9-3 outo pätkiminen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
9-3 outo pätkiminen
Moi,
vm. 2000 9-3s 2.0t A takkuaa edelleen. Mittarissa n. 125000 km.
Auto käynnistyy mainiosti säässä kuin säässä, ei köhi eikä ihmettele, ennen kuin moottorin lämpötilamittari asettuu vaakataasoon. Kuin nakutettuna hetken kuluttua kone sammuu. Ei köhi eikä varoittele vaan sammuu suoraan. Tänään aamulla olin valoissa ja auto ei päässyt sammuksiin asti vaan dippasi puolessa sekunnissa kierrokset melkein nolliin ja heti takaisin ylös. Kuului vaan sellainen kurahdus kun kojelauta tärisi...
Omituista mielestäni on se, että tämä tapahtuu vain, kun kone lämpenee kylmästä normaaliin käyttölämpötilaan. Onko kenelläkään samanlaisia oireita?
Autoa käytin aikaisemmin Länsi-Autossa Espoossa, sekä Hertsikassa. Espoossa löivät Techin kiinni eivätkä löytäneet mitään. Hertsikassa laittoivat kampiakselin asentoanturin vaihtoon. Sen jälkeen muuten pelittikin kivasti vähän aikaa, kunnes jälleen alkoi sammahdella.
Itse olen tehnyt sen verran, että masinoolia & 98:a on pari kertaa ollut tankissa. Samoin puhdistin kaasuläppäkotelon ja vaihdoinpa vielä on ilmansuodattimenkin. Tulpat laitoin vaihtoon viime viikonloppuna. Pätkiminen vain kiihtyi.
Tuntuu aika systemaattiselta vialta. Saabini tekee jonkun *tärkeän päätelmän* siinä kohden, kun lämmöt ovat tietyssä arvossa. Tämän päätelmän lopputuloksena kone sammuu tai vähintään dippaa kiekat lähes nolliin. Ikävää, kun sattui esim. moottoritiellä vedon päätteeksi. Onneksi oli kiva levike saatavilla. Sammutin koneen ja starttasin uudelleen. Toimi loistavasti loppupäivän.
Kaikki ideat & spekulointi tervetullutta.
vm. 2000 9-3s 2.0t A takkuaa edelleen. Mittarissa n. 125000 km.
Auto käynnistyy mainiosti säässä kuin säässä, ei köhi eikä ihmettele, ennen kuin moottorin lämpötilamittari asettuu vaakataasoon. Kuin nakutettuna hetken kuluttua kone sammuu. Ei köhi eikä varoittele vaan sammuu suoraan. Tänään aamulla olin valoissa ja auto ei päässyt sammuksiin asti vaan dippasi puolessa sekunnissa kierrokset melkein nolliin ja heti takaisin ylös. Kuului vaan sellainen kurahdus kun kojelauta tärisi...
Omituista mielestäni on se, että tämä tapahtuu vain, kun kone lämpenee kylmästä normaaliin käyttölämpötilaan. Onko kenelläkään samanlaisia oireita?
Autoa käytin aikaisemmin Länsi-Autossa Espoossa, sekä Hertsikassa. Espoossa löivät Techin kiinni eivätkä löytäneet mitään. Hertsikassa laittoivat kampiakselin asentoanturin vaihtoon. Sen jälkeen muuten pelittikin kivasti vähän aikaa, kunnes jälleen alkoi sammahdella.
Itse olen tehnyt sen verran, että masinoolia & 98:a on pari kertaa ollut tankissa. Samoin puhdistin kaasuläppäkotelon ja vaihdoinpa vielä on ilmansuodattimenkin. Tulpat laitoin vaihtoon viime viikonloppuna. Pätkiminen vain kiihtyi.
