DI-kasetti
DI-kasetti
Jaahas, Ng 900T -94 steg 3. viikon sisään tapahtunut seuraavaa. Autoa joutunut sahaamaan käyntiin välillä useita kertoja ennen kuin on "sytyttänyt" ja tänään 2x käynistettäessä alkoi hörpöttää kolmella ja sammui sen jälkeen normaalisti käyntiin ja CE-valo palamaan. Mitä V....a? voiko viime syksynä vaihdettu DI-kasetti sanoa ittensä irti? 13tkm. Jaa tarttee lähtä kattelee noi tulpat vielä vaik ne samaan aikaan vaihdettu ku toi kassu..
Tulpat tsekattu, ei pitäs olla mitään vikaa niissä. Käynnityshäröä olen havainnut nyt vain kuumalla kelillä ja vain kun auto on seisonut paahtessa pitkään, saattaa vaatia jopa 8 starttausta ennen ku lähtee tulille ja toisinaan senkin jälkeen hörpöttää epätasaisesti ja sammuu??? ideoita, voiko olla joku lämpötila-anturi/vastaava sökönä?
Moi,
oletko lukenut mitä ce hälytti? Mulla samankaltaista teki hajonnut suutin yhdistettynä tukkoiseen bensansuodattimeen (ce hälytti laihaa tyhjäkäyntiseosta), myös bensapumppu ja paineen säädin kannattaa tarkistaa niin ainakin saa eliminoitua ne pois.
oletko lukenut mitä ce hälytti? Mulla samankaltaista teki hajonnut suutin yhdistettynä tukkoiseen bensansuodattimeen (ce hälytti laihaa tyhjäkäyntiseosta), myös bensapumppu ja paineen säädin kannattaa tarkistaa niin ainakin saa eliminoitua ne pois.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Testaa nyt toisella kasetilla toimiiko sillä, niin saa suljettua yhden mahdollisuuden pois. Lisätään mahdolliseen vikalistaan kampiakselin asentoanturi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kiitoksia neuvoista.En ole vielä käynyt luetuttamassa vikakoodeja,lähipäivinä täytyy käydä. Kampura anturi on vaihdettu talvella(tosin käytettyyn) Eiks tos DI-kassus ole joku takuu? se on vasta 13tkm ollu käytös, viime syksynä herttoniemen länskärist ostettu. Bensasuodatin on kohtuu uusi mut pumpust en tiedä. Missä tuo paineen säädin sijaitsee?
Onko Trionic 5 magneettiventtiilissäkin???9-5T kirjoitti:Kaikissa Saab osissa on 2v takuu, kasetissa on ollut 3v(viime syksynä ainakin vielä)rocco kirjoitti:Kiitoksia neuvoista.En ole vielä käynyt luetuttamassa vikakoodeja,lähipäivinä täytyy käydä. Kampura anturi on vaihdettu talvella(tosin käytettyyn) Eiks tos DI-kassus ole joku takuu? se on vasta 13tkm ollu käytös, viime syksynä herttoniemen länskärist ostettu. Bensasuodatin on kohtuu uusi mut pumpust en tiedä. Missä tuo paineen säädin sijaitsee?

Vikakoodit luettu
Noniin kävin herttoniemessä luetuttamassa vikakoodit. Etummainen happitunnistin, esilämmityksen arvo raja-arvojen ulkopuolella. Voiko tuo lambda aiheuttaa tuon? tai siis esilämmitys ja onko se siinä itse lambdassa?
Hei, jatkan tähän samaan aiheeseen kun otsikkokin on sopiva. Autona ng900T.
Muutama päivä sitten auto alkoi pätkimään n.5min ajon jälkeen, eli silloin kun lämmöt alkavat kuumalla kelillä tasaantua. Pätkimistä esiintyy koko kierrosalueella, riippumatta ahdoista. Vaihdoin tulpat ja ilmasuodattimen, joka kyllä vaikutti auton toimintaan.. ei kuitenkaan niin että pätkiminen lämpimänä olisi loppunut. Vanhat tulpat olivat jotkut championit, jotka siis olivat autossa kun sen ostin. Tilalle laitoin NGK BCPR7ES-11, joita tuohon taidetaan suositella.
Kysymys onkin nyt se onko seuraavaksi vaihtoon menossa tuo di-kasetti? Bensapumpulta tuo ei kuullosta koska kuitenkin toimii sen 5min ihan normaalisti. Onko siis muita ideoita kuin tuo kasetti? Taitaa olla alkuperäinen ja autolla ajettu ~170tkm.
Muutama päivä sitten auto alkoi pätkimään n.5min ajon jälkeen, eli silloin kun lämmöt alkavat kuumalla kelillä tasaantua. Pätkimistä esiintyy koko kierrosalueella, riippumatta ahdoista. Vaihdoin tulpat ja ilmasuodattimen, joka kyllä vaikutti auton toimintaan.. ei kuitenkaan niin että pätkiminen lämpimänä olisi loppunut. Vanhat tulpat olivat jotkut championit, jotka siis olivat autossa kun sen ostin. Tilalle laitoin NGK BCPR7ES-11, joita tuohon taidetaan suositella.
Kysymys onkin nyt se onko seuraavaksi vaihtoon menossa tuo di-kasetti? Bensapumpulta tuo ei kuullosta koska kuitenkin toimii sen 5min ihan normaalisti. Onko siis muita ideoita kuin tuo kasetti? Taitaa olla alkuperäinen ja autolla ajettu ~170tkm.
Viimeksi muokannut nsn, Ti Kesä 19, 2007 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.