Rengasmelua, ehdotuksia 93:n rengasvalintaan ?
Itsellä on nyt 215/45wr17 kumhot, eikä kyllä rengasmelu kasvanut yhtään viime kesäisistä 205/55wr16 roadhog:eista. Viime mainitut kauppiaan mukaan continentalin, eikä niistä pahaa sanaa jäänyt.
Ja profiilista sen verran että itsellä on ollut 205/55r16 niin ng kuin og satkunkin alla ja mahtuu jos et on oikea ja taatusti mukavammat kuin matalammat. Sentin kapeammat olisivat oikeammat halkaisijaltaan, mutta sen verran harvinaisempi koko että menee kalliimmaksi.
Ja semmoinen tuli vielä mieleen että eri merkkiset renkaat samoilla teksteillä eivät välttämättä ole saman kokoiset todellisuudessa, ainakin nopeusmittarivirheen perusteella roadhogit oli isommat kuin virallisesti saman kokoiset goodyearit.
Ja profiilista sen verran että itsellä on ollut 205/55r16 niin ng kuin og satkunkin alla ja mahtuu jos et on oikea ja taatusti mukavammat kuin matalammat. Sentin kapeammat olisivat oikeammat halkaisijaltaan, mutta sen verran harvinaisempi koko että menee kalliimmaksi.
Ja semmoinen tuli vielä mieleen että eri merkkiset renkaat samoilla teksteillä eivät välttämättä ole saman kokoiset todellisuudessa, ainakin nopeusmittarivirheen perusteella roadhogit oli isommat kuin virallisesti saman kokoiset goodyearit.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Kumhot eivät ota ihan yhtä paljon uriin mitä misukat, mutta misukat (jotka oli jotkin Pilot mallit) olivat todennäköisesti hieman jäykempi runkoiset. Äänen puolesta nokiat saattoivat olla hieman hiljaisemmat (Kumhot "suhisevat" enemmän), mutta muuten nokialaisista ei ole mitään hyvää sanottavaa (todella vetelät ja aliohjaavat). Ääneltään nuo misukat olivat ehdottomasti kaikkein äänekkäimmät.
Nokia Hakka H 205 - 55 -16
Nyt on renkaat hankittu ja ajoin tänään 500km:n lenkin niillä. Ei nämäkään ole äänettömät, mutta selvästi hiljaisemmat kuin Michelinin 205 - 50 - 16 - W kuluneet renkaat. Profiilin muutos vaikutti nopeusmittarin näyttämään ja matkamittarin lukemaan hiukan. Aikaisemmin 100km/h näytöllä todellinen nopeus oli 96, nyt 98. Vastaavasti erään matkan pituus muuttui 63km -> 59km...huono juttu kun tekee matkalaskuja
Asiasta toiseen, miten taajaan koneen flektin kuuluisi puhaltaa ? Nyt se käynnistyy kylmälläkin koneella kohta startin jälkeen ja puhaltelee ajonkin aikana ajoviimasta huolimatta. Moottorin lämpötila mittarin mukaan pysyy vakaana. Kun minulla on ollut 93 vasta vähän aikaa, niin en ole varma, sotkenko puhallusäänen esim. ilmastoinnin kompuraan...pitääkö se ääntä ?
Asiasta toiseen, miten taajaan koneen flektin kuuluisi puhaltaa ? Nyt se käynnistyy kylmälläkin koneella kohta startin jälkeen ja puhaltelee ajonkin aikana ajoviimasta huolimatta. Moottorin lämpötila mittarin mukaan pysyy vakaana. Kun minulla on ollut 93 vasta vähän aikaa, niin en ole varma, sotkenko puhallusäänen esim. ilmastoinnin kompuraan...pitääkö se ääntä ?
Re: Nokia Hakka H 205 - 55 -16
Flektin kuuluukin melkein heti lähteä käymään ilmastoinnin takia. Hyvä, että renkailla meno parani, eikä kuulo ole niin koetuksella enää.C900 kirjoitti:Nyt on renkaat hankittu ja ajoin tänään 500km:n lenkin niillä. Ei nämäkään ole äänettömät, mutta selvästi hiljaisemmat kuin Michelinin 205 - 50 - 16 - W kuluneet renkaat. Profiilin muutos vaikutti nopeusmittarin näyttämään ja matkamittarin lukemaan hiukan. Aikaisemmin 100km/h näytöllä todellinen nopeus oli 96, nyt 98. Vastaavasti erään matkan pituus muuttui 63km -> 59km...huono juttu kun tekee matkalaskuja
Asiasta toiseen, miten taajaan koneen flektin kuuluisi puhaltaa ? Nyt se käynnistyy kylmälläkin koneella kohta startin jälkeen ja puhaltelee ajonkin aikana ajoviimasta huolimatta. Moottorin lämpötila mittarin mukaan pysyy vakaana. Kun minulla on ollut 93 vasta vähän aikaa, niin en ole varma, sotkenko puhallusäänen esim. ilmastoinnin kompuraan...pitääkö se ääntä ?
