Ilmastointi poissa, missä vika?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kyllä juu. Myyjä kehua retosteli että auto on virheetön ja täysi toimiva. Kauppakirjassa lukee automaatti ilmastointi. Löysin kyllä vikoja kauppaa tehdessä. Kuten sidin näyttö on kuten näissä yleensä ja käppävaijerit vaihtokunnos (jäätyy) Näistä parista viasta tingittiin hintaa alemmas ja lupasin ne hoitaa itse. Paperille ei laitettu mainintaa vioista. Ilmastointia en päässyt kokeilemaan kun mielestäni oli pakkasta pariastetta. Joten kompura ei pyöri. Myyjän kehumis kommentit on jo paperilla ja tallessa muutenkin.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Saako niitä kahta putkea jotka lähtee rintapellistä ja jatkuu akun luokse niin
Jollain tavalla pienempiin osiin? vai onko ne ihan yhtä ja samaa putkea kummatkin. Meinaan vaan että onko siellä joitain tiivisteitä tai jotain... :roll:
Saab 9-3 -08
Ex: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
saab 9-3 aero -02
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onko käytännössä mahkuja saada tuohon omaani vaadittua uutta kompuraa myyjäliikkeen piikkiin. Uusi maksaa vajaa 800e. Autohan on 2002 vuoden malli.
En ole vielä keskustellut myyjän kanssa . Käytetyt kompurat ei herätä luottamusta kun lukee tätä foorumia ,on niitä näköjään mennyt hajalle muillakin.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kannattaa vääntää kättä myyjäliikkeen kanssa, jos auton ostosta on alle 6kk.

Eski
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ostosta on muutamia viikkoja. Kerroin tossa tarinan vasta. Lähinnä meinasin sitä että mitähän siitä tulee jos käytetty kompura laitetaan autooni. Kun ei näytä kellään kestävän kuin keskimäärin 5vuotta?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eikös se ole ihan reilu peli jos saa toimivan käytetyn rikkinäisen käytetyn tilalle? Mulla on 9 ja 14 vuotta vanhat autot ja molemmissa toimii kompura, joten voi niitä ehjiakin käytettyjä olla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Yllättäen myyjä lämpeni 600e maksavalle tarvike kompuralle. Mutta osaako kukaan sanoa mistä johtuu se ettei vikakoodeja ollut testerin mukaan ensinkään?????
Jos en väärin kuullut niin kompuran jumittumiselle pitäisi koodi tulla.
Sulakkeet ehjät. Ainetta oikea määrä.

Onko siis mahdollista että vikaa voi olla esim kompuran ohjauksessa kun ei vikakoodia ollut???
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34

Viesti Kirjoittaja Saabonly »

Tässä tapauksessa paineputki oli puhki.
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Sama vika täällä!
Eilen vielä pukkasi hyvin kylmää, mutta tänään kun lähdin töistä niin ei viilennyt auto millään. Kalibroitu on pari kertaa ja ränlätty nappuloita, ei toimi :evil:

Elikkäs johonkin huoltoon vain. Eikös noita ilmastointihuoltoja tee muutkin kuin Saabin liikkeet ja onko se kannattavaa?
Suositella saa Turusta jotain liikettä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Monista rengasliikkeistä löytyy huoltoa nykyään esim vianor ja pienemmät korjaamot.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Eikös sen luulisi ilmoittavan kalibroinnin jälkeen jos on jotain vikaa?
Esim kylmäaineet loppu tai vastaavaa?
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Tutustuin ite tähän 9 3 ilmastointiin jo pari vuotta sitte ja sillo siinä oli vikana kun yhtäkkiä ilmastointi herkes toimimasta niin se magneettikytkin juttu siinä hihnapyörän yhteevesä. Kytkinpinnat oli kulunut siitä ja siihen vaihdettiin se pyörä ja päätylaippa eli se koko kytkin osa ja alkoi pelaan. Nyt kaks vuotta myöhemmin siitä käytetystä pyörästä hajos se laakeri ja totesin että se päätykytkentälevyn ja akseli välissä on ohut simmi ja se entinenki ois korjaantunu jo sillä että ois ottanu sen simmin pois. Ite en vaihtanut osia sillo.

Eli pyrkiikö ilimastointi kytkemää edes pyörän päässä olevaa kytkintä eli jos se päätylaippa pyörii välillä mukana niin kytkee mutta jos ei niin sitte se vika voi olla siinä. Ei aina vika oo jossain ohojainyksikösä tai muissa mystisissä sähköheepeleissä vaan rehellisessä tekniikassa ja niitä tuntuu nyky tötteröistä hajoovan iha kiitettävästi !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

No niin huollossa oli ja toimi tasan päivän :evil:
Nyt aamulla kalibroin vielä koneen ja ei muuta kuin lämmintä lykkää!
Huollossa sanoivat että kylmäaineet oli loppu, et ne kun lisättiin niin alkoi heti toimia. No ei toiminut kauan..
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

mvalopaasi kirjoitti:No niin huollossa oli ja toimi tasan päivän :evil:
Nyt aamulla kalibroin vielä koneen ja ei muuta kuin lämmintä lykkää!
Huollossa sanoivat että kylmäaineet oli loppu, et ne kun lisättiin niin alkoi heti toimia. No ei toiminut kauan..
Niin, eli siis vuotavat pihalle. Laitettiinko huollossa väriaineet? Jos laitettiin, niin luulisi noin ison vuodon löytyvän vähintäänkin helposti.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Niin. Veikkaan kyllä ettei ole kylmäaineista kiinni kun puhaltaa ulkoilmaakin huomattavasti lämpimämpää ilmaa vaikka säädöt olis 15 asteessa. Eli toimii huonommin kuin perus puhallin ilman ilmastointia.
Vastaa Viestiin