Vaihdelaatikko on pikkuisen oireillut keväästä alkaen: ykkösellä ja joskus kakkosellakin moottorijarruttaessa saappi heittää vaihteen vapaalle. Ykköstä silmään laittaessa kuuluu pieni mutta selkeä klonks jostain. Joskus parkkeeratessa ei pakki ole tahtonut mennä kunnolla päälle käyttämättä kytkintä ylhäällä välillä. Ei muita oireita. Notta mikä tuon laatikon prognoosi nyt on? Sylkäisee sisuskalut ulos heti kesälomareissun alkajaisiksi ensimmäisellä autiolla korpisuoralla? Toimii vielä pari vuotta nilkuttaen, kun öljyä lisäilee välillä? Korjautuu vaihtamalla jonkun viiden euron kinkaleen jostain? Ja jos se laatikko pitää vaihtaa (joskushan sekin sitten pitää tehdä), niin kuinka suuren loven toimenpide tekee kukkaroon teetettynä? Onko tämä oikeasti ihan säännöllinen toimenpide saabeilla? Omalla on ajettu n. 218t km.
Murheita murheita... Ei se bensan hinta niin sureta, mutta nämä tämmöiset äkilliset investointitarpeet vetää mielen matalaksi.
