clampit -07
-
- "Hirsch"
Pulikka on paikoillaan ja pikaisen polkemisen perusteella tuntuisi olevan hintansa väärti. Alla oli jo ennestään Sport kitti joka jämäköitti menoa, mutta clamppi paransi vielä hitusen lisää hallittavuutta. Asennuskin oli maalikolle varsin helppo (kaverin suosiollisella avustuksella).
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Kaasari"
clamppi
Minä olen taas vähän "skeptinen" tähän "klappi" hommaan, onkohan tämä taas joku psyykkinen juttu Saabin toivottamaan ohjausjärjestelemään, mikä on sökö alusta alkaen,hammastanko pitää myötäillä, muuten se olis hitsattu kiinni?
900 s kaksovinen alkuperäisillä renkailla, valtterin trimmaava.
Re: clamppi
Pistähän kerttu jäitä hattuun nyt. (Tai korkki pulloon...kerttu kirjoitti:Minä olen taas vähän "skeptinen" tähän "klappi" hommaan, onkohan tämä taas joku psyykkinen juttu Saabin toivottamaan ohjausjärjestelemään, mikä on sökö alusta alkaen,hammastanko pitää myötäillä, muuten se olis hitsattu kiinni?

Moni on tuon clämpin saabiinsa asentanut, sekä täällä Suomessa että maailmalla, ja kokemukset ovat hyvin samankaltaisia. Vetely sivuttaissuunnassa, etenkin kiihdytettäessä vähenee huomattavasti ja auto tuntuu yleisestikin paljon vakaammalta.
Jos et kaikkien muiden KÄYTTÖkokemuksia usko niin suosittelen että testaat jonkun autoa missä tuo clämppi on asennettuna niin huomaat eron ja jos et niin voit ainakin puhua kokemuksesta eikä vaan spekuloida.
Re: clamppi
Ajo-ominaisuudet nousee aivan toiselle tasolle. Clampin lisäksi vielä jäykempi takakallistuksenvakaaja niin voi ajaa mutkiakin. Ajoin pääsiäisenä n. 1500 km enkä meinannut malttaa pysähtyä tankkaamaankaan kun oli niin lystiä...pade kirjoitti:Vetely sivuttaissuunnassa, etenkin kiihdytettäessä vähenee huomattavasti ja auto tuntuu yleisestikin paljon vakaammalta.kerttu kirjoitti:Minä olen taas vähän "skeptinen" tähän "klappi" hommaan, onkohan tämä taas joku psyykkinen juttu Saabin toivottamaan ohjausjärjestelemään, mikä on sökö alusta alkaen,hammastanko pitää myötäillä, muuten se olis hitsattu kiinni?
Kimppatilaus genuinesaabista (clamp ja vakaaja) + asennus (kiitos Hessu!) kustansi yhteensä n. 400 euroa ja on kyllä aivan varmasti hintansa arvoinen ja paljon enemmänkin!
pade poika
lopeta henkilö kohtaiset hyökkäilyt, laita rek. nr näkyviin suapin kuvissa, jotta voimme nähä kenen autoa esittelet, onko kärry maksettu ja niin poispäin! Laita itse jäitä hattuun kun klamppi autolla ajelet,että kaikki huomaa, että tässä on mies joka on jo opintotuen verran pitemmällä vetänyt klampin pullon kierteisiin, tai hammastangon isin autoon! Mainostaminen täällä on kielletty, vedä lukkoon omat juttusi.
900 s kaksovinen alkuperäisillä renkailla, valtterin trimmaava.
-
- "Hirsch"
Re: pade poika
Kuulostaa kateellisen panettelultakerttu kirjoitti:lopeta henkilö kohtaiset hyökkäilyt, laita rek. nr näkyviin suapin kuvissa, jotta voimme nähä kenen autoa esittelet, onko kärry maksettu ja niin poispäin! Laita itse jäitä hattuun kun klamppi autolla ajelet,että kaikki huomaa, että tässä on mies joka on jo opintotuen verran pitemmällä vetänyt klampin pullon kierteisiin, tai hammastangon isin autoon! Mainostaminen täällä on kielletty, vedä lukkoon omat juttusi.

Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- Matalapaineturbo
- Viesti:
Re: pade poika
Ja päivän parhaat naurut. Olisi btw muuten hienoa jos isäukko ostaisi tällaiselle perheelliselle yli kolmekymppiselle vielä autoja, tuntuu että se melkein on päinvastoin itsellä.Olli Kinaret kirjoitti:Kuulostaa kateellisen panettelultakerttu kirjoitti:lopeta henkilö kohtaiset hyökkäilyt, laita rek. nr näkyviin suapin kuvissa, jotta voimme nähä kenen autoa esittelet, onko kärry maksettu ja niin poispäin! Laita itse jäitä hattuun kun klamppi autolla ajelet,että kaikki huomaa, että tässä on mies joka on jo opintotuen verran pitemmällä vetänyt klampin pullon kierteisiin, tai hammastangon isin autoon! Mainostaminen täällä on kielletty, vedä lukkoon omat juttusi.

Se, että jotkut itseni mukaanlukien haluavat parantaa, sekä jopa harmaan tuulipukukansan silmissä ennakkoluulottomasti insinöörin suunittelemaa tuotosta parantaa kutsutaan innovatiiviseksi harrastukseksi (kaikella kunnioituksella insinööreja kohtaan).
Kyllä autolla briljeeraaminen on vähän out nykyään kun jo melkein voi vaimonkin liisata.
Trollaaminenkin on tietysti jonkun harrastus

-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Ollut nyt pariviikkoo käytössä ja testiä on tullut reilu tuhat km.
Talvirenkailla pääsiäisenä ei meinannut tie riittää kovassa sivutuulessa.
Nyt alla kesärenkaat ja ajettavuus kerrassaan loistava. Alkoi kulkea suoraan myös kesärenkailla jostain ihme syystä
Ratti kääntyi hieman oikealle asennuksen jälkeen, tosin se ei haittaa kun nyt menee suoraan.
Senverran oon tyytyväinen et ei lähtenyt saabi vaihtoon vaan nyt kelpaa ajella sen hautaan asti. Rengastukselle auto on näemmä superherkkä ja vähän pelottaa kun joutuu kohta vaihtaan uudet munkit kuluneiden tilalle.
Onko kokemuksia mitkä olis hyvät/huonot??? Vakio koko..
Talvirenkailla pääsiäisenä ei meinannut tie riittää kovassa sivutuulessa.
Nyt alla kesärenkaat ja ajettavuus kerrassaan loistava. Alkoi kulkea suoraan myös kesärenkailla jostain ihme syystä

Ratti kääntyi hieman oikealle asennuksen jälkeen, tosin se ei haittaa kun nyt menee suoraan.
Senverran oon tyytyväinen et ei lähtenyt saabi vaihtoon vaan nyt kelpaa ajella sen hautaan asti. Rengastukselle auto on näemmä superherkkä ja vähän pelottaa kun joutuu kohta vaihtaan uudet munkit kuluneiden tilalle.
Onko kokemuksia mitkä olis hyvät/huonot??? Vakio koko..