Moikka,
Mulla on mun 900 SE turbossa (v.95) ratissa väljää niin sanotusti pystykkäis suunnassa (johan on Suomenkieltä) ratin korkeuden säädön suuntaisesti. Mistähän se johtuu. Yritin löytää haulla, mutta ei tarttunut silmiin mitään vastaavaa, mulla on kyllä sellainen muistikuva, että täällä olisi joskus asiasta puhuttu.
Ratti-akselissa väljää?
-
- "Ruisku"
Ratti-akselissa väljää?
Moi,
Tossa linkissä 1 oleva Grunin kommentti vastaa mun jutskaa. Siis välyksen huomaa kun vetää rattia itseensä päin sekä työntää pois, välys on jotain 1-2mm. Ärsyttää kun kun kiihdyttää ja ratti liikahtaa ihan selvästi taakse päin. Ja mä luulen kun syksyllä on katsastus niin pahoin käy, että joutuu lähtemään kotio ilman leimaa jos ei korjauta sitä ennen.
Tossa linkissä 1 oleva Grunin kommentti vastaa mun jutskaa. Siis välyksen huomaa kun vetää rattia itseensä päin sekä työntää pois, välys on jotain 1-2mm. Ärsyttää kun kun kiihdyttää ja ratti liikahtaa ihan selvästi taakse päin. Ja mä luulen kun syksyllä on katsastus niin pahoin käy, että joutuu lähtemään kotio ilman leimaa jos ei korjauta sitä ennen.
-
- "Ruisku"
-
- "Turbo"
Tulin justiin katsastuksesta. Katsuri huomasi väljyyden. Puhuin kuitenkin miehen ympäri (että joka 900:ssa on tämä vika, tyyppivika tjsp.) eikä setä sitten laittanut merkintää paperiin.
Kahden katsastusmiehen voimin (toinen väänteli rengasta, toinen piti morkulasta kiinni) kuitenkin pompauttivat. Syy: Raidetangon pää, vasen, välyksellinen. Voi homon kosto! Ja kesälomareissua pukkaa päälle. Argh!
Kahden katsastusmiehen voimin (toinen väänteli rengasta, toinen piti morkulasta kiinni) kuitenkin pompauttivat. Syy: Raidetangon pää, vasen, välyksellinen. Voi homon kosto! Ja kesälomareissua pukkaa päälle. Argh!

Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]