oireilua

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

oireilua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

anopin 9-3 vm98 oireilee...

auto tiputtaa öljyä aika reippaanlaisesti koneen takaosasta jostakin.
flekti huutaa melkein koko ajan.
kylmää ei tule ilmastoinnista.vika koodeja 0 =kalibroin.
edessä huutaa laakeri vissiin niin että satasen vauhdissa pitää huutaa kaverille.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Ihan normaalia oireilua og9-3 :wink: :o
Tosin mun kolkissa ei tuollaisia vaivoja ole vielä ollut, tosin airbag-valo ilmoittaa olemassa olostaan. :D
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ooppelin rassaus ei kiinnosta..... auto sai tuomion. huolletaan ja viedään vaihtoon. 198tkm ajettu .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ei sitä kannata huoltaa, vie vaan liikkeeseen :D

jos pitää sitä autoo, niin sit se kandee huoltaa :lol:

ja termostaatti tai lämpötila-anturi :) siks huutaa flekti
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo anturi vika se on... to illan etsin tietoa täältä 9-3 osiossa.
juu ilmastointi tais tulla kuntoon ku kalibroin sen vielä toisen kerran. puhkui kovasti viileää ilmaa...

mistä se yleensä tiputtaa sitä öljyä eli sieltä koneen takaata tiputtaa aika reippasti. 1tippa/min. ja tiheämminkin....

vaatiiko laakeri prässin vai onko irtolaakerit'?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ullner
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 22:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ullner »

Voiko toi ulina satasen nopeudessa johtua jostain laakerista?
NG 900 S Turbo '97
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

saattaa se olla vetarikin.... mutta huomioitua.
ajaessa ja vetopäällä eritoten ääni kovenee... ja kun jarruttaa ääni häviää--- joka on outoa. = pohdittua (monen kaljapullon) jälkeen.
tuossa ku on nuo aika avonaiset alumiinivanteet ja ne on koko ajan täynnä hiekkaa ja savea,jolloin etupää rupeaa ravistamaan rajusti eli etuvanteet pitää melkein kerran viikkoon pestä sisäpuolelta. niin olisko se rikkonut laakerit? vai onko siellä mahdollisesti muuta?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja mursu »

nalleolut kirjoitti:etuvanteet pitää melkein kerran viikkoon pestä sisäpuolelta. niin olisko se rikkonut laakerit? vai onko siellä mahdollisesti muuta?
Jos nuo vanteet on kovin isolla offsetillä niin sekin syö laakeria...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh.meinasin kuolla nauruun ku appiukko soitti äskettäin oli korjannut keulasta lähteneen äänen....... vaihto viimeviikolla jarrupalat eteen.... ja heh hehe heheh eturengas löysällä.....kysyin vielä juhannusperjantaina mökillä ku ajoin sillä autolla sinne et onko pultit piukassa ja tottakai kuului saunan lauteelta....

eli pari vikaa korjattu jo.

flekti huutaa vieläkin. vaihdetaan anturi ku jaksetaan. ja voiko öljyvuoto johtua siitä että kantta ei ole jälkikiristetty--- eli näitä ng ongelmia..... taitaa niitä olla 9-3 sessakin..... tää on vm98.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Niin sama konehan -99 9-3 on kuin ng900. Että voipi se öljyvuoto olla samaa perua. Ja eikös vuodot korjaannu lisäämällä katoavaa nestettä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

öljyvuoto tukittu.... öljykellon vaihdolla selvittiin. aika paskamainen paikka vaihtaa....


flekti huutaa vielä ! heh pakkohan se oli kätensä sotkea.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

Eikös se flekti pyöri aina kun ilmastoinnin kompura pyörii?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

niin onko vika vai ominaisuus että flekti huutaa hmm tupakan kerkee pihalla polttamaan ku lyö auton käyntiin. sit huutaa flekti kauan,pitää n.10sekunnin tauon ja jatkaa. auto käy tyhjäkäyntiä ja moottori on kylmä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

Kuulostaa normaalilta, eteeni osuneissa yksilöissä flekti toimii juuri noin. Ainakin ilmastoinnin päällä ollessa.
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

SS kirjoitti:Kuulostaa normaalilta, eteeni osuneissa yksilöissä flekti toimii juuri noin. Ainakin ilmastoinnin päällä ollessa.

On kanssa hiukan tuo mietityttänyt, flekti lähtee aina päälle hiukan kompuran jälkeen. Kuinkas usein kompuran pitäis lähtee päälle? Tänään asiaa ihmettelin ja ulkona oli 15C lämmintä ja lämpötila oli autossa asetettu 21C, kompura lähti melkein minuutin välein päälle ja flekti perässä, ja flektin käynnistymisen huomaa ikävästi ajovalojen himmenemisellä hetkeksi. Kylmäaineet on täytetty kesäkuussa ja kuulemma ilman vuotoja. Ajossa tuntuu jopa pieni potkaisu aina kun kompura käynnistyy, onko ihan normaalia?

Muistaakseni vanhassa NG-satkussa ilmastointi (manuaalinen) potkaisi hiukan....
Kannatusjäsen
#3382
Vastaa Viestiin