Rengasmelua, ehdotuksia 93:n rengasvalintaan ?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Slemmy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 12:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Slemmy »

Hetkinen, muistanko väärin vai onko pakollista ostaa autoon sen nopeusluokan renkaat, jotka riittävät auton huippunopeudelle?

Terv. Markku
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Itsellä on nyt 215/45wr17 kumhot, eikä kyllä rengasmelu kasvanut yhtään viime kesäisistä 205/55wr16 roadhog:eista. Viime mainitut kauppiaan mukaan continentalin, eikä niistä pahaa sanaa jäänyt.

Ja profiilista sen verran että itsellä on ollut 205/55r16 niin ng kuin og satkunkin alla ja mahtuu jos et on oikea ja taatusti mukavammat kuin matalammat. Sentin kapeammat olisivat oikeammat halkaisijaltaan, mutta sen verran harvinaisempi koko että menee kalliimmaksi.

Ja semmoinen tuli vielä mieleen että eri merkkiset renkaat samoilla teksteillä eivät välttämättä ole saman kokoiset todellisuudessa, ainakin nopeusmittarivirheen perusteella roadhogit oli isommat kuin virallisesti saman kokoiset goodyearit.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Ilpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 17:47
Paikkakunta: Sysmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Itsellä keväällä ostetut Kumho Ecsta SPT KU31 ja ei ole vielä näin hyviä renkaita ollut. Hiljaiset ja erittäin vakaat. Koko 205/50/16. Ostin Kouvolan Autosommasta ja päiväys renkaissa oli 2004 vuoden lopulta. Eli ei ihan tuoreimpia mutta hintakin oli edullinen (n.300 euroa).
MLE
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Akaa Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja MLE »

Yksi ääni lisää Kumholle. Alla on nyt Kumho Ecsta Supra 712 205/50/16 nopeusluokka W. Renkaat ovat hiljaisemmat mitä alkuperäiset misukat oli ja ajettavuudeltaan huomattavasti jämäkämmät kuin nokian nrhi:t
MLE
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Akaa Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja MLE »

Kumhot eivät ota ihan yhtä paljon uriin mitä misukat, mutta misukat (jotka oli jotkin Pilot mallit) olivat todennäköisesti hieman jäykempi runkoiset. Äänen puolesta nokiat saattoivat olla hieman hiljaisemmat (Kumhot "suhisevat" enemmän), mutta muuten nokialaisista ei ole mitään hyvää sanottavaa (todella vetelät ja aliohjaavat). Ääneltään nuo misukat olivat ehdottomasti kaikkein äänekkäimmät.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

MLE kirjoitti:mutta muuten nokialaisista ei ole mitään hyvää sanottavaa (todella vetelät ja aliohjaavat).
Tuota ilmiötä en ainakaan Nokian Hakka V: ssä ole tunnistanut. Eli itselläni nuo edellämainitut alla 205 50 16". Äänekkäät ovat mielestäni, mutta todella jämäkät.
Mobster
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:57

Viesti Kirjoittaja Mobster »

ysikolme kirjoitti:Äänekkäät ovat mielestäni, mutta todella jämäkät.
Äänekkäät? Mielestäni nuo ovat hiljaisemmasta päästä. Jämäkät ne kyllä ovat.
C900
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 20:22
Paikkakunta: Rauma

Nokia Hakka H 205 - 55 -16

Viesti Kirjoittaja C900 »

Nyt on renkaat hankittu ja ajoin tänään 500km:n lenkin niillä. Ei nämäkään ole äänettömät, mutta selvästi hiljaisemmat kuin Michelinin 205 - 50 - 16 - W kuluneet renkaat. Profiilin muutos vaikutti nopeusmittarin näyttämään ja matkamittarin lukemaan hiukan. Aikaisemmin 100km/h näytöllä todellinen nopeus oli 96, nyt 98. Vastaavasti erään matkan pituus muuttui 63km -> 59km...huono juttu kun tekee matkalaskuja ;)

Asiasta toiseen, miten taajaan koneen flektin kuuluisi puhaltaa ? Nyt se käynnistyy kylmälläkin koneella kohta startin jälkeen ja puhaltelee ajonkin aikana ajoviimasta huolimatta. Moottorin lämpötila mittarin mukaan pysyy vakaana. Kun minulla on ollut 93 vasta vähän aikaa, niin en ole varma, sotkenko puhallusäänen esim. ilmastoinnin kompuraan...pitääkö se ääntä ?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Nokia Hakka H 205 - 55 -16

Viesti Kirjoittaja LR »

C900 kirjoitti:Nyt on renkaat hankittu ja ajoin tänään 500km:n lenkin niillä. Ei nämäkään ole äänettömät, mutta selvästi hiljaisemmat kuin Michelinin 205 - 50 - 16 - W kuluneet renkaat. Profiilin muutos vaikutti nopeusmittarin näyttämään ja matkamittarin lukemaan hiukan. Aikaisemmin 100km/h näytöllä todellinen nopeus oli 96, nyt 98. Vastaavasti erään matkan pituus muuttui 63km -> 59km...huono juttu kun tekee matkalaskuja ;)

Asiasta toiseen, miten taajaan koneen flektin kuuluisi puhaltaa ? Nyt se käynnistyy kylmälläkin koneella kohta startin jälkeen ja puhaltelee ajonkin aikana ajoviimasta huolimatta. Moottorin lämpötila mittarin mukaan pysyy vakaana. Kun minulla on ollut 93 vasta vähän aikaa, niin en ole varma, sotkenko puhallusäänen esim. ilmastoinnin kompuraan...pitääkö se ääntä ?
Flektin kuuluukin melkein heti lähteä käymään ilmastoinnin takia. Hyvä, että renkailla meno parani, eikä kuulo ole niin koetuksella enää. :wink:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nokia Hakka H 205 - 55 -16

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

C900 kirjoitti:Asiasta toiseen, miten taajaan koneen flektin kuuluisi puhaltaa ? Nyt se käynnistyy kylmälläkin koneella kohta startin jälkeen ja puhaltelee ajonkin aikana ajoviimasta huolimatta. Moottorin lämpötila mittarin mukaan pysyy vakaana. Kun minulla on ollut 93 vasta vähän aikaa, niin en ole varma, sotkenko puhallusäänen esim. ilmastoinnin kompuraan...pitääkö se ääntä ?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

renner kirjoitti:
akyttala kirjoitti: Jos huonoista kumeista haluaa esimerkkejä, niin pysyisin loitolla ainakin Yokohamasta, kummi surkeimmasta päästä. Myös Hankookit, Kumhot ja muut Aasialaiset leikkiautonrenkaat jättäisin kauppaan.
En nyt Kumhoja välttämättä laskisi tuohon kategoriaan, vastahan se pesi koko joukon merkkirenkaita bildtin testissä. Ja hinnaltaan ylivoimaisen halpa. On lisäksi Porschen ensiasennus rengas.
Onkos tuo Porsche/Kumho kytkös varmaa tietoa??
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Michelin Primacy.
9-3.1972
C900
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 20:22
Paikkakunta: Rauma

6000km ajettu Nokialaisilla

Viesti Kirjoittaja C900 »

Nyt olen ajanut n. 6000km Nokialaisilla ja en ole katunut valintaani. Rengasmelun vähenemisen lisäksi vetely urissa on mielestäni paljon vähäisempää kuin Michelineillä. Syksyn tullen pitäisi sitten mennä taas rengaskauppaan...

Taas kysymys aiheen vierestä : saako autom.ilmastoinnin asetuksen niin, että auton käynnistyksen yhteydessä se on oletuksena pois päältä ?
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Onko kellään ollut 205/50r17 renkaita 900/9-3:n alla? Jos kapeampi vetelisi vähemmän, ja hiukan enemmän ilmaa vanteen ja maan välissä, tai ainakin korkeussuunnassa, ei sekään välttämättä olisi haitaksi mutta silti 17" ulkonäkö.

Ja tiedän kyllä että ne ovat korkeammat, 15mm eroa halkaisijassa esim. talvirenkaisiini 185/65r15 nähden, mutta sehän vain pienentää mittarivirhettä...

Nimittäin kun keväällä ostetut kumhot on jo edestä n.3mm:ssä. 215/45r17 koossa.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Laukkuapina
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 16:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laukkuapina »

renner kirjoitti:
akyttala kirjoitti: Jos huonoista kumeista haluaa esimerkkejä, niin pysyisin loitolla ainakin Yokohamasta, kummi surkeimmasta päästä. Myös Hankookit, Kumhot ja muut Aasialaiset leikkiautonrenkaat jättäisin kauppaan.
En nyt Kumhoja välttämättä laskisi tuohon kategoriaan, vastahan se pesi koko joukon merkkirenkaita bildtin testissä. Ja hinnaltaan ylivoimaisen halpa. On lisäksi Porschen ensiasennus rengas.
En muista oliko kyseiset renkaat, mutta jotkut Bildtin rengastestin voittaneet renkaat jäivät TM:n testissä hätntäsijoille. Eli voisiko rahalla/korruptiolahjoilla olla jonkinlaista vaikutusta testeihin.

En jaksa uskoa, että ainakaan erimaiden asfalteissa olisi noin suurta vaikutusta testiin :?:
Vastaa Viestiin