Sulakkeista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
perkeekkele
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
Paikkakunta: helsinki

Sulakkeista

Viesti Kirjoittaja perkeekkele »

Moi!

Multa oli kärvähtänyt 10 amppeerin sulake paikasta 4 konetilan sukakeboksissa. Vacuum pump ilmeisesti. Mikähän tuo ko. pumppu moottorissa tekee & saa aikaan?

n00b
perkeekkele
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja perkeekkele »

...ja autohan on siis vm. 2000 9-3 2.0t automaatti...
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

WIS kertoo seuraavaa,

Jarruvaikutuksen vahvistamiseksi edelleen malleissa kiisseli ja turbo tomaatti on nämä autot varustettu erillisellä lisäalipainepumpulla. Pumppu antaa jarrutehostimelle lisää alipainetta, kun moottori ei siitä selviydy.

Tomaattivaihteistolla varustetussa tubossa on sähkökäyttöinen tai mekaaninen alipainepumppu.

Sähkökäyttöinen pummpu

Pumppu on sijoitettu vasemman etulokasuojan alle ja se on yhdistetty takiskuventtiilin kautta alipaineohjaustehostimeen. Pumppua syöttää rele, joka on sijoitettu relerasiaan konepellin alle. Relettä ohjataaan moottorin ECUn navalta 52, joka maadoitetaan, kun pumpun pitää käynnistyä. Kytkentäjohdin on verustettu kolmella sarjaan kytketyllä diodilla, jotta pumppu saa oikean jännitteen ja saadaan oikea kierrosluku.

Edellytykset, jotta ECU aktivoi pumpun

mottori käynnissä
Paine imusarjassa yli 58kpa
kaasupoljin ylhäällä
jarrupoljin on painettu

Kun em. ehdot täyttyy, pumppu aktivoidaan 3 sekunniksi.
#1730
500whp.net member
perkeekkele
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja perkeekkele »

Kiitos vastauksista!

Ko. alipainepumpun varokkeen kärvähtäminen voi hyvinkin olla yhteydessä muutamaan salaperäiseen sammahtamiseen.

Jatkan seurailua.
Vastaa Viestiin