9-3 2.0t Turbojubilee -02 ja 185hv
9-3 2.0t Turbojubilee -02 ja 185hv
Paljon olen foorumilta etsinyt, mutta vastausta ei ole löytynyt. Eli auto on 9-3 2.0t Turbojubilee vuosimallia -02, mutta kuitenkin auton rekisteriotteessa on 136kw (eli 185hv, muutoskatsastus 2004). Kone on Trionic7 ja matalapaineturboonhan on saanut vain tehtaan 125kw virisarjan, niin vähän ihmeissäni olen.
Eli onko Saab sittenkin jossain vaiheessa myynyt 185hv virisarjaa, koska eikai muiden tekemiä virejä saa muutoskatsastettua?
Eli onko Saab sittenkin jossain vaiheessa myynyt 185hv virisarjaa, koska eikai muiden tekemiä virejä saa muutoskatsastettua?
Olisikohan autoon vaihdettu saabin oma 185hp boxi?
Tämähän tekee autosta identtisen 185hp version kanssa (mittariston puuttuvaa viisaria lukuunottamatta), jolloin muutoskatsastuksen kanssa ei liene ongelmia.
Saabihan möi tuota virisettiä "vain" 175 heppaisena (vaikka yleisen käsityksen mukaan olisi identtinen 185hp version kanssa) , eikä halunnut vähentää uusien "täystehoisien" 185hp autojen myyntiä myymällä edullisemmin 150hp versiota autosta sekä viriä.
Onhan siinäkin omia hyviä puolia, että rekisteriotteessa on selvä merkintä, että auto on jopa muutoskatsastusta myöten piristetty. (edes tiettyyn pisteeseen asti.. )
Tämähän tekee autosta identtisen 185hp version kanssa (mittariston puuttuvaa viisaria lukuunottamatta), jolloin muutoskatsastuksen kanssa ei liene ongelmia.
Saabihan möi tuota virisettiä "vain" 175 heppaisena (vaikka yleisen käsityksen mukaan olisi identtinen 185hp version kanssa) , eikä halunnut vähentää uusien "täystehoisien" 185hp autojen myyntiä myymällä edullisemmin 150hp versiota autosta sekä viriä.
Onhan siinäkin omia hyviä puolia, että rekisteriotteessa on selvä merkintä, että auto on jopa muutoskatsastusta myöten piristetty. (edes tiettyyn pisteeseen asti.. )
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jänskä juttu toi. Itse kävin muutama vuosi sitten vaihtamassa 150hv boxin 185hv malliin ja koitin tingata josko saisi noille tehoille muutoskatsastukseen paperia, mutta eivät tarjonneet kuin tuota virisetin 170hv papruja. Sama juttu taitaa olla myös noissa muutamissa Metro-sport og kolkeissa. Ainakin tietämissäni tapauksissa mainostivat niitä 185 heppasina vaikka ne oli muistaakseni matalapaineisista tehtyjä.
Olikos noita Turbo-Jubilee malleja edes matalapaineisena?
Olikos noita Turbo-Jubilee malleja edes matalapaineisena?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Turbo Jubilee = matalapaine saabin lastulla, ei ahtomittaria mutta sisältä parempi varustelu (kuten puolinahka penkit ym)??patse kirjoitti: Olikos noita Turbo-Jubilee malleja edes matalapaineisena?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ainakin Kaikki Ukissa loppuvuosi 2002-kevät 2003 valmistetut turbojubileet kyllä myytiin ihan normaalisti 150hv matalapaineella ja ilman lastua, (itsekin sen jälkikäteen ostin)..ja erothan olivat normaaliin SE - malliin: 16" turbojubilee vanteet, puolinahkapenkit ja oviverhoilut sekä hiilikuitu-jäljitelmä kojetauluPsychocowboy kirjoitti:Turbo Jubilee = matalapaine saabin lastulla, ei ahtomittaria mutta sisältä parempi varustelu (kuten puolinahka penkit ym)??patse kirjoitti: Olikos noita Turbo-Jubilee malleja edes matalapaineisena?
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Kuinkahan tuon Hirschin on edellinen omistaja onnistunut katsastamaan... Hirschin steg 1 versio LPT:n on 210 hv...njs kirjoitti:Tuli tämäkin selvitettyä entiseltä omistajalta, eli autoon on asennettu Hirschin virityssarja ja sen on saanut sitten katsastettua.
Eipä jää tuokaan vaivaamaan.
9-3 TurboJubilee -02
Yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.
edit: typo
edit: typo
Viimeksi muokannut Julli, Su Heinä 01, 2007 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
Mitäs tuo 170 hv paketti maksaa, en mistään löytänyt siitäkään tietoa? Entäs väännöt, mihin arvoon ne nousee?9-5T kirjoitti:Tuollaista jälkiasennus settiä ei ole olemassa, 170hv löytyy.Julli kirjoitti:yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.
edit: typo
Kiitoksia etukäteen tiedoista!!
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Et tarvi mitään uudelleen rekisteröintiä... siitä vaan.Eikös kaikissa Hirscheissä tuu paperit mukana mitkä kelpaa katsastuskonttoreille?
Ja tuo 185 hv tulee siitä, että tuosta 170 hv paketista lähtee todellisuudessa tuo 185 hv (penkissä testattu)... voihan se olla että kaikista ei lähde tuota 185 autossa jokin säätö esim. erillai.
Rev.
3.7.2007 Kalevassa luki, että jos käyttövoimaa on muutettu, niin auto on muutosrekisteröitävä (tarkoitetaanko tällä myös lastunavulla nostettua tehoa... taitaa olla tuo lakipykälä ajoilta jolloin ei vielä ollut moisista lastuista mitään tietoa).
Itselläni on luovutushuollossa autolaakkosen asentama lastu (huhupuheiden mukaan on silloin laitettu)... mistään siitä en ole saanut varmistusta asiaan, enkä ole vienyt autoa merkkihuoltoon tutkittavaksi.
YMMÄRRÄN ASIAN NIIN, ETTÄ JOS HE ON SEN SINNE LAITTANEET, NIIN HEILLE SE MYÖS OLISI KUULUNUT SE MUUTOSREKISTERÖINTIKIN, jos kerran lastun vaihdon takia auto on muutosrekisteröitävä.
Viimeksi muokannut saabeli, Ti Heinä 03, 2007 06:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Alkoi asia kiinnostamaan ja soitin saab:n maahantuojalle.Saman kaavan mukaan ajokortti on turha. Autosta tulee 170hv kaikissa olosuhteissa, hyvissä ja hetkellisesti enemmänkin.
Sieltä kerrottiin, että jos autoon on asennettu alkuperäinen Hirssin lastu Saab:in valtuuttamalla huoltoliikkeellä, niin ei syytä huoleen.
Saabilta löytyy Suomessa hyväksynnät ko. lastulle, eikä sitä tarvi etes näkyä missään rekisteriotteessa.
ELI SE SIITÄ (autossani on autolaakkosella asennettu, joten olen lakipykälän oikealla puolella).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002