Mulla tuli genuinesaabin tangon mukana nylon mutskut, uskoisin niinden pysyvän... Vai oletko huomannut onko tarvetta kiristellä?Sammy 9-3 kirjoitti:Olen huomannut saman. Perän saa nätisti irti kaasua nostamalla. Genuine Saabin vakaaja ollut noin vuoden alla ja ei ole tarvinnut katua. Kesäkumeilla eron huomaa oikeasti!
Kannattaa seurata vakaajan pultteja etteivät löysty!
Elämäni helpoin alustanparannus
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Testiajo takavakaaja asenettuna ajettu 205/50-16" Continental 3 kitkoilla ja Koni Sport alustalla varustetulla 93t:llä (hieman piristetty).
Ajoin yhteensä noin 100km erittäin mutkaista ja suht mäkistä tietä, menomatka kuivalla ja tulomatka märällä asfaltilla, ja kyllä on mukava huomata kuinka puskenta/kallistelu on vähentynyt huomattavasti.
Saatoin vahingossa ajoittain jopa ylittää kyseisellä tiellä vallitsevan 80km/h nopeusrajoituksen
Suosittelen lämpimästi!
Ajoin yhteensä noin 100km erittäin mutkaista ja suht mäkistä tietä, menomatka kuivalla ja tulomatka märällä asfaltilla, ja kyllä on mukava huomata kuinka puskenta/kallistelu on vähentynyt huomattavasti.
Saatoin vahingossa ajoittain jopa ylittää kyseisellä tiellä vallitsevan 80km/h nopeusrajoituksen

Suosittelen lämpimästi!
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
-
- "Ruisku"
No eipä siitä liian jäykkää pääse tulemaan, onkos ees sellaista? Mielummin hitusen RACE kuin comfort. Koskanhan sitä ei tiedä missä voi joutua noita kanssaautoilijoita nöyryytämään. Alustahan voi olla vain liian löysä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Itse olen ainakin tyytyväinen kun etupään puslat vaihtui aikanaan uretanisiin. Jämäköityi tuntuma huomattavasti.TOPPAHOUSU kirjoitti:Kannattaiskohan tuolta amerikasta tilata samalla puslat, kun tilaa tuon tangon... Alla on jo koni sport kit, mutta alusta kaipaa edelleen päivitystä.
( Vai tuleeko siitä alustasta kaikilla noilla osilla aivan hel..tin jäykkä...)
Eikä siitä alustasta jäykkää niillä puslilla tule.
-
- "Turbo"
TOPPAHOUSU kirjoitti:Kannattaiskohan tuolta amerikasta tilata samalla puslat, kun tilaa tuon tangon... Alla on jo koni sport kit, mutta alusta kaipaa edelleen päivitystä.
( Vai tuleeko siitä alustasta kaikilla noilla osilla aivan hel..tin jäykkä...)
Minullakin heräsi kiinnostus tuota palikkaa kohtaan. Löytyiskö porukkaa kimppatilausta varten?
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
-
- "Hirsch"
-
- "Tuplakaasari"
Jos ei ole tulenpalava kiire rojujen kanssa toimituskulut saa aika alhaiseksi jos tilaa kimppakamat rahtarin varastoon ja kuljettaa ne laivalla Suomeen.
Kaveri juuri pari viikkoa sitten lähetti aika ison paketin (liian iso lentokoneen kyytiin) Ilkka Halmarin (http://www.halmari.com) kautta Suomeen ja kulut olivat $50. USA:n sisällä pakettien lähettäminen on halpaa, esim tuon vakaajatangon genuinesaab lähetti minulle ilman kuluja. Joten jos sopii homman rahtarin kanssa etukäteen ja sitten panee tilaukseen toimitusosoitteeksi rahtarin varaston ei USA:n sisäisestä osuudesta mene välttämättä maksua ollenkaan tai korkeintaan joku hassu kymppi tai kaksi.
Kannattaa kerätä porukka kasaan, nimetä yksi sumplimaan kuljetus, tullit ja jakelu Suomessa ja sitten ottaa yhteyttä Halmariin jotta he voivat arvioida mitä lysti maksaa. Mutta veikkaisin että vaikka kaikki kiinnostusta osoittaneet tilaisivat vakaajatangon ja puslia eivät toimituskulut varmaan olisi yhteensä yli satasta eli kymppi-pari per tilaaja.
Tämä ihan vaan sivullisen kommenttina. En tunne noita kavereita henkilökohtaisesti tai voi muuten auttaa asian kanssa, kommentoin vain mitä olen joidenkin muiden nähnyt tekevän. Enkä ole edes vielä pultannut tankoa kiinni joten en voi kommentoida sen vaikutustakaan...
Kaveri juuri pari viikkoa sitten lähetti aika ison paketin (liian iso lentokoneen kyytiin) Ilkka Halmarin (http://www.halmari.com) kautta Suomeen ja kulut olivat $50. USA:n sisällä pakettien lähettäminen on halpaa, esim tuon vakaajatangon genuinesaab lähetti minulle ilman kuluja. Joten jos sopii homman rahtarin kanssa etukäteen ja sitten panee tilaukseen toimitusosoitteeksi rahtarin varaston ei USA:n sisäisestä osuudesta mene välttämättä maksua ollenkaan tai korkeintaan joku hassu kymppi tai kaksi.
Kannattaa kerätä porukka kasaan, nimetä yksi sumplimaan kuljetus, tullit ja jakelu Suomessa ja sitten ottaa yhteyttä Halmariin jotta he voivat arvioida mitä lysti maksaa. Mutta veikkaisin että vaikka kaikki kiinnostusta osoittaneet tilaisivat vakaajatangon ja puslia eivät toimituskulut varmaan olisi yhteensä yli satasta eli kymppi-pari per tilaaja.
Tämä ihan vaan sivullisen kommenttina. En tunne noita kavereita henkilökohtaisesti tai voi muuten auttaa asian kanssa, kommentoin vain mitä olen joidenkin muiden nähnyt tekevän. Enkä ole edes vielä pultannut tankoa kiinni joten en voi kommentoida sen vaikutustakaan...
-
- "Ruisku"
Jenkeistä postikulut saattavat olla jopa edullisemmat, kuin Englannista, mutta sitten tulevat kuvioon nämä tullit ja alvit. Tuolla kimpparahdilla vois tullakin aika edukkaasti.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Ruisku"