9-3 2.0t Turbojubilee -02 ja 185hv

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pohjoma
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 23:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pohjoma »

njs kirjoitti:Tuli tämäkin selvitettyä entiseltä omistajalta, eli autoon on asennettu Hirschin virityssarja ja sen on saanut sitten katsastettua.

Eipä jää tuokaan vaivaamaan.
Kuinkahan tuon Hirschin on edellinen omistaja onnistunut katsastamaan... Hirschin steg 1 versio LPT:n on 210 hv... :?:
9-3 TurboJubilee -02
njs
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2007 12:13

Viesti Kirjoittaja njs »

pohjoma kirjoitti:Kuinkahan tuon Hirschin on edellinen omistaja onnistunut katsastamaan... Hirschin steg 1 versio LPT:n on 210 hv... :?:
Eikös kaikissa Hirscheissä tuu paperit mukana mitkä kelpaa katsastuskonttoreille?
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julli »

Yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.

edit: typo
Viimeksi muokannut Julli, Su Heinä 01, 2007 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julli »

9-5T kirjoitti:
Julli kirjoitti:yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.

edit: typo
Tuollaista jälkiasennus settiä ei ole olemassa, 170hv löytyy.
Mitäs tuo 170 hv paketti maksaa, en mistään löytänyt siitäkään tietoa? Entäs väännöt, mihin arvoon ne nousee?
Kiitoksia etukäteen tiedoista!!
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eikös moottoritakuun pitäisi säilyä, jos virittää Saabinsa Hirschin virityssetillä? Hirsch(hän) on Saabin virallisesti hyväksymä ja käyttämä virityspaja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Eikös kaikissa Hirscheissä tuu paperit mukana mitkä kelpaa katsastuskonttoreille?
Et tarvi mitään uudelleen rekisteröintiä... siitä vaan.
Ja tuo 185 hv tulee siitä, että tuosta 170 hv paketista lähtee todellisuudessa tuo 185 hv (penkissä testattu)... voihan se olla että kaikista ei lähde tuota 185 autossa jokin säätö esim. erillai.

Rev.
3.7.2007 Kalevassa luki, että jos käyttövoimaa on muutettu, niin auto on muutosrekisteröitävä (tarkoitetaanko tällä myös lastunavulla nostettua tehoa... taitaa olla tuo lakipykälä ajoilta jolloin ei vielä ollut moisista lastuista mitään tietoa).
Itselläni on luovutushuollossa autolaakkosen asentama lastu (huhupuheiden mukaan on silloin laitettu)... mistään siitä en ole saanut varmistusta asiaan, enkä ole vienyt autoa merkkihuoltoon tutkittavaksi.
YMMÄRRÄN ASIAN NIIN, ETTÄ JOS HE ON SEN SINNE LAITTANEET, NIIN HEILLE SE MYÖS OLISI KUULUNUT SE MUUTOSREKISTERÖINTIKIN, jos kerran lastun vaihdon takia auto on muutosrekisteröitävä.
Viimeksi muokannut saabeli, Ti Heinä 03, 2007 06:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ko. virityssarjan hinta on Suomessa hieman toista tonttua, niin kuin 9-5T tuossa jo kertoikin. Itse tilasin Englannista ja hintaa jäi jotain 370 €.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Saman kaavan mukaan ajokortti on turha. Autosta tulee 170hv kaikissa olosuhteissa, hyvissä ja hetkellisesti enemmänkin.
Alkoi asia kiinnostamaan ja soitin saab:n maahantuojalle.

Sieltä kerrottiin, että jos autoon on asennettu alkuperäinen Hirssin lastu Saab:in valtuuttamalla huoltoliikkeellä, niin ei syytä huoleen.
Saabilta löytyy Suomessa hyväksynnät ko. lastulle, eikä sitä tarvi etes näkyä missään rekisteriotteessa.

ELI SE SIITÄ (autossani on autolaakkosella asennettu, joten olen lakipykälän oikealla puolella).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Ihan varmasti pitää lain mukaan katsastaa. Ei se riitä, että naapuri (tai joku muu) on katsastanut samanlaisen auton. Tosin kiinijäämisriski katsastamatta on kyllä nolla.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
pohjoma
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 23:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pohjoma »

9-5T kirjoitti:
saabeli kirjoitti:
Saman kaavan mukaan ajokortti on turha. Autosta tulee 170hv kaikissa olosuhteissa, hyvissä ja hetkellisesti enemmänkin.
Alkoi asia kiinnostamaan ja soitin saab:n maahantuojalle.

Sieltä kerrottiin, että jos autoon on asennettu alkuperäinen Hirssin lastu Saab:in valtuuttamalla huoltoliikkeellä, niin ei syytä huoleen.
Saabilta löytyy Suomessa hyväksynnät ko. lastulle, eikä sitä tarvi etes näkyä missään rekisteriotteessa.

ELI SE SIITÄ (autossani on autolaakkosella asennettu, joten olen lakipykälän oikealla puolella).
Mitä siivoja muuta kertoi? Maahantuoja ei ole ylin päättävä taho.
Jos 9-3:n vm. -03 asti (esim. TJubilee) on luovutushuollossa asennettu virityssarja niin ei se taida ainakaan olla Hirschin lastu. Hirschin vastaava lastu 210 Hv:ta, joten miksi autoa ei sitten ole tuohon tehoon katsastettu? Saabilta ei taida löytyä paperit kuin 170 hv 9-3:lle ja 185 hv 9-5:lle. Katsastuskonttorilta ei löydy tyyppiluokitusta 9-3:lle kuin 170 hv Tuning Kit. Jos Hirschin saa muutoskatsastettua niin olen kyllä kuulolla... :D :D
9-3 TurboJubilee -02
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

9-5T kirjoitti:
Petter kirjoitti:Ihan varmasti pitää lain mukaan katsastaa. Ei se riitä, että naapuri (tai joku muu) on katsastanut samanlaisen auton. Tosin kiinijäämisriski katsastamatta on kyllä nolla.
Tämän päivän hesarissa oli juttua tappajabemun tarkastuksesta jossa oli kaikki muutoskatsastukset ok, mitä jos ei olisi ollut.
Ainakaan känniläisen kolarointeja vakuutusfirma ei korvaa ja paljon painavemmat syytteet alla kuin muutoskatsastamaton auto, niin eipä tässä tapauksessa tuolla olisi ollut mitään merkitystä. Ehkä iltalehdet olisivat saanneet enemmän kirjoitettavaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
njs
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2007 12:13

Viesti Kirjoittaja njs »

pohjoma kirjoitti:Jos Hirschin saa muutoskatsastettua niin olen kyllä kuulolla... :D :D
Ehkä tuota ei ole enää saatavissa. Mutta -03 tai -04 on sellaisen vielä saanut. Ainakin tuossa pihassa seisoo yks TurboJubilee minkä papereissa on 136kw.
Vastaa Viestiin