Kyllä tämä aamu alkoi huonosti. Auto seisoo kadulla täysin mykkänä. Ei minkäänlaista inahdustakaan. Auto vielä varkauslukituksessa eikä ovet aukea.
No, oma episodinsa oli oven avaaminen, kun ei ole koskaan tarvinnut avaimella sitä ronkkia. Enpä sitten tiennyt ettei se nappula sieltä nouse, kun avaimella kääntää ja luulin ettei sekään toimi. Soittelin jo merkkiliikkeet läpi ja kaikki vakuutteli, että kyllä se aukeaa. Siis yksinkertaisesti en kokeillut, onko lukko auki sen jälkeen, kun avaimella käänsin, kun ei tuntunut / näyttänyt mitään tapahtuvan. Siis kaikille tiedoksi, ovi aukeaa, vaikka nappula jää alas. Voiko tätä enää pitemmin selittää.
Takaisin ilmastointiin, tai paremmin tuulettimeen. Sain auton apukaapeleilla käyntiin ja heti tuuletin alkoi puhaltaa täysiä. Oli siis itsekseen yöllä päättänyt alkaa puhaltamaan ja näin tyhjentänyt akun. Kivaa. Auto antoi kyllä tästä oireita jo eilen, kun ottaessa avaimen pois virtalukosta, alkoi pauhuttaa ilmaa itsekseeen, eikä lopettanut. No, virrat takaisin päälle ja kalibrointi acc:lle. Ei vikoja ja nappuloiden painelun jälkeen rauhottui. Mutta siis tänään ei tuokaan auttanut. Ilmeisesti siellä jokin, joka säätää tuulettimen moottoria, on sökönä. En tiedä, olisiko tuolle jotain itse voinut tehdä, mutta kiikutin auton huoltoon ja sinne pihalle se jäi puhaltamaan. Että nyt vähän, sanotaanko harmittaa.
Jotenkin tuntuu, ettei merkkihuolletussa alle 60000km ajetussa vm-02 autossa tuollaisia vikoja saisi olla. Takuuthan on jo tietysti menneet. Onkos muilla mitään vastaavanlaisia juttuja?
9-3:n automaatti-ilmastoinnissa vikaa
9-3:n automaatti-ilmastoinnissa vikaa
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Jatkanpa tässä omaa juttuani. Auto on nyt onnellisesti takaisin pihassa ja korjattu. Oli puhaltimen moottorin säätövastus rikki ja se vaihdettiin. Onneksi oli vain tunnin työ ja maahantuojakin myöntyi maksamaan osan, joten vähän parempi olo tuli.
Tulin samalla kysäisseeksi tuota ilmastoinnin pahaa hajua, tai tarkemmin mitä sen desinfiointi maksaa ja tuossa viidenkympin tietämillä se kuulemma on. Että mitäs nuo mömmöt maksaa, jos itse ostaa ja puhdistaa? Noita on kai ainakin kahta lajia; se, joka suihkutetaan laitteeseen sisään ja se, joka jätetään autoon sisälle sauhuamaan. Mitäs olette käyttäneet ja mistä saa ja se hinta?
Tulin samalla kysäisseeksi tuota ilmastoinnin pahaa hajua, tai tarkemmin mitä sen desinfiointi maksaa ja tuossa viidenkympin tietämillä se kuulemma on. Että mitäs nuo mömmöt maksaa, jos itse ostaa ja puhdistaa? Noita on kai ainakin kahta lajia; se, joka suihkutetaan laitteeseen sisään ja se, joka jätetään autoon sisälle sauhuamaan. Mitäs olette käyttäneet ja mistä saa ja se hinta?
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Forte Air Conditier Treatment (autoon sauhuamaan jätettävä) maksoi 22,50 eeroa. En ole vielä kokeillut. Ajattelin poksauttaa kun olen pessyt auton sisältä kunnolla ja putsannut verhoilut. Käsittely kestää ohjeen mukaan n. 30 minuutia. Purkissa lukee kannessa "OMENA-tuoksu", toivottavasti ei ole kovin pysyvää hajua...Että mitäs nuo mömmöt maksaa, jos itse ostaa ja puhdistaa? Noita on kai ainakin kahta lajia; se, joka suihkutetaan laitteeseen sisään ja se, joka jätetään autoon sisälle sauhuamaan. Mitäs olette käyttäneet ja mistä saa ja se hinta?
EDIT: ja tuossa kuva ko. pöntöstä:
No toi puhaltimen moottorin säätövastus on meikäläiselle vaihdettu jo kaksi kertaa. Ja mittarissa on aika tarkasti tupla kilometrit MtSoundiin verrattuna.
Ekalla kerralla puhallus loppui kokonaan. Siis myös manuaalilla.
Toisella kerralla puhaltimen nopeus vaihteli ihan satunnaisesti nollilta täysille.
Onkohan kovinkin yleinen vika kyseessä ?
Ekalla kerralla puhallus loppui kokonaan. Siis myös manuaalilla.
Toisella kerralla puhaltimen nopeus vaihteli ihan satunnaisesti nollilta täysille.
Onkohan kovinkin yleinen vika kyseessä ?
Re: 9-3:n automaatti-ilmastoinnissa vikaa
Eikös takuu ole 2 vuotta? Vai onko auto alkuvuonna tai -01 loppuvuodesta hankittu?MtSound kirjoitti:Takuuthan on jo tietysti menneet.
STCF #3