Tuntuu aika systemaattiselta vialta. Saabini tekee jonkun *tärkeän päätelmän* siinä kohden, kun lämmöt ovat tietyssä arvossa. Tämän päätelmän lopputuloksena kone sammuu tai vähintään dippaa kiekat lähes nolliin. Ikävää, kun sattui esim. moottoritiellä vedon päätteeksi. Onneksi oli kiva levike saatavilla. Sammutin koneen ja starttasin uudelleen. Toimi loistavasti loppupäivän.
Kaikki ideat & spekulointi tervetullutta.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Voipi varoitella siis. Voi piru. Eikös sen DI-kasetin hinta pyöri siinä 200 euroan hujakoilla?
Tulisko kelleen mitään muuta mieleen näistä oireista? Ei viittis heti laittaa kasettia hankintaan. Mulla loppuu rahat
= duunarilla mennyt jo 600 euroa Saabin laittoon parin kuukauden aikana, Länsi-Auton & Motonetin suosiollisella avustuksella.
Tulisko kelleen mitään muuta mieleen näistä oireista? Ei viittis heti laittaa kasettia hankintaan. Mulla loppuu rahat
= duunarilla mennyt jo 600 euroa Saabin laittoon parin kuukauden aikana, Länsi-Auton & Motonetin suosiollisella avustuksella.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
PCS täytyy tsekata. Olen kuullut heistä vain hyvää.Mimmi kirjoitti:Kasetin hinta on siinä nurkilla, PCS taitaa olla halvin paikka ostaa se.
Heiluuko tyhjäkäynti normaalilämpöisellä koneella Mites tyhjäkäyntimoottori, oletko puhdistanut sen
Tyhjäkäynnin en ole huomannut seilaavan missään lämpötilassa. Tyhjäkäyntimoottori? Ajaako tämä saman asian kuin tyhjäkäynnin säätöventiili? Onko ysikolmosessa erikseen tyhjäkäyntimoottori? En kuitenkaan ole tuohon vielä koskenut. Se voisikin muuten olla seuraava tsekattava kohde.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Punainen Trionic 5:n sytytyskasetti voi oirehtia, ennen kuin menee rikki. Itse huomasin viime kesän helteillä, että kun auto oli lämmennyt jonkin verran, mutta ei vielä ihan kokonaan, moottori kävi välillä kolmella pytyllä. Tätä ei koskaan tapahtunut moottorin ollessa täysin kylmä, eikä täysin lämmin. Niinpä kävin sitten ostamassa uuden sytytyskasetin, joka on muuten suurin piirtein samanhintainen (noin 194-195 euroa), osti sen sitten Saabin huoltofirmalta (esim. Laakkonen, Länsiauto) tai sitten PCS:ltä.
Noissa Saabin huoltokorjaamoissa sinulle yritetään vielä tyrkyttää sytytyskasetin mukana siihen kuuluvaa johtosarjaa (noin 40 euroa), mutta en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi ollut vikaa siinä johtosarjassa, joten se kannattaa jättää ostamatta.
Noissa Saabin huoltokorjaamoissa sinulle yritetään vielä tyrkyttää sytytyskasetin mukana siihen kuuluvaa johtosarjaa (noin 40 euroa), mutta en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi ollut vikaa siinä johtosarjassa, joten se kannattaa jättää ostamatta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Täytyypä seuraavaksi hoonata tuo tyhjäkäynnin säätöventtiili. Jos ei ala asettua, niin täytyy miettiä tuon DI-kasetin vaihtoa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt ei varakasetti takakontissa ole ikinä huono sijoitus...
Mitenkäs muuten on, antaako pätkivä DI-kasetti mitään vikakoodia? Toinen kyssäri, voiko tuon säätöventtiilin irroittaa ilman tyräämisen vaaraa, vai kannattaako koettaa huoltaa/putsata paikoilleen asennettuna?
Mitenkäs muuten on, antaako pätkivä DI-kasetti mitään vikakoodia? Toinen kyssäri, voiko tuon säätöventtiilin irroittaa ilman tyräämisen vaaraa, vai kannattaako koettaa huoltaa/putsata paikoilleen asennettuna?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki