Vakionopeussäädin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

Ongelmana vakionopeussäätimen toimimattomuus NG900 2.oT -97. Mittaristoon syttyy cruise valo, mutta viiksen päästä ei tapahdu mitään. Talvella jo temppuili, mutta palasi toimintaan itsestään. Mitä kaikkea vakionopeussäädin sisältää? Jarrutestistä auto menee läpi, joten en usko että jarru"kytkimessä" on vikaa. Vai käyttääkö vakkari erikytkintä? Liittimet siitä konehuoneen boksista olen tarkastanut. Apuja tarvitaan.. :?
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja hz81 »

FreeZ kirjoitti:Ongelmana vakionopeussäätimen toimimattomuus NG900 2.oT -97. Mittaristoon syttyy cruise valo, mutta viiksen päästä ei tapahdu mitään. Talvella jo temppuili, mutta palasi toimintaan itsestään. Mitä kaikkea vakionopeussäädin sisältää? Jarrutestistä auto menee läpi, joten en usko että jarru"kytkimessä" on vikaa. Vai käyttääkö vakkari erikytkintä? Liittimet siitä konehuoneen boksista olen tarkastanut. Apuja tarvitaan.. :?
Tarkasta vaikka ensiksi sekä jarrupolkimen että kytkinpolkimen kytkimet. Helpoin varmaan aloittaa tuosta. Myös viiksen purku ja tarkistus ettei johtoja ole poikki lienee seuraava suositeltava tarkastuskohde.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

Miten viiksi puretaan? Joutuuko ottamaan koko viiksen irti tms.? Ajattelin kysyä ensin.. :oops:
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Itselläni pyki vilkku, cruise toimi kohtuudella mutta joskus pieniä kosketushäiriöitä. Koko viiksen pistin kerralla vaihtoon, himpun yli 100€ oli hintaa. Pari vuotta se paikoillaan oli ennen kuin sai "aikaiseksi"... Vanha lähtee halavalla jos joku tarttee :wink:
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

Onko kaikissa NG900 sama vakionopeudensäätimen boksi? Siis esim. käykö v6 boksi 2.0T?

EDIT: Varaosanumero kiinnostaa myös.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

FreeZ kirjoitti:Onko kaikissa NG900 sama vakionopeudensäätimen boksi? Siis esim. käykö v6 boksi 2.0T?

EDIT: Varaosanumero kiinnostaa myös.
EPC:n mukaan V6:ssa on eri boksi.
NG900 vm 94-98 löytyy yhteensä yhteensä kolmea boksia:

Article : Elektroniikkayksikkö
PartNo : 4537601
Usage : 4-CYL, NLS-USE 4227823, 5038823
Ch. --V2009801
Ch. --V7002737
Order Quantity : 1

Article : Elektroniikkayksikkö
PartNo : 4537619
Usage : 6-CYL
Ch. --V2009801
Ch. --V7002737
Order Quantity : 1

Article : Elektroniikkayksikkö
PartNo : 4872693
Usage : 4-CYL, NLS-USE 5038823
Ch. V2038650--
Ch. V7011887--
Order Quantity : 1
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

Jaaha. Onko tietoa miten nuo 2 boksia eroavat? :roll: Ja ovatko ne yhteensopivia keskenään?
Vastaa Viestiin