virittelyskenario
virittelyskenario
Olenpa ajatellut hommata stage 1:n Autoni on -00 154hp LPT 9-3. Tässä ei ole mankkuvenaa joten se tulee tuon stage 1 setin mukana. Oli mielessä sellainen juttu, että säilytän itselläni alkuperäisen ohjausraudan ja pidän sitä paikallaan talvella kun taas virirauta laitetaan kesäksi. Mitenkä tuon mankkuvenan kanssa sitten on, pitääkö sekin poistaa talveksi jos laittaa LPT ohjaussoftan paikoilleen. (alkuperäinen rauta)?
Nyt pitää tarttua asiaan josta en autopuolella oikeasti mitään ymmärrä...
Jos ihan maalaisjärjellä ajatellaan: Kartta on se josta boxi hakee ohjausvihjeensä. Eli onko se sitten sama vai eri asia?
Prätkäpuolella on simppeliä tuo: PC (Power Commander) saa kartan jonka mukaan se ohjaa ruiskua halutulla tavalla. En tiedä onko tuo sitten Saabissa niin suuresti eri asia.
-Janne-
Jos ihan maalaisjärjellä ajatellaan: Kartta on se josta boxi hakee ohjausvihjeensä. Eli onko se sitten sama vai eri asia?
Prätkäpuolella on simppeliä tuo: PC (Power Commander) saa kartan jonka mukaan se ohjaa ruiskua halutulla tavalla. En tiedä onko tuo sitten Saabissa niin suuresti eri asia.
-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
Elikä siis, selvennetään nyt: On siis kahdenlaista ohjausboxia ja johtosarjaa?Mimmi kirjoitti:Lpt-tapauksessa T5:n ollessa kyseessä boxista puttuu ohjauselektroniikka (tai itse asiassa ohjauselektroniikan vaatima tieto), vaikka kartat löytyvätkin. Pelkkä toimilaitteen (tässä tapauksessa magneettiventtiili) lisäys ei siis riitä.
Tuo sinällään ei ole taloudellisesti järkevää tehdä kahta eri systeemiä periaatteessa samaan autoon kun sen voi hoitaa yhdelläkin. Jättää vain perusmallista mankkuvenan pois ja se on sillä hoidettu. Mutta kuten sanottua, minen mistään mitään tiedä, koetan vain ajatella maalaisjärjellä.
-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
Kun asensin mankkuvenan lpt T5:seen ja ajelin vakiosoftalla, mankkuvena särisi aina silloin tällöin eli jotain siellä tapahtui. Kuului paremmin kabiiniin asti kun en käyttänyt kiinnityksessä niitä kumitutteja. Mitään sen kummoisempaa vaikutusta ei ollut ahtoihin. Tämähän voidaan vaikka potkijaisissa todeta kun pistän vakiosoftan kiinni
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Ei ole vaan ero on ainoastaan softassa joka on ohjelmoitu boksiin. Tuolla ahtokartta kommentilla yritin sanoa että kaikki softat ovat samanlaisia kuten JouniCSE esitti, ne vain ns.parametroidaan erilailla. Mitä mankun ohjaukseen ja siihen alkuperäiseen kysymykseen tulee, ei tarvitse poistaa ohjaus on LPT softalla lähes merkityksetöntä.Zandmann kirjoitti: Elikä siis, selvennetään nyt: On siis kahdenlaista ohjausboxia ja johtosarjaa?
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Tiedän. Koetan vain jotenkin selvittää Mimmin ajatuksia. Kuten huomaat:jthing kirjoitti:Ei ole vaan ero on ainoastaan softassa joka on ohjelmoitu boksiin.Zandmann kirjoitti: Elikä siis, selvennetään nyt: On siis kahdenlaista ohjausboxia ja johtosarjaa?
olen hivenen tuota ajatusta käsitellyt skeptisesti.minä kirjoitti:Tuo sinällään ei ole taloudellisesti järkevää tehdä kahta eri systeemiä periaatteessa samaan autoon kun sen voi hoitaa yhdelläkin.
Eli ihan tasan kuten prätkäpuolellakin. Softat ovat samoja, perusrakenteeltaan, ainoa mikä muuttuu on parametrit joilla saavutetaan ehkä toivottuja tuloksia.jthing kirjoitti:Tuolla ahtokartta kommentilla yritin sanoa että kaikki softat ovat samanlaisia kuten JouniCSE esitti, ne vain ns.parametroidaan erilailla. Mitä mankun ohjaukseen ja siihen alkuperäiseen kysymykseen tulee, ei tarvitse poistaa ohjaus on LPT softalla lähes merkityksetöntä.
Mahdoinkohan mä vieläkään tajuta mitään.
Saab 9-3 TiD '99
Matalapaineisen softan pyynti on ~0.4-0.5 bar ja kun yleensä ko. peli tuottaa peruspaineilla tuon, niin ohjelman ei tuohon tartte juuri puuttua. Tilanne on hieman eri, jos acun jousi kuoleutuu/on löysä, eli peruspaineet esim. 0.2..0.3, niin silloin ohjelmisto pystyy nostaa tuon 0.4..0.5 tasolle m-vena ohjauksella.
Samoin kuulemieni kokemuksien perusteella matalapaineinen ottaisi terävemmin tuon 0.4..0.5 bar, kun mvena on kiinni, kunnes ko. paine saavutetaan.
Voisi siis puhua, että m-vena matalaineisessa on yhtä hyödyllinen, kun täyspaineisessa, jossa peruspaineet on 0.8 bar. Vain ahtojen nousun terävyydessä loppumetreillä on hieman eroa.
Samoin kuulemieni kokemuksien perusteella matalapaineinen ottaisi terävemmin tuon 0.4..0.5 bar, kun mvena on kiinni, kunnes ko. paine saavutetaan.
Voisi siis puhua, että m-vena matalaineisessa on yhtä hyödyllinen, kun täyspaineisessa, jossa peruspaineet on 0.8 bar. Vain ahtojen nousun terävyydessä loppumetreillä on hieman eroa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Todennäköisesti se että ainakin itse olen kuullut useamman tapauksen ja omin silminkin todistanut yhden tapauksen, jossa magneettiventtiilillä on elämää vakioboksinkin kanssa.Mimmi kirjoitti:Mikä tässä on niin vaikeaa?
Täysipaineiseksi auto ei kuitenkaan muutu pelkällä venttiilin lisäyksellä ja sitä en tiedä miten seokset käyttäytyvät.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5