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Nokia Hakka H 205 - 55 -16
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=C900 kirjoitti:Asiasta toiseen, miten taajaan koneen flektin kuuluisi puhaltaa ? Nyt se käynnistyy kylmälläkin koneella kohta startin jälkeen ja puhaltelee ajonkin aikana ajoviimasta huolimatta. Moottorin lämpötila mittarin mukaan pysyy vakaana. Kun minulla on ollut 93 vasta vähän aikaa, niin en ole varma, sotkenko puhallusäänen esim. ilmastoinnin kompuraan...pitääkö se ääntä ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Onkos tuo Porsche/Kumho kytkös varmaa tietoa??renner kirjoitti:En nyt Kumhoja välttämättä laskisi tuohon kategoriaan, vastahan se pesi koko joukon merkkirenkaita bildtin testissä. Ja hinnaltaan ylivoimaisen halpa. On lisäksi Porschen ensiasennus rengas.akyttala kirjoitti: Jos huonoista kumeista haluaa esimerkkejä, niin pysyisin loitolla ainakin Yokohamasta, kummi surkeimmasta päästä. Myös Hankookit, Kumhot ja muut Aasialaiset leikkiautonrenkaat jättäisin kauppaan.
6000km ajettu Nokialaisilla
Nyt olen ajanut n. 6000km Nokialaisilla ja en ole katunut valintaani. Rengasmelun vähenemisen lisäksi vetely urissa on mielestäni paljon vähäisempää kuin Michelineillä. Syksyn tullen pitäisi sitten mennä taas rengaskauppaan...
Taas kysymys aiheen vierestä : saako autom.ilmastoinnin asetuksen niin, että auton käynnistyksen yhteydessä se on oletuksena pois päältä ?
Taas kysymys aiheen vierestä : saako autom.ilmastoinnin asetuksen niin, että auton käynnistyksen yhteydessä se on oletuksena pois päältä ?
Onko kellään ollut 205/50r17 renkaita 900/9-3:n alla? Jos kapeampi vetelisi vähemmän, ja hiukan enemmän ilmaa vanteen ja maan välissä, tai ainakin korkeussuunnassa, ei sekään välttämättä olisi haitaksi mutta silti 17" ulkonäkö.
Ja tiedän kyllä että ne ovat korkeammat, 15mm eroa halkaisijassa esim. talvirenkaisiini 185/65r15 nähden, mutta sehän vain pienentää mittarivirhettä...
Nimittäin kun keväällä ostetut kumhot on jo edestä n.3mm:ssä. 215/45r17 koossa.
Ja tiedän kyllä että ne ovat korkeammat, 15mm eroa halkaisijassa esim. talvirenkaisiini 185/65r15 nähden, mutta sehän vain pienentää mittarivirhettä...
Nimittäin kun keväällä ostetut kumhot on jo edestä n.3mm:ssä. 215/45r17 koossa.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 16:24
- Paikkakunta: Helsinki
En muista oliko kyseiset renkaat, mutta jotkut Bildtin rengastestin voittaneet renkaat jäivät TM:n testissä hätntäsijoille. Eli voisiko rahalla/korruptiolahjoilla olla jonkinlaista vaikutusta testeihin.renner kirjoitti:En nyt Kumhoja välttämättä laskisi tuohon kategoriaan, vastahan se pesi koko joukon merkkirenkaita bildtin testissä. Ja hinnaltaan ylivoimaisen halpa. On lisäksi Porschen ensiasennus rengas.akyttala kirjoitti: Jos huonoista kumeista haluaa esimerkkejä, niin pysyisin loitolla ainakin Yokohamasta, kummi surkeimmasta päästä. Myös Hankookit, Kumhot ja muut Aasialaiset leikkiautonrenkaat jättäisin kauppaan.
En jaksa uskoa, että ainakaan erimaiden asfalteissa olisi noin suurta vaikutusta testiin