Satku sai sähköä..
Satku sai sähköä..
Juu elikkäs tämmönen ropleema:Ostin -94 mallisen 900i S:n(kun sain halvalla!).Koska pirssi oli jonkun aikaa seissyt,oli ystävällinen myyjäsetä päättänyt ladata akun TÄYTEEN,jotta auto olisi nappikunnossa kun haen sen!Ja täyteenhän se tuli..24V!!Joten oireet ovat seuraavat:Mittaristo,radio ja "ajotieturi" eivät toimi,ja mikä "parasta",auto EI sammu kun virta-avaimesta sammuttaa!!Virtavalot syttyvät heti,kun akun kengän laittaa kiinni,eivätkä sammu vaikka jokainen sulake ja rele yksitellen on nypitty irti!Myöskään laturin johdon irroitus ei auta..
Tämän ongelman selviämiseen johtavasta vihjeestä on taatusti luvassa ehta yhdentähden Jallupottu!!
T:Tonnari ei käynnisty ja Satku ei sammu!
Tämän ongelman selviämiseen johtavasta vihjeestä on taatusti luvassa ehta yhdentähden Jallupottu!!
T:Tonnari ei käynnisty ja Satku ei sammu!
Vaikea käsittää, miten akunvaihto voisi auttaa. Ei siinä 12 voltin akussa 24 voltin varausta ole, vaikka sitä kuinka olisi 24 voltin laturilla 'herätelty'. Ainakin takavuosina autoliikkeissä tehtiin tuota aika usein. Siis jos pitkään seisoneen auton akku ei ota normaalisti varausta vastaan, herätellään sitä puskemalla 24 tai 36 voltin virtaa.
Edelleen ihan hyvä ja turvallinen keino vanhanaikaisempaan autoon, mutta uudenaikaisemmassa autossa on herkkää elektroniikkaa, joka saa jännitettä akulta, vaikka virta-avain olisi off-asennossa.
Liikkeessä tyrivät, kun eivät ottaneet akunkenkää irti.
Edelleen ihan hyvä ja turvallinen keino vanhanaikaisempaan autoon, mutta uudenaikaisemmassa autossa on herkkää elektroniikkaa, joka saa jännitettä akulta, vaikka virta-avain olisi off-asennossa.
Liikkeessä tyrivät, kun eivät ottaneet akunkenkää irti.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
OT: Jännitettä??Juha96 kirjoitti:24 tai 36 voltin virtaa.




Mutta aika hurjalta kuulostaa tuo 24 saati 36 volttisella systeemillä elvytys.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Kaikki noi perusjutut(akut,sulakkeet,releet jne.)on tsekattu.En oo ihan varma minkälainen Satkun virtalukon pohja on (tää on mulle ihan uus malli.Ennestään Griffin ja 99),mutta tuntus oudolta jos se olis motkahtanu koska yleensähän virtalukon pohjaan tulee vaan nippu piuhoja ja nehän ei elektroniikka-asentaja koulutukseni mukaan pahemmin välitä siitä mikä jännite niissä kulkee??
Ja tosiaan auto toimii eli käy ja kukkuu,mutta kun virta-avaimesta kääntää niin eipä käy niinku itelle joskus,eli sammu!!Mutta esim. lämppärin puhallin sammuu ja relekotelossa ratin alla joku rele naksahtaa.En tiedä mikä rele se on ku tuli luettua lyhyt Hollanti,eikä oo muuta materiaalia tosta ku Hollanninkielinen ohjekirja!!!
Eli toi kertoo mun mielestä sen,että virtalukon kaiketi pitäis toimia?
Oisko kellään mitään kytkistä tai muuta mistä vois vähä tsekata minkälaisia "lootia" ja mikä rele on mihkäki ym...ettei tarttis koko rotteloo ihan Lotolla purkaa?
PS.Jallu-pullo odottaa edelleen "asiantuntevaa asentajaa"!!!
Ja tosiaan auto toimii eli käy ja kukkuu,mutta kun virta-avaimesta kääntää niin eipä käy niinku itelle joskus,eli sammu!!Mutta esim. lämppärin puhallin sammuu ja relekotelossa ratin alla joku rele naksahtaa.En tiedä mikä rele se on ku tuli luettua lyhyt Hollanti,eikä oo muuta materiaalia tosta ku Hollanninkielinen ohjekirja!!!
Eli toi kertoo mun mielestä sen,että virtalukon kaiketi pitäis toimia?
Oisko kellään mitään kytkistä tai muuta mistä vois vähä tsekata minkälaisia "lootia" ja mikä rele on mihkäki ym...ettei tarttis koko rotteloo ihan Lotolla purkaa?
PS.Jallu-pullo odottaa edelleen "asiantuntevaa asentajaa"!!!
se lukon pohja on samanlainen kuin tonnarissa. mulla on satkussa tontun lukon pohja kun autossa oli keväällä outoja oireita. paljastui maa viaksi lopulta.
voihan se olla tietysti että nippu releitä mennyt. virtalukon rele kyllä kannattaa ja ensin katsoa. sillä jos se on palanut kiinni.
mutta jostain se on varmaan lähdettävä tuota selvimään.
Kytkentäkuva auttaisi paljon, niin näkisi mitkä kaikki paikat vaikuttaa sytkän päällä olemiseen.
Toivottavasti sait auton vielä halvemmalla kun tuommosen lisämurheen teki sulle.
voihan se olla tietysti että nippu releitä mennyt. virtalukon rele kyllä kannattaa ja ensin katsoa. sillä jos se on palanut kiinni.
mutta jostain se on varmaan lähdettävä tuota selvimään.
Kytkentäkuva auttaisi paljon, niin näkisi mitkä kaikki paikat vaikuttaa sytkän päällä olemiseen.
Toivottavasti sait auton vielä halvemmalla kun tuommosen lisämurheen teki sulle.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Joo kyllähän siitä vähä hinta putos,mutta vit....harmittaa vaan ku auto oli aivan priima ennen kauppiaan ystävällistä avunantoa!
Joo sen virtalukon releeen vois penkoa ku tietäs mikä se niistä on.Se vaan on erikoista että ne virtavalot ei sammu,vaikka KAIKKI sulakkeet ja releet nyppii yksitellen pois...
Joo sen virtalukon releeen vois penkoa ku tietäs mikä se niistä on.Se vaan on erikoista että ne virtavalot ei sammu,vaikka KAIKKI sulakkeet ja releet nyppii yksitellen pois...