Vihellys kun ajaa sadan kieppeillä
Vihellys kun ajaa sadan kieppeillä
Onko kellään tietota mistä voisi johtua tuo tasainen vihellys aina kun ajaa sataa tai sen yli? Pienemmissä ns. kaupunkinopeuksissa tuota ääntä ei kuulu. Auto on '97 900 2.0t S
Vihellys kun ajaa sadan kieppeillä
Tuntuu olevan melkoisen yleinen ongelma tuo tuulilasin viheltäminen. Itselläni (-97 900 SE Turbo) ainakaan pyyhkijöiden vaihto ei vaikuta tilanteeseen mitenkään. Vian täytyy olla jossain tuulilasin kiinnityksessä (tiiviste yms), koska vihellys/ulina esiintyy ainoastaan, kun on riittävän lämmintä, jolloin tuulilasin ja kiinnityksen välinen ero lämpölaajenemisessa saa tuon "huilun" soimaan. Ruutaamalla tuulilasinpesunestettä tilanne hetkeksi rauhoittuu, kun lasin lämpö laskee hetkellisesti. Tuo lasin kastelu vaan ei ole kovinkaankätevä korjaus pidemmällä matkalla. Onko kellään kokemusta, että millä toimenpiteellä tuon sais pysyvästi korjattua?
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Jos tuulilasi alkaa olla vähänkään naarmuinen, niin tuulilasin vaihto asiansa osaavassa liikkeessä voisi tehdä terää. Ja koska lasien mittatarkkuudessa saattaa olla pienenpieniä eroja, voisi hankkia lasin eri valmistajalta kuin nykyinen on.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vihellys kun ajaa sadan kieppeillä
Toivotaan kylmää kesää, niin ei tuu tinnitys talveksi
Auton jos erehtyy jättämään lämpimällä ilmalla auringonpaisteeseen parkkiin, niin á vot, että alkaa armoton ujellus. Ei muutako muutaman minuutin välein vettä lasille, niin kyllä se siitä. Ei hääviä.

Vihellys kun ajaa sadan kieppeillä
Oulussa Saabin huollossa meinasivat, että vihellys tulee tuulilasin yläreunasta, mihin "rako" muodostuu lämpölaajenemisen saurauksena. Joitain tapauksia on korjattu käyttämällä tuulilasi irti ja liimaamalla se uudelleen.
Vihellys kun ajaa sadan kieppeillä
Economy -hintaluokan korjaus: teippi tuulilasin yläreunan tiivisteen ja kattopellin saumaan. Loppuu se vinkuna 
