Aaltoileva veto Tidissä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Aaltoileva veto Tidissä

Viesti Kirjoittaja tontur »

Moi!
Uusimmassa tulokkaassa (9-3 Tid -99) on hieman vetojen kanssa ongelmia.
Eli oireet on aaltoileva veto kiihdytyksessä.
Foorumin ohjeiden mukaan vaihdoin MAFin uuteen Pierburgin anturiin, mutta sillä ei korjaantunut.
Kiihdytyksen aikana on 3 selvää notkahdusta vedossa: 1. n.2500, 2. n.3600 ja 3. n.4000 kierroksen kohdalla. Notkahdus kestää n. 1 sekunnin jonka jälkeen vetää taas loistavasti.
Voiskohan olla mahdollista, ettei Pierburg sovikaan tuohon autoon.
Oliskohan Helsingin suunnalla kellään varmasti toimivaa MAFia, jolla voisi kokeilla onko vika siinä. Olen siellä suunnalla sunnuntaista tiistaille.
Ei viittis uutta käydä hakemassa ennenkuin varmistuu vialliseksi, 220 € merkkiliikkeessä.... :evil:
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Aaltoileva veto Tidissä

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tontur kirjoitti:Moi!
Uusimmassa tulokkaassa (9-3 Tid -99) on hieman vetojen kanssa ongelmia.
Eli oireet on aaltoileva veto kiihdytyksessä.
Foorumin ohjeiden mukaan vaihdoin MAFin uuteen Pierburgin anturiin, mutta sillä ei korjaantunut.
Kiihdytyksen aikana on 3 selvää notkahdusta vedossa: 1. n.2500, 2. n.3600 ja 3. n.4000 kierroksen kohdalla. Notkahdus kestää n. 1 sekunnin jonka jälkeen vetää taas loistavasti.
Voiskohan olla mahdollista, ettei Pierburg sovikaan tuohon autoon.
Oliskohan Helsingin suunnalla kellään varmasti toimivaa MAFia, jolla voisi kokeilla onko vika siinä. Olen siellä suunnalla sunnuntaista tiistaille.
Ei viittis uutta käydä hakemassa ennenkuin varmistuu vialliseksi, 220 € merkkiliikkeessä.... :evil:
Voi hyvin olla ettei Pierburg sovi sinun autoosi. Omaani ei myöskään sopinut. Oli selvä notkahdus vedossa kolmen tonnin paikkeilla. Testaa toimivalla, alkuperäisellä Maffilla. Itsellä ollut jo muutaman kuukauden porattu alkuperäinen ja toimii muuten hyvin, paitsi yli neljän tonnin puolen tonnin vedätyksissä syttyy CE-valo hetkeks. Mut eipä sitä sinne asti tarttee koskaan juurikaan vedättää normaalisti!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Täytyy yrittää sitä poraamista entiseen MAFiin. Mihin kohti sie porailit sen reiän? :oops:
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tontur kirjoitti:Täytyy yrittää sitä poraamista entiseen MAFiin. Mihin kohti sie porailit sen reiän? :oops:
Täällähän ne ohjeet siihenkin jossain olivat... mut vasta puolelle siihen mistä se ilma sinne haistelijalle menee. Suosittelen varoivaisuutta siinä vaiheessa kun se meinaa olla läpi! :lol: Itsellä vähän imaisi ja se elin siellä vääntyi, mutta ihme kyllä toimii kun oikaisin sen. :D
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Alkuperäinen Boschilainen oli tallessa ja 4mm poralla tein reiän, muttei toiminut sitä vähääkään. Eli Pieruburkki takasin ja koetan jostakin löytää toimivan MAFin jolla voisi kokeilla.
Hukkaportin tankoa kokeilin, se liikkui ainakin helposti, joten siinäkään ei luultavasti ole vikaa.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tontur kirjoitti:Alkuperäinen Boschilainen oli tallessa ja 4mm poralla tein reiän, muttei toiminut sitä vähääkään. Eli Pieruburkki takasin ja koetan jostakin löytää toimivan MAFin jolla voisi kokeilla.
Hukkaportin tankoa kokeilin, se liikkui ainakin helposti, joten siinäkään ei luultavasti ole vikaa.
Itsellä muistaakseni 6 millinen reikä. Mutta tuskinpa tuolla on niin suurta merkitystä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Vastaa Viestiin