Check engine palaa ja vikakoodit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Nollasin tänään taas vikakoodit. Aika mielenkiintoista, check engine valo syttyy taas vasta seuraavan KYLMÄkäynnistyksen yhteydessä..
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Sammy 9-3 kirjoitti:Nollasin tänään taas vikakoodit. Aika mielenkiintoista, check engine valo syttyy taas vasta seuraavan KYLMÄkäynnistyksen yhteydessä..
Onko löytynyt vikaa?
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tuumer kirjoitti:
Sammy 9-3 kirjoitti:Nollasin tänään taas vikakoodit. Aika mielenkiintoista, check engine valo syttyy taas vasta seuraavan KYLMÄkäynnistyksen yhteydessä..
Onko löytynyt vikaa?
Mikä koodi?
9-3.1972
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Ei ole löytynyt.. Nyt tuntuu menokin melko laiskalta.

Koodithan olivat:

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
P0453 Evaporative Emission Control System Pressure Sensor High Input

Ja autossa on vain yksi lambda se on tsekattu.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Mistä näkee montako CE:n välyhdystä tarkoittaa mitäkin vikaa? Mulla on toi WISikin, mutta en siitä löytänyt. Mitään ulkoista vikaa en ole löytänyt, ihan normaalisti kulkee auto, mutta tuo valo palaa tossa (alkoi palamaan ihan normaalissa maantieajossa).
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Poy kirjoitti:Mistä näkee montako CE:n välyhdystä tarkoittaa mitäkin vikaa? Mulla on toi WISikin, mutta en siitä löytänyt. Mitään ulkoista vikaa en ole löytänyt, ihan normaalisti kulkee auto, mutta tuo valo palaa tossa (alkoi palamaan ihan normaalissa maantieajossa).

2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Sammy 9-3 kirjoitti:Ei ole löytynyt.. Nyt tuntuu menokin melko laiskalta.

Koodithan olivat:

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
P0453 Evaporative Emission Control System Pressure Sensor High Input

Ja autossa on vain yksi lambda se on tsekattu.
Tarkista lambdan esilämmityspiiri, ton kooodin mukaan se on rikki.
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Sammy 9-3 kirjoitti:Nollasin tänään taas vikakoodit. Aika mielenkiintoista, check engine valo syttyy taas vasta seuraavan KYLMÄkäynnistyksen yhteydessä..
ei siinä mitään ihmeellistä ole, vikakriteereissä sanoataan että "CEL lamp goes on after 2 driving cycles".
Sama pätee lukuiseen muuhun koodiin.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

se93tbo kirjoitti:
Sammy 9-3 kirjoitti:Ei ole löytynyt.. Nyt tuntuu menokin melko laiskalta.

Koodithan olivat:

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
P0453 Evaporative Emission Control System Pressure Sensor High Input

Ja autossa on vain yksi lambda se on tsekattu.
Tarkista lambdan esilämmityspiiri, ton kooodin mukaan se on rikki.
niin lambdasta mitä autossa ei ole ;)
#1730
500whp.net member
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Nämähän on näitä hauskuuksia, mullakin pitäisi olla 3johdolla lambda, mutta onkin 4:llä... ja saksasta asti piti tällä viikolla tilata oikeanlainen Alppilan Autohuollon kautta.
Saab 900 2.0t Cab -97
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

3 johtoisesta puuttuu vain lämppärin maa ja sen voi vetää mihin vain runkoon.
T5 syö lisäksi kaikkia normaali lambdoja paitsi uusia planaareja joissa vastus on liian pieni.

Mitä sitten tulee alkuperäiseen topiciin, niin JOS logger näyttää oikein nuo vikakoodit niin kyllä softabase on väärä. Kannattaa kokeilla toisessa autossa jos ei usko. Toinen vaihtoehto on tosiaan että boksissa on mennyt jotain rikki, mutta sekin selviää kun kokeilee toisessa autossa.

Aikanaan erästä T5 stage 1 tonnaria ihmettelin ja siinä näytti lambda 1:stä ja evapia vaikka bensapumppu oli rikki.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Onko miten yleistä että boxi menisi rikki? Itse vaihdoin boxin ja check engine palaa, vikana boxi itse. Nollaantui kyllä, mutta valo ilmestyi takaisin hetken ajon jälkeen.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Onhan T5 bokseilla jo ikää. Yleensä niistä menee FETit jotka ohjaavat mm. mankkuvenaa. Halvat ja helpot vaihtaa onneksi. Sitten toki itse flashit ovat melkoista sakkaa, mutta tuskin aiheuttavat muuta ongelmaa kuin että uusi softa ei mene sisään.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Nyt kokeiltu pariakin uutta lambdaa. Kun ei pelaa niin ei pelaa. Ruuvataan siis orkkisboksi kiinni ja ruvetaan harrastamaan jotain halvempaa :D
Saab 9-3 2.0t sport business -00
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tyny kirjoitti: 9 ECM, internal fault
Paskoja kiertopalkintoja kaikki, sain 2vko sitten maptuuningin purkin ja tuo tilanne päällä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin