9-3 McPhersonin purku ja iskareiden vaihto
Mä voin suositella kyllä Konin Sport Kittiä. Siinä on jäykkyyssäätö, joten saa tarvittaessa "löysäksi" eikä ole missään nimessä mikään kivireki. Jopa mun faija tykkäsi. Hintaa mulla tuli koko paketille postikuluineen, eli jouset ja iskarit, 599e, joten tuskin kovin suurta hintaeroa tulee muihin paketteihin verrattuna.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
No. Ei tuo koko etupää ole, jos personin joutuu sieltä irroittamaan.
Person lähtee kun irroittaa
- Vetarin mutterin
- Alapallon mutterin (ja antaa isoa vasaraa tolpan lenkiin siinen kohtaan, missä sisällä menee pallonivelen kartiotappi)
- Raidetangon pään. (irronnee ehkä ulosvetäjällä parhaiten, mutta vasarakin toimii useasti)
- ABS anturin jalasta (yksi kuusiokolo ruuvi tai pieni pultti)
- Jarru satula (2 pulttia, laita satula narulla roikkumaan, niin ei rasita jarruletkua)
- 3 mutteria konehuoneen puolelta.
.. Ja tolppa on valmiina laitettavaksi ruuvipenkkin
Jousi puristimilla kasaan ja yläpään mutteri auki
Iskarin yläpään mutteri voinee vaatia hieman kikkailuja 9-3:ssa, kun mutteri on varsin syvällä, niin keskeltä ei pääse pitämään perustyökaluilla kiinni. Tietty pulttipyssy avaa sen mukisematta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37764
Eri valmistajilla on sitten erilaisia muttereita ja omia kiristysavaimia, millä tuo patruuna kiristetään, joten ainakin ISOT putkipihit toimivat hyvänä yleisavaimena.. (siis 60cm+..)
Biltema myy "metristä" yksivartista "usa" mallia 25e..
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2523320321
Iskarin jalan sisään patruunan kaveriksi suositellaan laitettavaksi puoli desiä pakkasnestettä tai öljyä (itse olen suosinut öljyä), ettei sisälle eksyvä vesi pääse jäätymään -> laajenemaan -> vaurioittamaan iskaria.
Sit sama toisinpäin ja toisellekkin puolelle rutiinilla
Hook
Person lähtee kun irroittaa
- Vetarin mutterin
- Alapallon mutterin (ja antaa isoa vasaraa tolpan lenkiin siinen kohtaan, missä sisällä menee pallonivelen kartiotappi)
- Raidetangon pään. (irronnee ehkä ulosvetäjällä parhaiten, mutta vasarakin toimii useasti)
- ABS anturin jalasta (yksi kuusiokolo ruuvi tai pieni pultti)
- Jarru satula (2 pulttia, laita satula narulla roikkumaan, niin ei rasita jarruletkua)
- 3 mutteria konehuoneen puolelta.
.. Ja tolppa on valmiina laitettavaksi ruuvipenkkin
Jousi puristimilla kasaan ja yläpään mutteri auki
Iskarin yläpään mutteri voinee vaatia hieman kikkailuja 9-3:ssa, kun mutteri on varsin syvällä, niin keskeltä ei pääse pitämään perustyökaluilla kiinni. Tietty pulttipyssy avaa sen mukisematta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37764
Eri valmistajilla on sitten erilaisia muttereita ja omia kiristysavaimia, millä tuo patruuna kiristetään, joten ainakin ISOT putkipihit toimivat hyvänä yleisavaimena.. (siis 60cm+..)
Biltema myy "metristä" yksivartista "usa" mallia 25e..
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2523320321
Iskarin jalan sisään patruunan kaveriksi suositellaan laitettavaksi puoli desiä pakkasnestettä tai öljyä (itse olen suosinut öljyä), ettei sisälle eksyvä vesi pääse jäätymään -> laajenemaan -> vaurioittamaan iskaria.
Sit sama toisinpäin ja toisellekkin puolelle rutiinilla
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Noniin itsellä iskarit vaihdettu (samalla takalevyt, palat ja käsijarrukengät sekä 22mm takavakaaja).
Kävi kuitenkin niin että abs-anturin pultti katkesi eikä irtoa millään. Anturi pysyy kyllä onneksi nippusiteellä hyvin kiinni. Tilasin uuden jalan PCS:ltä mutta onko vinkkiä miten sen saisi irti, on nimittäin ihan piukassa. Eihän se jalka ole kiinni kuin yhdellä ruuvilla? CRC:tä olen ruikkinut siinä toivossa että tunkeutuisi edes vähän.
Ajattelin että on helpompi vaihtaa jalka kuin yrittää saada jalasta katkennut ruuvi irti.
Kävi kuitenkin niin että abs-anturin pultti katkesi eikä irtoa millään. Anturi pysyy kyllä onneksi nippusiteellä hyvin kiinni. Tilasin uuden jalan PCS:ltä mutta onko vinkkiä miten sen saisi irti, on nimittäin ihan piukassa. Eihän se jalka ole kiinni kuin yhdellä ruuvilla? CRC:tä olen ruikkinut siinä toivossa että tunkeutuisi edes vähän.
Ajattelin että on helpompi vaihtaa jalka kuin yrittää saada jalasta katkennut ruuvi irti.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
jotakuinkin 4..5 euroa maksaa tuo muovikäikäle, johon anturi tulee yhdellä ruuvilla kiinni.
Tuo muovikäikäle on sitten iskarin jalassa kiinni yhdellä 6mm ruuvilla sekä muovitapilla.
suosittelen uutta muovikäikälettä, kun tuo poraaminen on aikalailla taitolaji, kun muovissa on messinki (?) holkki, jonne sisään tuo rautainen pultti on katkennut.. Muovikäikäleen irroitus jalasta voi vaatia myös hieman pioneerihenkeä, kun tuon(kin) ruuvi voi katketa, mutta ruuvin rauta ruuvin poraaminen ja kierteiden putsaus on hieman helpompaa rautaisesta jalasta.
Tuo muovikäikäle on sitten iskarin jalassa kiinni yhdellä 6mm ruuvilla sekä muovitapilla.
suosittelen uutta muovikäikälettä, kun tuo poraaminen on aikalailla taitolaji, kun muovissa on messinki (?) holkki, jonne sisään tuo rautainen pultti on katkennut.. Muovikäikäleen irroitus jalasta voi vaatia myös hieman pioneerihenkeä, kun tuon(kin) ruuvi voi katketa, mutta ruuvin rauta ruuvin poraaminen ja kierteiden putsaus on hieman helpompaa rautaisesta jalasta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jumittuneisiin metalliosiin hyvä irrotusaine löytyy joka kodin keittiöstä; Fairy
Ovat sillä irrottaneet jopa kiinniruostuneista koneista korjauskelpoisia mäntiä ym. Tehokkain keino on teipata sillä kasteltu rätti ilmastointiteipillä kohteeseen, josta se pääsee imeytymään huokosiin haihtumatta ilmaan. Vaikutus aika voi siten olla vaikka viikoja. Ruuvi kannattaa porata sitten alkuun poppariterällä oikein alussa, vaihtaen lähellä pohjaa pyörimään väärin päin ja lisäämällä painetta aikaansaada lisää lämpöä ruuviin. Terä luonnollisesti menee entiseksi, mutta saattaa kitkan ja lämmön vaikutuksesta jopa pyöräyttää pultin ulos.
Ovat sillä irrottaneet jopa kiinniruostuneista koneista korjauskelpoisia mäntiä ym. Tehokkain keino on teipata sillä kasteltu rätti ilmastointiteipillä kohteeseen, josta se pääsee imeytymään huokosiin haihtumatta ilmaan. Vaikutus aika voi siten olla vaikka viikoja. Ruuvi kannattaa porata sitten alkuun poppariterällä oikein alussa, vaihtaen lähellä pohjaa pyörimään väärin päin ja lisäämällä painetta aikaansaada lisää lämpöä ruuviin. Terä luonnollisesti menee entiseksi, mutta saattaa kitkan ja lämmön vaikutuksesta jopa pyöräyttää pultin ulos.
96 M75 i12 5-speed
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Käikäle on tilattu, päivän hinta 8e. Juurikin jalankäikäleen irroitusta tässä pähkäiläin kun sekin on peijoonin tiukassa. Täytyy muutamaan otteeseen herätellä naputtamalla ja jonkin ajan päästä koittaa saada irti.
edit: täytyy fairiaki ihan mielenkiinnosta joskus testata. Käyttöpelissä täytyy ensiksi vain tyytyä CRC:hen.
edit: täytyy fairiaki ihan mielenkiinnosta joskus testata. Käyttöpelissä täytyy ensiksi vain tyytyä CRC:hen.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.