NG900T ilmastointi pukkasi automaattiasennolla kabiinin tuskastuttavan kuumaksi. Olihan tuo toiminut auton ostamisesta lähtien hieman epämääräisesti, mutta viileillä keleillä asia tuli vain ohitettua. Manuaalisesti ohjattuna jäähdytyksen sai kuitenkin peliin. Kalibrointi ilmoitti yhdestä kappaleesta vikoja, joten ei kun Saabille vikakoodeja ihmettelemään. Siellä selvisi, että vika oli matkustamon anturissa. No, anturi irti ja kas kummaa, anturille ei tullut johtoja ollenkaan! Vähän aikaa keskikonsolin kopelointia - johto löytyi, kiinni anturiin ja AC toimi taas.
Anturin moottori piti lievää sirittävää ääntä, mutta ei vielä minua häiritsevää. Edellistä omistajaa oli ilmeisesti häirinnyt. En nimittäin usko, että tuo johto olisi itsestään irronnut. Kukapa sitä ei nyt tuosta äänestä eroon haluaisi vaikka ilmastoinnin kustannuksella
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Asentajan mukaan tuo anturi kannattaisi silloin tällöin putsata, kun anturin läpi kierrätettävä ilma tuo mukanaan kaikenmoista kökköä, joka häiritsee lämpötilanmittausta ja sitä kautta itse säätöä.
Samalla tuli sitten tarkistettua ABS:n ja moottorin vikakoodit ja sieltä tuli onneksi puhtaat paperit.
-Timo-