännällä on vapari 9-3 ja se on puolet halvempi ku toi mun turbo.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

YKÄ kirjoitti:Rauta maksaa.

Gm:llä ei oo varaa???.
Toisex oon pelastunu tonnarin kopan sisällä sellaisesta, missä olisin kuulemma mersussa päätönmies. Tämän kertoi itse peltiseppä, et kyllä sekin aika tankki on.

Tän täkii meillä on perheessä varmaan vaa saappei. Iszukilla 2005 wector wagon, pikkuveli 95 -04 sedan ja miul ja emännällä 9-3:set

edit, juu ja jubilee painaa 1500
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

kyllä ngsatku hakkaa ogsatkun turvallisuudessa, taloudellisuudessa, kulkupuolessa ja mukavuudessa, kuin missä tahansa. Tuohon ngsatkun suunnitteluun on käytetty paljon aikaa, vaivaa ja rahaa ihan Saabin toimesta. GM:n mukaantulon myötä saatiin loppurutistus tehtyä, että saatiin auto markkinoille.

Mulla on ollut 96, 90, og900, ng900, 9000 ja 9-3. Aina uudempi on parempi.

Kato sitten sille likalle semmonen ngsatku, että se ei ole valkoinen ja että siinä on korinväriset puskurit.

Valkoset mustilla on kaikkein halvimpia, mutta on ne hirveimmän näkösiäkin. Sori jos loukkas jotain, mutta tää on mun mielipidé.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rusakko
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 14:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

se93tbo kirjoitti:
og9-3 on iha eri juttu jo ku ng900, mut kummatkin kestää ajaa 400kg painavaan tuulilasin korkeudella olevaan säkkiin niin että A-pilarit sen kovin hyvin kestää. Vaikka taipuvat. Tuohon testiin ei sitten ole parempia heltkellä jona ne tehtiin ku saab 9-5 ja volvo s80. Revi huumorii.
Mikä on OG9-3??
NG900 S -94.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Se on eri kuin 9-3SS/SC

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rusakko
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 14:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

peinu kirjoitti:Se on eri kuin 9-3SS/SC
Ok asia selvä.
NG900 S -94.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Rusakko kirjoitti:Mikä on OG9-3??
OG= Old Generation
NG= New Generation
:)
Vastaa Viestiin