Kuinkahan tuon Hirschin on edellinen omistaja onnistunut katsastamaan... Hirschin steg 1 versio LPT:n on 210 hv...njs kirjoitti:Tuli tämäkin selvitettyä entiseltä omistajalta, eli autoon on asennettu Hirschin virityssarja ja sen on saanut sitten katsastettua.
Eipä jää tuokaan vaivaamaan.
9-3 2.0t Turbojubilee -02 ja 185hv
9-3 TurboJubilee -02
Yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.
edit: typo
edit: typo
Viimeksi muokannut Julli, Su Heinä 01, 2007 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
Mitäs tuo 170 hv paketti maksaa, en mistään löytänyt siitäkään tietoa? Entäs väännöt, mihin arvoon ne nousee?9-5T kirjoitti:Tuollaista jälkiasennus settiä ei ole olemassa, 170hv löytyy.Julli kirjoitti:yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.
edit: typo
Kiitoksia etukäteen tiedoista!!
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Et tarvi mitään uudelleen rekisteröintiä... siitä vaan.Eikös kaikissa Hirscheissä tuu paperit mukana mitkä kelpaa katsastuskonttoreille?
Ja tuo 185 hv tulee siitä, että tuosta 170 hv paketista lähtee todellisuudessa tuo 185 hv (penkissä testattu)... voihan se olla että kaikista ei lähde tuota 185 autossa jokin säätö esim. erillai.
Rev.
3.7.2007 Kalevassa luki, että jos käyttövoimaa on muutettu, niin auto on muutosrekisteröitävä (tarkoitetaanko tällä myös lastunavulla nostettua tehoa... taitaa olla tuo lakipykälä ajoilta jolloin ei vielä ollut moisista lastuista mitään tietoa).
Itselläni on luovutushuollossa autolaakkosen asentama lastu (huhupuheiden mukaan on silloin laitettu)... mistään siitä en ole saanut varmistusta asiaan, enkä ole vienyt autoa merkkihuoltoon tutkittavaksi.
YMMÄRRÄN ASIAN NIIN, ETTÄ JOS HE ON SEN SINNE LAITTANEET, NIIN HEILLE SE MYÖS OLISI KUULUNUT SE MUUTOSREKISTERÖINTIKIN, jos kerran lastun vaihdon takia auto on muutosrekisteröitävä.
Viimeksi muokannut saabeli, Ti Heinä 03, 2007 06:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Alkoi asia kiinnostamaan ja soitin saab:n maahantuojalle.Saman kaavan mukaan ajokortti on turha. Autosta tulee 170hv kaikissa olosuhteissa, hyvissä ja hetkellisesti enemmänkin.
Sieltä kerrottiin, että jos autoon on asennettu alkuperäinen Hirssin lastu Saab:in valtuuttamalla huoltoliikkeellä, niin ei syytä huoleen.
Saabilta löytyy Suomessa hyväksynnät ko. lastulle, eikä sitä tarvi etes näkyä missään rekisteriotteessa.
ELI SE SIITÄ (autossani on autolaakkosella asennettu, joten olen lakipykälän oikealla puolella).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Jos 9-3:n vm. -03 asti (esim. TJubilee) on luovutushuollossa asennettu virityssarja niin ei se taida ainakaan olla Hirschin lastu. Hirschin vastaava lastu 210 Hv:ta, joten miksi autoa ei sitten ole tuohon tehoon katsastettu? Saabilta ei taida löytyä paperit kuin 170 hv 9-3:lle ja 185 hv 9-5:lle. Katsastuskonttorilta ei löydy tyyppiluokitusta 9-3:lle kuin 170 hv Tuning Kit. Jos Hirschin saa muutoskatsastettua niin olen kyllä kuulolla...9-5T kirjoitti:Mitä siivoja muuta kertoi? Maahantuoja ei ole ylin päättävä taho.saabeli kirjoitti:Alkoi asia kiinnostamaan ja soitin saab:n maahantuojalle.Saman kaavan mukaan ajokortti on turha. Autosta tulee 170hv kaikissa olosuhteissa, hyvissä ja hetkellisesti enemmänkin.
Sieltä kerrottiin, että jos autoon on asennettu alkuperäinen Hirssin lastu Saab:in valtuuttamalla huoltoliikkeellä, niin ei syytä huoleen.
Saabilta löytyy Suomessa hyväksynnät ko. lastulle, eikä sitä tarvi etes näkyä missään rekisteriotteessa.
ELI SE SIITÄ (autossani on autolaakkosella asennettu, joten olen lakipykälän oikealla puolella).
9-3 TurboJubilee -02
Ainakaan känniläisen kolarointeja vakuutusfirma ei korvaa ja paljon painavemmat syytteet alla kuin muutoskatsastamaton auto, niin eipä tässä tapauksessa tuolla olisi ollut mitään merkitystä. Ehkä iltalehdet olisivat saanneet enemmän kirjoitettavaa.9-5T kirjoitti:Tämän päivän hesarissa oli juttua tappajabemun tarkastuksesta jossa oli kaikki muutoskatsastukset ok, mitä jos ei olisi ollut.Petter kirjoitti:Ihan varmasti pitää lain mukaan katsastaa. Ei se riitä, että naapuri (tai joku muu) on katsastanut samanlaisen auton. Tosin kiinijäämisriski katsastamatta on kyllä nolla.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86