By Pass Dump Valve , Forge Split - R ja 9-3 T7

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

MAFin elinikä huohotusöljyjen seassa voi olla aika lyhyt. Lisäksi se ei ole ihan sama asia, mutta ei tunnu ihmisten luovuudessa olevan rajaa kun autoa rikotaan.

Jos haluaa Boschin bypassin vaihtaa niin ihan kierrättäviäkin on olemassa kuten hyperboost. Jos taas on pakko saada ääntä voi toki auton muuttaa T5 järjestelmään vaihtamalla autoa tai ohjausta.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

selevä.

mikä on MAF? :D edelleen oon saab aloittelija :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

nugge kirjoitti:selevä.

mikä on MAF? :D edelleen oon saab aloittelija :D
Ilmamassamittari.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

nugge kirjoitti:selevä.

mikä on MAF? :D edelleen oon saab aloittelija :D
Joo tosiaan ilmamassamittari. Se siis mittaa ohi virtaavan ilman määrää ja on heti putsarin jälkeen. Herkkä vikaantumaan liasta ja siksi esim. Vapaavirtaus suodatin liikaa öljyttynä voi rikkoa sen. Idea on siis se että se mittaa ilman määrän mitä koneeseen menee ja siksi tuo dump on huono idea että moottorinohjaus luulee ilmaa olevan määrän X sisällä mutta onkin X-dumpattu määrä. Tämä johtaa moniin asioihin mutta esimerkiksi siihen että dumppauksen jälkeen seos rikastuu, tämä taas johtaa siihen että lambdan avulla moottorin ohjaus vähentää syöttöä koska huomaa seoksen olevan rikas. Tämä taas johtaa siihen että hetken päästä seos on laiha ja sitten taas rikastetaan.
Toinen ongelma on se että T7 voi tulkita tämän MAFin viaksi ja voi yrittää korjata vikaa ns. korjauskartalla jonka jälkeen koko käynti on pielessä.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

ok tiedän kyl mikä ilmamäärämittari on. toi sana MAF vaan oli jotai mulle tuntematonta :P
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

nugge kirjoitti:ok tiedän kyl mikä ilmamäärämittari on. toi sana MAF vaan oli jotai mulle tuntematonta :P
Mass AirFlow.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

selevä
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin