Huuhtelujärjestelmä, takalasi
No niin, haku toimintoa jo kokeilin useampaan kertaan ja nyt päätin heittää kysymyksen tänne asiantuntijoiden pohdittavaksi.
Tässä lyhyt alustus:
9-3 vm.2000 pyyhin viiksen päässä olevaa kytkintä painettaessa ei tapahdu mitään. Ei tule vettä eikä pyyhin aloita liikettä.
Vian sijainti:
WIS:n mukaan DICE käynnistää takalasin pyyhkimen, mutta koska näin ei käy olen kohdentanut vian "maalaisjärjellä" pyyhin viiksen päässä olevaan kytkimeen. (ellei sitten DICE ole myös tältä osin viallinen)
Nyt kysymys kuuluukin, kuinka vikaa kannattaa lähteä korjaamaan? Ostaakko uusi viiksi (tai käytetty romuttamolta) vai kuinka työläs on ottaa viiksi irti ja tarkastaa viiksen sisäiset kytkennät ja korjata mahdolliset viat? Haulla etsiessäni ilmeni että viiksen sisällä olevat johtimet ovat ilmeisen lyhyet, eli voiko vika ollut viallisessa liitoksessa viiksen sisällä.
Tässä lyhyt alustus:
9-3 vm.2000 pyyhin viiksen päässä olevaa kytkintä painettaessa ei tapahdu mitään. Ei tule vettä eikä pyyhin aloita liikettä.
Vian sijainti:
WIS:n mukaan DICE käynnistää takalasin pyyhkimen, mutta koska näin ei käy olen kohdentanut vian "maalaisjärjellä" pyyhin viiksen päässä olevaan kytkimeen. (ellei sitten DICE ole myös tältä osin viallinen)
Nyt kysymys kuuluukin, kuinka vikaa kannattaa lähteä korjaamaan? Ostaakko uusi viiksi (tai käytetty romuttamolta) vai kuinka työläs on ottaa viiksi irti ja tarkastaa viiksen sisäiset kytkennät ja korjata mahdolliset viat? Haulla etsiessäni ilmeni että viiksen sisällä olevat johtimet ovat ilmeisen lyhyet, eli voiko vika ollut viallisessa liitoksessa viiksen sisällä.
-
- "Hölösuu"
Todennäköisesti suutin on vaan tukossa, ainakin itsellä rupesi vesi virtaamaan kun nuppineulalla puhdistin se suuttimen. Suutinhan on ovelasti piilotettu siihen lisäjarruvalon viereen.Harrimatias kirjoitti:Ja joku voisi tähän samaa syssyyn kertoa miksei minulla tule vesi sieltä. Eli mitkä mahdolliset kohdat voivat tämän aiheuttaa, kiittäen.
9-3 SC Vector XWD -09
Itselläni takalasinhuuhtelu lorottelee etulokarin sisään. Letku irti tai poikki. Täytyy avata ja katsoa keväämmällä.Harrimatias kirjoitti:Ja joku voisi tähän samaa syssyyn kertoa miksei minulla tule vesi sieltä. Eli mitkä mahdolliset kohdat voivat tämän aiheuttaa, kiittäen.
niitä.varmoja.kotimaisia. ja tids. ja ttid.
huuhtelujärjestelmä,takalasi
Saab 9-3 vm 2000 saa helpohkolla korjaustoimenpiteellä taas vettä takalasille.Vasen etuvilkku irti Torx 25 ja kun syntyneeseen koloon kurkkii voi pesunestesäiliön yläpuolelta nähdä takalasille menevän kumiletkun ja ainakin minulla muoviliittimestä irronneen letkunpään.Pikkuisen ahdasta jos on paksut etukäpälät mutta korjaus onnistui.Huonolla tuurilla olisi irtoaminen tapahtunut jossain utopistisen vaikeassa kohdassa mutta ei kannattaisi yrittää takalasin huuhtelua pakkasilla koska jään muodostuminen jonnekin ja painen nouseminen kyllä aiheuttaa ongelmia!
-
- "Turbo"
Re: Huuhtelujärjestelmä, takalasi
Mulla oli kans sama vika. Kuskin puolen vilkku irti niin pääsee käsiksi letkuun. Siellä on letkussa liitoskohta, joka todennäköisesti on irronnut.Marko kirjoitti:Itselläni takalasinhuuhtelu lorottelee etulokarin sisään. Letku irti tai poikki. Täytyy avata ja katsoa keväämmällä.Harrimatias kirjoitti:Ja joku voisi tähän samaa syssyyn kertoa miksei minulla tule vesi sieltä. Eli mitkä mahdolliset kohdat voivat tämän aiheuttaa, kiittäen.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
-
- "Hölösuu"
Eilen tuli itse katsottua sinne vilkun alle, ei näkyny märkää eikä muutakaan letkua irtonaisena tms. Kokeilin siinä samalla pestä lasia, ei vettä, mutta ei myöskään missään näkyny vuotoa tai vastaavaa.
Onko mahdollista että letku on tukkeutunut?
Seuraavana sorkin takalasin suutinta nuppineulalla ja katsellaan taas sitten uusiksi.
Onko mahdollista että letku on tukkeutunut?
Seuraavana sorkin takalasin suutinta nuppineulalla ja katsellaan taas sitten uusiksi.
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Huuhtelujärjestelmä, takalasi
No niin otin härkää sarvista ja vihdoin ehdin paneutumaan oireeseen, jota muinoin täällä kyselin. Ja kysymyshän kuului:
Ja kuten arvelin vika oli viiksen sisäisessä johdotuksessa. Valkoinen johdin viiksen sisällä oli poikki läheltä liitintä. Oli vielä niin siististi poikki että ihmetytti. Noh, rakensin "hyppylangan" jolla korjasin katkenneen johtimen. Ja nyt toimii.
Yhteenvetona pitää todeta että viiksen rakennetta avatessa ainut mutkikas juttu on viiksen juuren mötikän avaaminen ja uudelleen kokoon saaminen, mutta sekin suht yksinkertaista.
Eli Nappasin viiksen irti ja pöydälle. Viiksen avaaminen oli suht helppoa kunhan varoi rikkomasta viiksen juuressa olevia muovisia tappeja.Ave kirjoitti:Nyt kysymys kuuluukin, kuinka vikaa kannattaa lähteä korjaamaan? Ostaakko uusi viiksi (tai käytetty romuttamolta) vai kuinka työläs on ottaa viiksi irti ja tarkastaa viiksen sisäiset kytkennät ja korjata mahdolliset viat? Haulla etsiessäni ilmeni että viiksen sisällä olevat johtimet ovat ilmeisen lyhyet, eli voiko vika ollut viallisessa liitoksessa viiksen sisällä.
Ja kuten arvelin vika oli viiksen sisäisessä johdotuksessa. Valkoinen johdin viiksen sisällä oli poikki läheltä liitintä. Oli vielä niin siististi poikki että ihmetytti. Noh, rakensin "hyppylangan" jolla korjasin katkenneen johtimen. Ja nyt toimii.
Yhteenvetona pitää todeta että viiksen rakennetta avatessa ainut mutkikas juttu on viiksen juuren mötikän avaaminen ja uudelleen kokoon saaminen, mutta sekin suht yksinkertaista.