Arvoitus kytkimen kanssa?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Arvoitus kytkimen kanssa?

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kyselenpä nyt Teiltä hieman apuja hieman mieltä vaivaavaan ongelmaan. Taustaksi kerrottakoon että viime viikolla alkoi sigun mukaisen 140tkm ajetun auton kytkin temppuilla. Välillä auto nytkähti kun starttasi (vaihde päällä)välillä taas ei, välillä ei mennyt mikää vaihde silmään moottorin käydessä välillä taas meni. Ppoljin ihan normaali ja toimiessaan koko kytkin oli ok. Mutta kun ei tiennyt koska toiomii ja koska ei.
Kiitos Hookin (vastoinkäymistenkin saattelemana) nopean ja ammattitaitoisen avun ja Potkuhousun todella ripeän palvelun oli osat muutamassa tunnissa kasassa ja kytkimen vaihtoon pe iltana.
Kytkin auki ja ei mitään vikaa näkyvissä 8O . No aikamme pähkäiltyämme uusin osin kiinni päin koko hökötys. Kun sitten jollain tauolla tuli potkittua asetelmaa lattialla sen uumenista putosi kuvassa vasemmalla näkyvä "härpäke". Enään tarvitsi pähkäillä mistä ihmeestä se oli, eikä syytä luonnollisesti löytynyt. Tänään sitten meni vanha kytkinlevy purkuun ja sisältä löytyi toinen samanlainen osa, joka selvästi oli edellisen tavoin revennyt irti.
Tuo "prikka" on siis kytkinlevyn sisältä "keskiön" ympärillä olevasta rakennelmasta ja nuo korvat nojaavat kahteen niistä neljästä "kierrejousesta", jotka levyssä on.
Itse kysymys: Mikä virka tuolla on ja mikä saa nuo korvat repeämään irti?

Kuva
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin